Działalność MPK
Moderator: Moderatorzy
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Działalność MPK
Przecież twarde siedzenia w autobusach to wynalazek lat 90-tych, wcześniej wszystkie AFAIR autobusy miały siedzenia miękkie. A podstawowy problem z "utrzymaniem" siedzeń to pokrycie z materiału które po zabrudzeniu trzeba prać (nie to, co w Ikarusach czy ogórkach, gdzie wystarczyło przejechać szmatą po skaju...)
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7856
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Działalność MPK
Jeszcze raz, krótko, w wersji dla opornych.
1. W kwestii przewijania trasy na diodowych wyświetlaczach R&G - po raz kolejny odsyłam do wątku o informacji pasażerskiej na forum. Od pierwszej podstrony można wyczytać, że w 2009. roku tego nie było. Na trzeciej podstronie jest link do artykułu z Wyborczej o tym, że pasażerowie woleliby wiedzieć gdzie autobus jedzie, a nie komu imieninowe życzenia złożyć. I wreszcie w okolicach szóstej czy siódmej podstrony można wyczytać, że przewijanie trasy wprowadzono w maju 2010.
2. Choinki w empekowskich przegubowcach nie widać już nawet z pierwszych miejsc siedzących za rzeźnią.
3. Przepychanie się do przedniego nadkola w zapranym po dach autobusie jeśli wsiadło się trzecimi lub czwartymi drzwiami nie jest fizycznie możliwe.
4. Informacja pasażerska, w której choinki elektroniczne są dwie, a wyświetlacze podsufitowe służą do podawania kilku następnych przystanków jest obiektywnie lepsza niż taka, w której choinka jest tylko jedna, a wyświetlacz podsufitowy pokazuje jedynie jeden najbliższy przystanek, a poza tym reklamy.
Pozdrawiam!
LOKI
1. W kwestii przewijania trasy na diodowych wyświetlaczach R&G - po raz kolejny odsyłam do wątku o informacji pasażerskiej na forum. Od pierwszej podstrony można wyczytać, że w 2009. roku tego nie było. Na trzeciej podstronie jest link do artykułu z Wyborczej o tym, że pasażerowie woleliby wiedzieć gdzie autobus jedzie, a nie komu imieninowe życzenia złożyć. I wreszcie w okolicach szóstej czy siódmej podstrony można wyczytać, że przewijanie trasy wprowadzono w maju 2010.
2. Choinki w empekowskich przegubowcach nie widać już nawet z pierwszych miejsc siedzących za rzeźnią.
3. Przepychanie się do przedniego nadkola w zapranym po dach autobusie jeśli wsiadło się trzecimi lub czwartymi drzwiami nie jest fizycznie możliwe.
4. Informacja pasażerska, w której choinki elektroniczne są dwie, a wyświetlacze podsufitowe służą do podawania kilku następnych przystanków jest obiektywnie lepsza niż taka, w której choinka jest tylko jedna, a wyświetlacz podsufitowy pokazuje jedynie jeden najbliższy przystanek, a poza tym reklamy.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Działalność MPK
Jakaś część problemu to to, że mini-golf i pochodne to autorski patent MPK podczas gdy Mobilis korzysta po prostu z natywnego oprogramowania systemu.
NB zapowiedzi głosowe testowano w autobusach jeszcze w latach 90-tych AFAIR po czym padły wyjaśnienia że "niedasie" bo kierowcom przeszkadza...
NB zapowiedzi głosowe testowano w autobusach jeszcze w latach 90-tych AFAIR po czym padły wyjaśnienia że "niedasie" bo kierowcom przeszkadza...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
Działalność MPK
Żarty sobie robisz? Mini-golf jest wymysłem MPK?Afterbirds pisze:Jakaś część problemu to to, że mini-golf i pochodne to autorski patent MPK podczas gdy Mobilis korzysta po prostu z natywnego oprogramowania systemu.

