Działalność MPK

Bilety, działalność ZIKiT oraz pozostałe tematy związane z komunikacją miejską w Krakowie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7725
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Działalność MPK

#151 Post autor: Locutus » 8 cze 2018, o 06:47

@Tiross - dzięki za poprawki, edytowałem swojego posta.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Tancin
Inspektor
Posty: 334
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Działalność MPK

#152 Post autor: Tancin » 8 cze 2018, o 08:51

Adrian pisze:PS: Czy Jelcze 120M nie posiadały u nas klimatyzacji kabiny kierowcy?
Nie, pierwsze z klimą dla kierowcy były dopiero Jelcze, Many i Scanie z 2001 roku.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Działalność MPK

#153 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 cze 2018, o 13:27

Cukier pisze:Z całym szacunkiem Mistrzejowiczanin, ale to co piszesz to zwykłe oszczerstwa bądź mocno subiektywne odczucia. Ale chociaż zabawne, zwłaszcza to o lepszej klimatyzacji, informacji pasażerskiej czy siedzeniach w MPK.

Oczywiście za wiele odpowiada ZiKiT, natomiast jeśli chodzi o kierowców to wrzucanie całej firmy do jednego worka i opukiwanie z brudu jednej by odzyskanym w ten sposób błotem obrzucić drugą to dla mnie merytoryczne dno i dwa metry mułu.
Może i subiektywne odczucia, ale doprawdy oszczerstwa? A gdzież to ja pisałem o lepszej klimatyzacji? O siedzeniach - MPK po prostu dba namacalnie o czystość, natomiast z informacją pasażerską to już wiele razy twierdziłem, że mini-golf, szczególnie teraz w wydłużonej wersji jest dużo czytelniejszy i ciekawszy niż Mobilisowskie belki rodem z Warszawy. Nigdzie też nie wrzuciłem wszystkich kierowców Mobilisu do jednego worka, że wszyscy jeżdżą na granicy brawury, a jedynie stwierdziłem, że częściej mi się takowe sytuacje zdarzają u nich niż w MPK.
Locutus pisze:Tak, teraz. A Mobilis od zawsze miał ją we wszystkich.
No tak, nietrudno ją mieć wchodząc od razu z kompletnym parkiem taborowym nowych autobusów, zresztą w 2008 roku w nie tak dużej ilości. Musisz chyba jednak zwrócić uwagę, że ze względu na same gabaryty ilostanu taboru, MPK ma pod tym względem trudniejszą sprawę, aby unowocześniać flotę.
Locutus pisze:No właśnie jest. Wprowadziło nową jakość, do tej pory obcą MPK. Ba, śmiem twierdzić, że gdyby nie Mobilis, MPK jeszcze przez długie lata nie kupowałoby pojazdów z klimatyzacją.
Naprawdę tak uważasz, że MPK w kwestii wdrażania takiego elementu w autobusach jak klimatyzacja inspirowało się Mobilisem? Po prostu MPK robi swoje w swoim czasie.
Locutus pisze:Wystarczał? Komu wystarczał? Bo na pewno nie pasażerom, którzy mogli się dowiedzieć jedynie kto ma imieniny, jaki jest numer linii i przystanek końcowy. I nic więcej. I tu MPK się opierało nowości przez długie lata jeszcze... Właściwie pierwsze autobusy z systemem informacji pasażerskiej informującym o kolejnych przystankach to były Solarisy z przetargu na sto pojazdów ogłoszonego w 2010 (czyli w dwa lata po wejściu Mobilisa)... A w międzyczasie mieliśmy jeszcze sporo zakupów, gdzie jedyną informacją pasażerską była ta o imieninach...
Bzdura. Przecież na tych wyświetlaczach monochromatycznych zawsze była wyświetlana cała trasa ze wszystkimi przystankami na niej w formie szybko przesuwającego się tekstu. Takie coś się widocznie sprawdzało bardzo długo, zwłaszcza, że pasażerowie się MPK na to nie skarżyli zanadto.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6494
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Działalność MPK

