Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

Bilety, działalność ZIKiT oraz pozostałe tematy związane z komunikacją miejską w Krakowie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#1 Post autor: Kaszmir » 26 sty 2018, o 19:07

Szykuje się masakra :O Pozostaje mieć nadzieję, że eksperci dadzą radę przemówić decydentom do rozsądku.

Ustawa o PTZ: Jakie zmiany przyniesie nowelizacja?
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57508.html
Kryteria przetargów na obsługę sieci oraz długość okresu obowiązywania umów z przewoźnikami – to przedmioty największych kontrowersji podczas prac nad nowelizacją ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Na ostatnim posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury proponowane przez rząd regulacje spotkały się z mocną krytyką ze strony samorządowców oraz niezależnych ekspertów – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#2 Post autor: Mistrzejowiczanin » 26 sty 2018, o 21:12

Co by się nie działo, wierzę w Kraków i wierzę w MPK. Chyba jako jedyni, bo nie wiem jak tam z Poznaniem w latach 50. nie pomalowaliśmy tramwajów na biało-czerwono, to i obecna władza krzywdy nam nie zrobi. :)
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#3 Post autor: Kaszmir » 26 sty 2018, o 21:43

Mistrzejowiczanin pisze:Co by się nie działo, wierzę w Kraków i wierzę w MPK. Chyba jako jedyni, bo nie wiem jak tam z Poznaniem w latach 50. nie pomalowaliśmy tramwajów na biało-czerwono, to i obecna władza krzywdy nam nie zrobi. :)
Przecież jeśli to wejdzie do ustawy to MPK nie będzie miało wyboru i będzie musiało się stosować.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#4 Post autor: Sgriffin » 26 sty 2018, o 22:34

Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#5 Post autor: Mistrzejowiczanin » 26 sty 2018, o 23:19

Kaszmir pisze:Przecież jeśli to wejdzie do ustawy to MPK nie będzie miało wyboru i będzie musiało się stosować.
Ale jak zawsze w sytuacjach, gdy wchodzą takie absurdalne ustawy, będą luki prawne, a MPK ma dobrych prawników to będzie potrafiło je umiejętnie wykorzystać.
Sgriffin pisze:Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).
Nikomu w MPK mam nadzieję nie zależy na byciu monopolistą jako przewoźnik autobusowy świadczący przewozy na rzecz KMK. Przecież kiedyś być może dla przykładu te zawielickie linie R1, D1, B1 itd. staną się częścią KMK, zresztą razem z całą SKA mam nadzieję. Trzeba będzie zwiększyć częstotliwości na dowozówkach by miały one sens na przedmieściach i uruchomić nowe linie w mieście i pod miastem, takie typowe dowozówki, linie peryferyjne. A przecież będzie mnóstwo takich kierunków dla podobnych linii. Kto to obsłuży? Miasto nie ma taboru i mieć nie będzie, bo byłoby go za dużo na stanie, nie byłoby go gdzie garażować i tym podobne niuanse. Wniosek - przy realizacji tych wszystkich ambitnych zadań na autobusach nie ujedziemy bez zaprzęgnięcia przewoźników prywatnych.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#6 Post autor: tomta1 » 27 sty 2018, o 00:49

Mistrzejowiczanin pisze:Co by się nie działo, wierzę w Kraków i wierzę w MPK. Chyba jako jedyni, bo nie wiem jak tam z Poznaniem w latach 50. nie pomalowaliśmy tramwajów na biało-czerwono, to i obecna władza krzywdy nam nie zrobi. :)
Ty chyba nie wiesz o co chodzi. I nie zdajesz sobie sprawy z powagi całej sprawy…
Sgriffin pisze:Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).
Dla MPK może i tak, a dla ZIKiT-u/innych organizatorów? Dla pasażerów?
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10933
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#7 Post autor: Cukier » 27 sty 2018, o 01:12

Sgriffin pisze:Przecież na MPK to nie ma żadnego wpływu, a nawet byłoby korzystne bo akaruta korzystny dla siebie zapis sobie wychodzili (jeden operator na sieć komunikacji miejskiej).
No właśnie - MPK jest to całkiem na rękę (a co najmniej obojętne), podczas gdy drastycznie uderza we wszelkich organizatorów i prywatnych przewoźników. Nie mogąc dawać wymagań co do wieku taboru, prywaciarze w ramach optymalizowania kosztów będą jeździli najtańszym możliwym złomem z demobilu. To z kolei spowoduje niechęć społeczną do innych przewoźników niż MPK (PKM, MZA...), co zapewne się szybko przekuje na to, że organizator będzie dążył do umniejszenia ich roli. A to właśnie oznacza powrót do monopolu.

Pycha i arogancja obecnej ekipy rządzącej zdaje się nie mieć żadnych limitów.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7489
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#8 Post autor: Locutus » 27 sty 2018, o 11:13

Widzę to dokładnie tak jak Cukier...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

mp
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 30 sie 2013, o 18:28
Lokalizacja: Kraków

Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym

#9 Post autor: mp » 21 kwie 2018, o 21:39

Publiczny transport zbiorowy w Polsce. Studium upadku
http://jagiellonski24.pl/2018/04/17/pub ... um-upadku/

6 pomysłów na walkę z wykluczeniem transportowym
http://jagiellonski24.pl/2018/04/19/6-p ... sportowym/

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Wokół KMK”