Jeśli jest to autorskie rozwiązanie to firmy NovaMedia nie MPK, za które (wersja a'la NGT8) dostali chyba nawet jakąś nagrodę

-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Działalność MPK
To już zupełnie nie rozumiem, czemu MPK się go tak usilnie trzyma. O ile estetyka jest kwestią gustu to niefunkcjonalność mini-golfa jest przecież oczywista...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")
("Zakazana magia")
Działalność MPK
Przecież wraz z zakupem hybryd MPK zamówiło już system R&G bez mini-golfa. Co prawda nie jest on jeszcze idealny, ale o niebo czytelniejszy. A w starszych autobusach z systemem NovejMedii widocznie nie można zamontować innej choinki, bo pewnie nie byłaby kompatybilna. Zresztą te autobusy (głównie chodzi o pierwsze z kontraktu na 100 pojazdów z 2010 roku) i tak już mają (ponad) połowę "życia" w Krakowie.Afterbirds pisze:To już zupełnie nie rozumiem, czemu MPK się go tak usilnie trzyma. O ile estetyka jest kwestią gustu to niefunkcjonalność mini-golfa jest przecież oczywista...
Ostatnio zmieniony 11 cze 2018, o 14:05 przez Jamnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Działalność MPK
Błąd. Biorąc pod uwagę testy w Łodzi, systemy we wszystkich naszych pojazdach na NovaMedii można w ok. 3 godziny (tak myślę) przeprogramować na choinkę a'la Sims/Mobilis.Jamnik pisze:A w starszych autobusach z systemem NovejMedii widocznej nie można zamontować innej choinki, bo pewnie nie byłaby kompatybilna.
Działalność MPK
Wspomniałeś o Simsie, nie o R&G-u. W każdym razie mam nadzieję, że kiedyś doczekamy się SIP-u z prawdziwego zdarzenia.volferssj pisze:Jamnik pisze:choinkę a'la Sims/Mobilis.
Działalność MPK
Wzór to wzór, w Warszawie jest SIMS, R&G, Novamedia, Hueger (czy jakoś tak) i jakoś wszędzie jest identycznie.
Bo tak wymaga zamawiający.
Bo tak wymaga zamawiający.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Działalność MPK
Ja niestety bardzo często trafiam na zupełnie puste choinki i/lub podsufitki, natomiast zwykle zapowiedzi głosowe chociaż działają. A skoro one działają, to działa i GPS, jedynie soft choinek / podsufitek się krzaczy.Locutus pisze:Jedynym wyjątkiem są pesy 2014N – tam akurat rozwiązano to wzorowo (pod warunkiem, że akurat nie ma błędu informatycznego à la „Tramwaj Schrödingera”)
Przy okazji warto wspomnieć, że Mobilis zamówił miękkie fotele, bo został do tego zobligowany umową, do której się bezwzględnie podporządkował - co jest typowym zachowaniem dla tego przewoźnika, podczas komunalny nie byłby sobą gdyby od czasu do czasu nie strzelił focha, nie olał jakiejś umowy i nie zrobił czegoś po swojemu "bo tak".Locutus pisze:No więc właśnie. Przy okazji warto przypomnieć, że Mobilis był również pionierem jeśli chodzi o siedzenia z miękką wyściółką, MPK Kraków konsekwentnie zamawiało twarde „deski” bez wyściółki bodaj do 2015. czy 2016. roku...
I MPK również, zaczęło zamawiać miękkie fotele tylko i wyłącznie wskutek obowiązywania nowej umowy z ZIKiTem, która już ich do tego obligowała. Gdyby nie to, to zamawialiby dechy do końca świata i jeden dzień dłużej. Choć tu nie winię MPK, bo każdy inny przedsiębiorca by tak zrobił - po co dokładać sobie trudu czymś, czego zleceniodawca nie wymaga.
To samo jest zresztą z SIP - MPK ma dziadowską, bo ZIKiT dał mu dziadowskie wymagania.
Tymczasem na SIP Mobilisa nie ma skarg, bo i nie ma się do czego w nim przyczepić. No, jedynie tej mapki brakuje.Mistrzejowiczanin pisze:Jednakże o tym już wspominałem - na starego mini-golfa były skargi, więc jest on w chwili obecnej zamieniany na nowy.
Uwaga, breaking news: owszem, świadczy. O oszczędnościach jakich dokonało MPK kosztem wygody pasażerów. I z mojej strony pełne poparcie dla Locutusa co do stwierdzenia, że w zatłoczonym przegubowcu jest niemożliwe przedostanie się z ostatniego członu do pierwszego w poszukiwaniu informacji. A nawet jeśli, to nie jest wygodne.Mistrzejowiczanin pisze:Bombardiery, które mają 26 i 33 metry mają po dwie choinki, więc to o czymś świadczy.