#154 Post autor: Coffee » 8 cze 2018, o 14:03

Mistrzejowiczanin pisze:Naprawdę tak uważasz, że MPK w kwestii wdrażania takiego elementu w autobusach jak klimatyzacja inspirowało się Mobilisem? Po prostu MPK robi swoje w swoim czasie.
Poczytaj sobie archiwalne wypowiedzi m.in Szałkowskiego czy Palenicy o klimatyzacji (nawet było to pisane w którymś z przewoźników Krakowskich, chyba 1/2007). Gdyby nie Mobilis to podejrzewam, że klimatyzacja skończyłaby się na stanowisku prowadzącego.
Mistrzejowiczanin pisze:Bzdura. Przecież na tych wyświetlaczach monochromatycznych zawsze była wyświetlana cała trasa ze wszystkimi przystankami na niej w formie szybko przesuwającego się tekstu. Takie coś się widocznie sprawdzało bardzo długo, zwłaszcza, że pasażerowie się MPK na to nie skarżyli zanadto.
W życiu mi się nie zdarzyło, aby w którymkolwiek z pojazdów z tymi wyświetlaczami trasa była prawidłowa. Już nie mówiąc, że czas wyświetlania danego przystanku/trasy był zazwyczaj krótszy, niż wyświetlanie daty, imienin czy godziny.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Działalność MPK

#155 Post autor: Kaszmir » 8 cze 2018, o 14:29

Mistrzejowiczanin pisze:O siedzeniach - MPK po prostu dba namacalnie o czystość, natomiast z informacją pasażerską to już wiele razy twierdziłem, że mini-golf, szczególnie teraz w wydłużonej wersji jest dużo czytelniejszy i ciekawszy niż Mobilisowskie belki rodem z Warszawy.
Piłeczka to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje.

Natomiast wchodzę do Mobilisu i mam na wyświetlaczu pełną listę przystanków aż do końca trasy (ew. tyle ile się fizycznie zmieści). Wchodzę do MPK i nieraz mogę sprawdzić jedynie dwa naprzód, bo akurat piłeczka tego super-hiper minigolfa dopiero za przystanek się przewinie na następy zestaw. I tu masz obiektywnie porażkę informacji pasażerskiej w MPK, bo to absurd żebym wchodząc do autobusu nie mógł na elektronicznym wyświetlaczu, w XXI wieku, sprawdzić co będzie za trzy przystanki.
Mistrzejowiczanin pisze:No tak, nietrudno ją mieć wchodząc od razu z kompletnym parkiem taborowym nowych autobusów, zresztą w 2008 roku w nie tak dużej ilości.
Przecież nawet w 2008 roku MPK zamawiało fizycznie nowe pojazdy wciąż bez klimatyzacji! NGT6 III serii przyszły do Krakowa w latach 2007-2008 i klimy nie mają. Nie zwalaj więc tego na wiek taboru, bo nawet najnowsze pojazdy MPK w tym czasie klimatyzacji nie miały.

lemond
Miłośnik
Posty: 135
Rejestracja: 5 sie 2016, o 20:07
Lokalizacja: Kraków

Działalność MPK

#156 Post autor: lemond » 8 cze 2018, o 14:49

MPK dba o czystość? Bardzo śmieszne...
Zakres codziennego sprzątania w Mobilisie odpowiada mniej więcej sprzątaniu kompleksowemu które w MPK wykonuje się co kilkanaście dni jak nie rzadziej i potwierdzają to przeprowadzane kontrole.
MPK na codzień np. nie myje wszystkich szyb, nie wyciera podłóg na mokro itp.

No ale jak się ma tak ustalone współczynniki kar w umowie jak MPK, że można przy każdej kontroli mieć "uwalonych" kilka pojazdów na czystość i nie ponosi się z tego tytułu żadnych konsekwencji, to po co się starać. W Mobilisie każdy zakwestionowany pojazd to już konkretne pieniądze.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7725
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Działalność MPK

#157 Post autor: Locutus » 9 cze 2018, o 10:35

Mistrzejowiczanin pisze:(...) natomiast z informacją pasażerską to już wiele razy twierdziłem, że mini-golf, szczególnie teraz w wydłużonej wersji jest dużo czytelniejszy i ciekawszy niż Mobilisowskie belki rodem z Warszawy. (...)
Po pierwsze – Kaszmir Ci już odpowiedział, jaki jest OBIEKTYWNY mankament minigolfa (już nie mówię nawet o jego wersji z NGT8, której ciągle nie zaktualizowano nie wiedzieć czemu)...

