Przecież jest też opcja wyboru tylko w 1 stronę - po wybraniu przystanku pokazuje się lista "słupków" w danym kierunku (często też podzielone na autobusy i tramwaje).krakowianka pisze:W aplikacji "mobileMPK" masz możliwość wybrania odjazdów z danego przystanku ale wówczas pokazuje Ci odjazdy w obie strony choć jest to bardzo czytelne.krawiec pisze:Znacie jakaś stronę/aplikację, w której można zobaczyć rozkłady przystankowe? Chodzi mi o zestawienie w jednej tabelce odjazdów wszystkich linii odjeżdżających z danego przystanku.
Rozkłady jazdy
Moderator: Moderatorzy
Rozkłady jazdy
-
- Dyspozytor
- Posty: 673
- Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
- Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Rozkłady jazdy
Tylko że nie zawsze to dobrze działa. Na przykład na Rondzie Matecznego tych "słupków" wg aplikacji jest 11, mimo że realnie funkcjonuje 6 (z czego 2 tylko dla linii nocnych). Według Mobile MPK 503 i 304 mają w obie strony osobne perony. W sumie jest to o tyle logiczne, że następny przystanek za rondem jest inny niż w przypadku innych linii, aczkolwiek jeśli ktoś chce dostać się na ATW to jest to mega niewygodne. Z drugiej strony na Wiślickiej wszystkie linie są podzielone między 4 perony, tak jak to ma miejsce w rzeczywistości, mimo że kolejne przystanki są różne dla poszczególnych linii. Widać tu zatem pewną niekonsekwencję.
Rozkłady jazdy
Z mojego doświadczenia te opcje w MobileMPK na większości przystanków są absurdalnie ułożone i i tak w 99% przypadków po prostu wybieram "wszystkie linie". Aż się zastanawiam jak to jest generowane - pewnie automatycznie, co dowodzi że algorytm to przygotowujący w ogóle się nie sprawdza i szkoda było zachodu na jego przygotowanie.marcin1410 pisze:Tylko że nie zawsze to dobrze działa. Na przykład na Rondzie Matecznego tych "słupków" wg aplikacji jest 11, mimo że realnie funkcjonuje 6 (z czego 2 tylko dla linii nocnych). Według Mobile MPK 503 i 304 mają w obie strony osobne perony. W sumie jest to o tyle logiczne, że następny przystanek za rondem jest inny niż w przypadku innych linii, aczkolwiek jeśli ktoś chce dostać się na ATW to jest to mega niewygodne. Z drugiej strony na Wiślickiej wszystkie linie są podzielone między 4 perony, tak jak to ma miejsce w rzeczywistości, mimo że kolejne przystanki są różne dla poszczególnych linii. Widać tu zatem pewną niekonsekwencję.
Jeden z moich ulubionych przykładów to Salwator. Oto przykładowe absurdalne zestawy linii jakie udostępnia mi MobileMPK:
- "6"->Salwator, "109"->Bielany, "409"->Przegorzały UJ, "605"->Bielany (po co mi odjazd "6" z Salwatora kier. Salwator? czemu na tej liście są tylko trzy linie autobusowe jadące w kier. Bielan, bez żadnych aglo?),
- "1"->Salwator, "1"->Wzgórza Krzesławickie, "2"->Cmentarz Rakowicki, "2"->Salwator (mogę sprawdzić rozkłady obu linii w obie strony co już jest aburdem, a drugim jest czemu para obejmuje "1" i "2", mimo że to "1" i "6" mają dłużej pokrywające się trasy),
- "6"->Kurdwanów, "109"->Cracovia Stadion, "229"->Centrum Kongresowe ICE, "409"->Cracovia Stadion, "605"->Zajezdnia Płaszów (czy ktoś potrafi wytłumaczyć ten absurdalny zestaw? Jeszcze rozumiem, gdyby dodano "1" i "2", wtedy byłyby to wszystkie linie umożliwiające wydostanie się w kier. centrum, jednak bez nich jest to opcja totalnie bezużyteczna).
Rozkłady jazdy
Troszke zakrecona jak 193 z Dworca Czyzyny na WieczystaPrzemekns pisze:Tymczasem trasa linii 149 na jakdojade![]()
https://jakdojade.pl/krakow/rozklad-jaz ... ek/0?d=now
Rozkłady jazdy
Po analizie synchronizacji na Mogilskiej w porannym szczycie w kierunku Ronda Mogilskiego wynika, że najbardziej obciążona będzie nowa linia 44, bo jako jedyna będzie jechać bo 4-minutowej przerwie. Za to każdy kurs 52 mimo największego taboru będzie jechał minutę po innej linii.
Odjazdy po godzinie 7-mej z Wieczystej:
1,3,4,8,9,11,13,14,16,18,19,23,24,26,28,29,31,33,34,38,39,41,43,44,46,48,49,53,54,56,58,59.
linia 4
linia 5
linia 9
linia 10
linia 44
Linia 52 bez koloru.
Ogólnie kursy co 1-2 minuty - rewelacja.
Odjazdy po godzinie 7-mej z Wieczystej:
1,3,4,8,9,11,13,14,16,18,19,23,24,26,28,29,31,33,34,38,39,41,43,44,46,48,49,53,54,56,58,59.
linia 4
linia 5
linia 9
linia 10
linia 44
Linia 52 bez koloru.
Ogólnie kursy co 1-2 minuty - rewelacja.
Rozkłady jazdy
Mogliby spróbować polepszyć przepustowość tak zapełnionego odcinka Mogilska-Plac Centralny przez poprawę działania niektórych świateł. Marzeniem byłby absolutny priorytet na jakże licznych światłach.
Rozkłady jazdy
Szczerze? To jest dramat. Tramwaj co minutę dwie można układać. Na komputrze, na kartce papieru lub w BAHNie. Ale nie w życiu. Jeden przestany cykl świateł przez dobiegających pasażerów na Stella Sawickiego i mamy stado 4-5 tramwajów jadących jeden za drugim... Oczywiście potem wszyscy wsiadają do tego pierwszego co z każdym przystankiem powoduje jeszcze większe opóźnienie.Asad pisze:[...]Ogólnie kursy co 1-2 minuty - rewelacja.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Rozkłady jazdy
Oj tam, najważniejsze przecież, aby kursów było jak najwięcej, a nie większy tabor
A, że czasem więcej się stoi, niż jedzie... 