Dwie choinki to sensowny kompromis między dobrą informacją pasażerską a jej kosztem. A brak tylnej choinki można zaakceptować tylko wtedy, jeśli jej rolę pełni tylny telewizor na przynajmniej połowie swojej powierzchni.Mistrzejowiczanin pisze: Ilość choinek sądzę, że nie ma większego znaczenia w autobusie przegubowym, ba - dwie choinki to już nawet poniekąd przerost formy nad treścią
A w Krakowie mamy kombinację zamawiającego, który sam do końca nie wie czego chce, tudzież nie umie tego przelać na SIWZ oraz wykonującego, który się słucha zamawiającego tylko jeśli jest to po jego myśli.Sgriffin pisze:Wzór to wzór, w Warszawie jest SIMS, R&G, Novamedia, Hueger (czy jakoś tak) i jakoś wszędzie jest identycznie.
Bo tak wymaga zamawiający.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7856
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Działalność MPK
Po pierwsze - ten system i tak próbuje udawać minigolfa. Myślę, że MPK bardzo minigolfa chciało, tylko że wzornictwo przemysłowe zastrzegła sobie Novamedia i R&G nie mogło go skopiować w całości.Jamnik pisze:Przecież wraz z zakupem hybryd MPK zamówiło już system R&G bez mini-golfa. Co prawda nie jest on jeszcze idealny, ale o niebo czytelniejszy.
Po drugie - hybrydy mają Rączkę i Gąsiora, podobnie autosany i 77 przegubowców od Solarisa, ale już elektryki przyszły znowuż z Novamedią. Więc brak tu jakiejkolwiek konsekwencji.
@Cukier - toteż i dlatego zastrzegłem, że system zamontowany w sepsach jest idealny pod warunkiem że akurat działa. Wiem, że bardzo często występują w nim błędy, zresztą to w ogóle jest charakterystyczne dla wyrobków Novamedii...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Działalność MPK
Co?Locutus pisze: Rączkę i Gąsiora

Elektryki przyszły z NovaMedią, bo były zamówione wcześniej. Przetarg na nie był ogłoszony najwcześniej, bo 14.03.2016. Wszystkie pozostałe zamówienia były później, więc elektryki pomimo, że były prezentowane jako ostatnie, zamówione były jako pierwsze.Locutus pisze: ale już elektryki przyszły znowuż z Novamedią. Więc brak tu jakiejkolwiek konsekwencji.
Działalność MPK
Wszystkie trzy typy mają nie czyste R&G tylko "elektroniczny koktajl mołotowa": R&G, SIMS i coś jeszcze. Jak to "nie działało", zwłaszcza na początku, to wiemy wszyscy. Teraz mniej-więcej opanowali temat ale różne krzaki są nadal.Locutus pisze:hybrydy mają Rączkę i Gąsiora, podobnie autosany i 77 przegubowców od Solarisa, ale już elektryki przyszły znowuż z Novamedią. Więc brak tu jakiejkolwiek konsekwencji.
W konsekwencji MPK mogło (i powinno) stracić do takich wynalazków cierpliwość. Biorąc pod uwagę specyfikację na U12,9 chyba mieli już dość, bo chcieli NovaMedię/Hugera (co w sumie na jedno wychodzi).
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6535
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Działalność MPK
R&G = Rączka&Gąsior.Jamnik pisze:Co?Locutus pisze: Rączkę i Gąsiora![]()
R&G, SIMS i Pixelvolferssj pisze: R&G, SIMS i coś jeszcze



Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
Działalność MPK
^^
Wydaje mi się, że na monitorkach (podsufit i boczny) jest logo z Mielca ale mniejsza z tym. Do tego dochodzi jeszcze komputer pokładowy (dyspozytorski?) od Trapeze... miszmasz mamy kompletny.
I weź to ogarnij
Wydaje mi się, że na monitorkach (podsufit i boczny) jest logo z Mielca ale mniejsza z tym. Do tego dochodzi jeszcze komputer pokładowy (dyspozytorski?) od Trapeze... miszmasz mamy kompletny.
I weź to ogarnij