Po drugie – jeszcze raz: jak wsiądziesz do przegubowca MPK trzecimi lub czwartymi drzwiami, to żadnego minigolfa nigdy nie zobaczysz na oczy, bo jest on tylko jeden w przedniej części wozu. Uświadczysz jedynie wąski pasek z następnym przystankiem na ekranie do wyświetlania reklam. W Mobilisie nie tylko trafisz na elektroniczną choinkę, bo są one dwie, ale również na wyświetlaczu podsufitowym zobaczysz listę kolejnych przystanków. To jest OBIEKTYWNIE lepsze.
Mistrzejowiczanin pisze:No tak, nietrudno ją mieć wchodząc od razu z kompletnym parkiem taborowym nowych autobusów, zresztą w 2008 roku w nie tak dużej ilości. Musisz chyba jednak zwrócić uwagę, że ze względu na same gabaryty ilostanu taboru, MPK ma pod tym względem trudniejszą sprawę, aby unowocześniać flotę.
Owszem. Problem jednak był nie tyle w braku możliwości, co w braku chęci. Jak chęci się znalazły, to już wszystkie nowe pojazdy zaczęły być zamawiane z klimatyzacją.
Mistrzejowiczanin pisze: Naprawdę tak uważasz, że MPK w kwestii wdrażania takiego elementu w autobusach jak klimatyzacja inspirowało się Mobilisem? Po prostu MPK robi swoje w swoim czasie.
Naprawdę tak uważam. Archiwalne wypowiedzi bonzów z MPK, o których wspomina Coffee, są tego najlepszym świadectwem. Zresztą gdzieś kiedyś słyszałem, aczkolwiek nie wiem na ile to prawdziwe, że scanie CN113CLL miały fabrycznie zamontowany chłodzony nawiew powietrza, który od razu zdezaktywowano, bo wymiana filtrów była za droga...
Mistrzejowiczanin pisze: Bzdura. Przecież na tych wyświetlaczach monochromatycznych zawsze była wyświetlana cała trasa ze wszystkimi przystankami na niej w formie szybko przesuwającego się tekstu.
Jaja sobie robisz? Wyświetlanie trasy na tych wyświetlaczach to bardzo późna sprawa, kwestia ostatnich kilku lat. Jeśli chcesz dowodu – poczytaj sobie pierwsze podstrony w tym wątku, zwracając uwagę na daty postów (2009, k***a!, a w autobusach ciągle żadnej informacji pasażerskiej poza numerem linii, nazwą końcówki i imieninami). Zapowiadania kolejnych przystanków nie wprowadzono nigdy. A sama trasa rzadko kiedy jest poprawna – co zmieni się jakaś nazwa przystanku w Krakowie, to przystanek ten zamiast zostać uaktualniony, po prostu wyskakuje z listy... Polecam przejażdżkę autobusem jadącym od Matecznego przez Aleje. Z wyświetlacza dowiemy się, że zatrzymuje się na Matecznym, potem dopiero na Konopnickiej, pod Jubilatem, a następnie dopiero na Czarnowiejskiej lub Placu Inwalidów. Bo w międzyczasie przystanki Os. Podwawelskie, Rondo Grunwaldzkie, Cracovia oraz AGH zmieniły nazwy na odpowiednio Ludwinów, Centrum Kongresowe ICE, Muzeum Narodowe oraz AGHUR... I MPK uznało, że prościej przystanki wywalić z listy niż poprawić im nazwy... BTW, przewijania trasy nigdy nie wprowadzono również w autobusach z wyświetlaczami Pixel Bydgoszcz czy Elmar Kraków (i tam po dziś dzień poza tym, komu należy złożyć życzenia imieninowe, niczego się nie dowiemy).
Mistrzejowiczanin pisze: Takie coś się widocznie sprawdzało bardzo długo, zwłaszcza, że pasażerowie się MPK na to nie skarżyli zanadto.
Proszę? Co rusz były artykuły o tym, że pasażerowie mają dość tego, że jedyną informacją, jaka jest dostępna w autobusach to ta o imieninach. I co rusz beton z MPK odpowiadał, że moduł drogi jest jak sama nazwa wskazuje drogi i że im się nie kalkuluje, by za niego dopłacać. Ba, nie wiem czy pamiętasz, jaki szok cywilizacyjny miał miejsce w 2008. roku jak okazało się, że w skunksach z trzeciej serii jest zapowiadanie głosowe przystanków. Po raz pierwszy w Krakowie! I jak to ludzie mówili, że to prawie jak w Pradze itede itepe... Podczas gdy Kraków był ostatnim z większych miast Polski, które tego do tej pory nie miało...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Działalność MPK

#158 Post autor: Kaszmir » 9 cze 2018, o 10:54

Ja bym nawet powiedział, że co do klimy to MPK nie tyle się inspirowało Mobilisem, co po prostu nie miało wyboru ze względów wizerunkowych. Póki było jedynym przewoźnikiem to mogło ignorować klimatyzację na zasadzie "nigdy nie było, więc czego oczy (pasażerów) nie widzą tego sercu nie żal". Kiedy wszedł Mobilis, nie miało już wyboru bo opinia publiczna by ich zjadła w porównaniach do prywatnego przewoźnika.
Locutus pisze:Polecam przejażdżkę autobusem jadącym od Matecznego przez Aleje. Z wyświetlacza dowiemy się, że zatrzymuje się na Matecznym, potem dopiero na Konopnickiej, pod Jubilatem, a następnie dopiero na Czarnowiejskiej lub Placu Inwalidów. Bo w międzyczasie przystanki Os. Podwawelskie, Rondo Grunwaldzkie, Cracovia oraz AGH zmieniły nazwy na odpowiednio Ludwinów, Centrum Kongresowe ICE, Muzeum Narodowe oraz AGHUR... I MPK uznało, że prościej przystanki wywalić z listy niż poprawić im nazwy...
A to swoją drogą jest absolutny skandal, zaprzeczenie idei informacji pasażerskiej - wg mnie informacja która wprowadza w błąd jest gorsza niż brak informacji - i tak myślę, że skoro od lat ani MPK, ani ZIKiT się nie kwapi by tym zająć, to może my będziemy musieli.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1784
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Działalność MPK

#159 Post autor: Jamnik » 9 cze 2018, o 11:11

Kaszmir pisze:i tak myślę, że skoro od lat ani MPK, ani ZIKiT się nie kwapi by tym zająć, to może my będziemy musieli.
Myślicie może o przyszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego?

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 21:36
Lokalizacja: Skawina

Działalność MPK

#160 Post autor: Yunkers » 9 cze 2018, o 12:15

Locutus pisze:Polecam przejażdżkę autobusem jadącym od Matecznego przez Aleje. Z wyświetlacza dowiemy się, że zatrzymuje się na Matecznym, potem dopiero na Konopnickiej, pod Jubilatem, a następnie dopiero na Czarnowiejskiej lub Placu Inwalidów. Bo w międzyczasie przystanki Os. Podwawelskie, Rondo Grunwaldzkie, Cracovia oraz AGH zmieniły nazwy na odpowiednio Ludwinów, Centrum Kongresowe ICE, Muzeum Narodowe oraz AGHUR... I MPK uznało, że prościej przystanki wywalić z listy niż poprawić im nazwy...
A swoją drogą kiedy przestano aktualizować te wyświetlacze? Przystanek Skawina Energetyków Przejazd PKP powstał w bodajże 2016 roku i jest wyświetlany (chociaż w złym miejscu), więc to chyba dość nowa sprawa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Działalność MPK

#161 Post autor: Kaszmir » 9 cze 2018, o 13:31

Jamnik pisze:Myślicie może o przyszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego?
Nie, wg mnie takie rzeczy to jest obowiązek MPK a nie rzecz do zrobienia w ramach Budżetu Obywatelskiego.

Inna sprawa, że po tegorocznej edycji i skandalu z odrzuceniem projektu Jopka36 to ja nie wiem, czy Budżet Obywatelski ma jakikolwiek sens istnienia. Jeśli ma polegać na tym, że urzędnicy odrzucają sobie projekty wedle własnej woli i do tego łamią regulamin BO (np. brak skontaktowania się z autorem projektu by skonsultować wątpliwości) to wg mnie taki BO nadaje się tylko do kosza. Wraz z całą ekipą jaśnie mu panującą.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1784
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Działalność MPK

#162 Post autor: Jamnik » 9 cze 2018, o 13:40

Kaszmir pisze:
Jamnik pisze:Myślicie może o przyszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego?
Nie, wg mnie takie rzeczy to jest obowiązek MPK a nie rzecz do zrobienia w ramach Budżetu Obywatelskiego.

Inna sprawa, że po tegorocznej edycji i skandalu z odrzuceniem projektu Jopka36 to ja nie wiem, czy Budżet Obywatelski ma jakikolwiek sens istnienia. Jeśli ma polegać na tym, że urzędnicy odrzucają sobie projekty wedle własnej woli i do tego łamią regulamin BO (np. brak skontaktowania się z autorem projektu by skonsultować wątpliwości) to wg mnie taki BO nadaje się tylko do kosza. Wraz z całą ekipą jaśnie mu panującą.
Racja. To jak w takim razie chcecie się tym zająć? Pytam z ciekawości :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Działalność MPK

#163 Post autor: Kaszmir » 9 cze 2018, o 14:07

Jamnik pisze:Racja. To jak w takim razie chcecie się tym zająć? Pytam z ciekawości :)
Jest wiele sposobów działania ;) Nawet wrzucenie posta na fanpage PKK może być skuteczne - ponad 50000 zasięgu działa i w przeszłości zdarzało się, że takie posty stawiały ekipę MPK na baczność. A najlepiej jak się ich zestawi w jednym poście z Mobilisem u którego działa to dobrze, wtedy od razu dwa razy większa szansa że wezmą się do pracy bo przecież w MPK nie znoszą wypadać gorzej od prywatnego przewoźnika :D

Możemy też próbować uderzać do dyr. Franka. Jemu zależy na generalnym dobrym działaniu km więc nie sądzę, by przeszedł obojętnie nawet jeśli ta rzecz dotyczy tak naprawdę MPK, nie ZIKiT.

Albo uderzyć do mediów. Mamy paru znajomych dziennikarzy, myślę że mogliby podchwycić temat.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1784
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Działalność MPK

#164 Post autor: Jamnik » 9 cze 2018, o 14:43

No to powodzenia! Oby się udało ;)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Działalność MPK

#165 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 cze 2018, o 18:20

Coffee pisze:Poczytaj sobie archiwalne wypowiedzi m.in Szałkowskiego czy Palenicy o klimatyzacji (nawet było to pisane w którymś z przewoźników Krakowskich, chyba 1/2007). Gdyby nie Mobilis to podejrzewam, że klimatyzacja skończyłaby się na stanowisku prowadzącego.
W 1901 roku nie było innowacyjnego Mobilisu, a jednak dzisiaj nie jeździmy tramwajami konnymi...
Coffee pisze:W życiu mi się nie zdarzyło, aby w którymkolwiek z pojazdów z tymi wyświetlaczami trasa była prawidłowa. Już nie mówiąc, że czas wyświetlania danego przystanku/trasy był zazwyczaj krótszy, niż wyświetlanie daty, imienin czy godziny.
Może przez te większość kursów, w trakcie których wyświetlacze te nie miały jakiegoś błędu czy awarii nie zwracałeś na nie uwagi, nie wiem. Przyznam, że mi rozmaite dewiacje w systemie na tych wyświetlaczach oczywiście się zdarzały typu brak jakiegoś przystanku, stara nazwa jakiegoś przystanku czy zupełnie inna trasa, nawet wiele razy, ale jednak w ogólnej ilości moich podróży, wyposażonymi elektronicznie w ten sposób autobusami byłby to procent niewielki.
Kaszmir pisze:Natomiast wchodzę do Mobilisu i mam na wyświetlaczu pełną listę przystanków aż do końca trasy (ew. tyle ile się fizycznie zmieści). Wchodzę do MPK i nieraz mogę sprawdzić jedynie dwa naprzód, bo akurat piłeczka tego super-hiper minigolfa dopiero za przystanek się przewinie na następy zestaw. I tu masz obiektywnie porażkę informacji pasażerskiej w MPK, bo to absurd żebym wchodząc do autobusu nie mógł na elektronicznym wyświetlaczu, w XXI wieku, sprawdzić co będzie za trzy przystanki.
O co Tobie chodzi? O stare mini-golfy, takie jak były zakładane na początku, w 2011-12 roku? Były na nie skargi i MPK je raczej w chwili obecnej wycofuje, z resztą na nich też można było dojrzeć nawet koło sześciu następnych przystanków. Teraz natomiast na tych nowych, instalowanych od 2015 roku, ze strzałką podłużną jest tych przystanków dużo, na pewno większość trasy się bez problemu zmieści. Z resztą oczywiście gust gustem, ale w tym MPK-owskim systemie jest jeszcze jedna przewaga, a mianowicie mapka z aktualnym położeniem pojazdu w otoczeniu, co jeżeli się kierujemy interesem nieobeznanych w mieście, może im być bardzo przydatne. W Mobilisie w miejscu na tablicy, gdzie taka mapka mogłaby się znaleźć w że tak powiem dizajnie jest wielkie logo przewoźnika.
Kaszmir pisze:Przecież nawet w 2008 roku MPK zamawiało fizycznie nowe pojazdy wciąż bez klimatyzacji! NGT6 III serii przyszły do Krakowa w latach 2007-2008 i klimy nie mają. Nie zwalaj więc tego na wiek taboru, bo nawet najnowsze pojazdy MPK w tym czasie klimatyzacji nie miały.
No tak, przecież mówiłem, że generalnie MPK ma pod tym względem koło trzech lat poślizgu, ale z kolei nie stawiaj tu za przykład tramwajów, które zazwyczaj ze względu na wiele czynników mają pewne zaległości technologiczne za autobusami w MPK, chociaż i tak różnie z tym bywa.
lemond pisze:MPK dba o czystość? Bardzo śmieszne...
Zakres codziennego sprzątania w Mobilisie odpowiada mniej więcej sprzątaniu kompleksowemu które w MPK wykonuje się co kilkanaście dni jak nie rzadziej i potwierdzają to przeprowadzane kontrole. MPK na codzień np. nie myje wszystkich szyb, nie wyciera podłóg na mokro itp.
Doprawdy? Czyje kontrole? Inspekcji sanitarnej, ZIKiTu, Mobilisu czy jakiegoś innego Społeczno-Amatorskiego Stowarzyszenia Intensywnej Kontroli Krakowskiej Komunikacji Miejskiej? Nie wiem jak jest w Mobilisie, bo nigdy tam nie pracowałem, natomiast w MPK każdej nocy na zajezdnię przychodzi brygada i sprząta wszystkie autobusy lub znaczącą większość. I w to wchodzi mycie podłóg na mokro i z mopem i z płynem, a z oknami to troszkę bardziej zawiła sprawa, natomiast również są myte przynajmniej dwa-trzy-cztery razy w tygodniu, w zależności od stopnia zabrudzenia czy możliwości brygady.
Locutus pisze:Po drugie – jeszcze raz: jak wsiądziesz do przegubowca MPK trzecimi lub czwartymi drzwiami, to żadnego minigolfa nigdy nie zobaczysz na oczy, bo jest on tylko jeden w przedniej części wozu. Uświadczysz jedynie wąski pasek z następnym przystankiem na ekranie do wyświetlania reklam. W Mobilisie nie tylko trafisz na elektroniczną choinkę, bo są one dwie, ale również na wyświetlaczu podsufitowym zobaczysz listę kolejnych przystanków. To jest OBIEKTYWNIE lepsze.
Jeżeli komuś naprawdę nie chce się przejść do choinki, listę najbliższych przystanków można przeczytać na kasowniku po wybraniu opcji ,,trasa", a i tak uważam, że większości pasażerów ten pasek na monitorze wystarczy.
Locutus pisze:Jaja sobie robisz? Wyświetlanie trasy na tych wyświetlaczach to bardzo późna sprawa, kwestia ostatnich kilku lat. Jeśli chcesz dowodu – poczytaj sobie pierwsze podstrony w tym wątku, zwracając uwagę na daty postów (2009, k***a!, a w autobusach ciągle żadnej informacji pasażerskiej poza numerem linii, nazwą końcówki i imieninami). Zapowiadania kolejnych przystanków nie wprowadzono nigdy. A sama trasa rzadko kiedy jest poprawna – co zmieni się jakaś nazwa przystanku w Krakowie, to przystanek ten zamiast zostać uaktualniony, po prostu wyskakuje z listy... Polecam przejażdżkę autobusem jadącym od Matecznego przez Aleje. Z wyświetlacza dowiemy się, że zatrzymuje się na Matecznym, potem dopiero na Konopnickiej, pod Jubilatem, a następnie dopiero na Czarnowiejskiej lub Placu Inwalidów. Bo w międzyczasie przystanki Os. Podwawelskie, Rondo Grunwaldzkie, Cracovia oraz AGH zmieniły nazwy na odpowiednio Ludwinów, Centrum Kongresowe ICE, Muzeum Narodowe oraz AGHUR... I MPK uznało, że prościej przystanki wywalić z listy niż poprawić im nazwy... BTW, przewijania trasy nigdy nie wprowadzono również w autobusach z wyświetlaczami Pixel Bydgoszcz czy Elmar Kraków (i tam po dziś dzień poza tym, komu należy złożyć życzenia imieninowe, niczego się nie dowiemy).
Tak, czyli przez 9 lat nastroje na forum wobec komunalnego przewoźnika nie uległy większej zmianie, a co najwyżej jeszcze zradykalizowaniu. Poważnie, trasa to jest kwestia ostatnich kilku lat? Ja sklerozy póki co nie mam, ale gdy 502 jeszcze jeździła na Bieżanów i zdarzało mi się nią jeździć pod Koronę jakieś 10-13 lat temu i była obsługiwana przez krótkie autobusy, najczęściej Solarisy Urbino II generacji to zawsze na wyświetlaczu raz na jakiś czas przemykała cała trasa ze wszystkimi przystankami i owszem, numer linii i punkt docelowy wyświetlały się również i imieniny także, ale to nie było tak, że w kwestii trasy danej linii nie można było wyczytać absolutnie nic. Zapowiadanie przystanków wprowadzono w nowszych autobusach, a w starszych widocznie nie było to opłacalne, bo tego nie da się tylko nagrać nawet jak są głośniki, a jest potrzebny do tego cały osprzęt elektroniczny. Swoją drogą pytałem się o te luki, gdy nazwa przystanku została zmieniona i znajomi z działu mi wyjaśnili, że akurat w przypadku tych starszych wyświetlaczy przeprogramowanie nie należy do najłatwiejszych zadań.
Locutus pisze:Proszę? Co rusz były artykuły o tym, że pasażerowie mają dość tego, że jedyną informacją, jaka jest dostępna w autobusach to ta o imieninach. I co rusz beton z MPK odpowiadał, że moduł drogi jest jak sama nazwa wskazuje drogi i że im się nie kalkuluje, by za niego dopłacać. Ba, nie wiem czy pamiętasz, jaki szok cywilizacyjny miał miejsce w 2008. roku jak okazało się, że w skunksach z trzeciej serii jest zapowiadanie głosowe przystanków. Po raz pierwszy w Krakowie! I jak to ludzie mówili, że to prawie jak w Pradze itede itepe... Podczas gdy Kraków był ostatnim z większych miast Polski, które tego do tej pory nie miało...
Co Ty masz z tymi imieninami? W kółko ino o tym. Napisałem już wyżej, że imieniny to nie była jedyna pożyteczna informacja w autobusach. Głosowe zapowiadanie przystanków razem z trzecią serią Bombardierów już było już w MPK praktykowane od 2007 roku. Czy był szok cywilizacyjny? Ja bym tak tego nie nazwał pod jakimś względem zacofania - po prostu razem z duchem czasu. Jak było w większych miastach Polski nie wiem, przywykłem, że Kraków jest w tej skali postrzegany zawsze gdzieś na końcu nie wiem czy z zawiści czy z kompleksów, w każdym razie w Wiedniu kiedy to zapowiadanie głosowe wprowadzono? Ze trzy-cztery lata wcześniej.
Kaszmir pisze:to może my będziemy musieli.
Jak? Rokoszem?
Ostatnio zmieniony 9 cze 2018, o 18:31 przez Mistrzejowiczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Wokół KMK”