Rozkłady jazdy
Czyli jaki jest Twój pomysł? Puścić tramwaje co 10 minut, żeby nie tworzyły się zatory?Klimueres pisze:Szczerze? To jest dramat. Tramwaj co minutę dwie można układać. Na komputrze, na kartce papieru lub w BAHNie. Ale nie w życiu. Jeden przestany cykl świateł przez dobiegających pasażerów na Stella Sawickiego i mamy stado 4-5 tramwajów jadących jeden za drugim... Oczywiście potem wszyscy wsiadają do tego pierwszego co z każdym przystankiem powoduje jeszcze większe opóźnienie.

Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Rozkłady jazdy
A jak się skończy miejsce w obecnie jeżdżących tramwajach, to co dalej? Jeszcze więcej i jeszcze więcej kursów, czyli tramwaje np. co pół minuty, nadal 26m...? 
Rozwiązanie jest proste: puścić tramwaje co 3-4 min, ale obsługiwane dłuższym taborem. Plus konsekwentna przebudowa węzłów przesiadkowych na bardziej przyjazne dla pasażerów.

Rozwiązanie jest proste: puścić tramwaje co 3-4 min, ale obsługiwane dłuższym taborem. Plus konsekwentna przebudowa węzłów przesiadkowych na bardziej przyjazne dla pasażerów.
Rozkłady jazdy
Mój pomysł? Ja zostawiłbym 10 linii tramwajowych w całym mieście, tylko puścił je co 4-6 minut. Wozy niskopodłogowe pomieszałbym z wysokopodłogowymi. Ogólnie rzecz mówiąc, zastosowałbym system przesiadkowy, gdzie po danym ciągu jedzie jedna/dwie linie tramwajowe z dużą częstotliwością.Castaway pisze:Czyli jaki jest Twój pomysł? Puścić tramwaje co 10 minut, żeby nie tworzyły się zatory?Klimueres pisze:Szczerze? To jest dramat. Tramwaj co minutę dwie można układać. Na komputrze, na kartce papieru lub w BAHNie. Ale nie w życiu. Jeden przestany cykl świateł przez dobiegających pasażerów na Stella Sawickiego i mamy stado 4-5 tramwajów jadących jeden za drugim... Oczywiście potem wszyscy wsiadają do tego pierwszego co z każdym przystankiem powoduje jeszcze większe opóźnienie.
Ciężkie do zrealizowania z tak beznadziejnymi węzłami przesiadkowymi jakie mamy w Krakowie; ale możliwe.
- krakowianka
- Dyrektor
- Posty: 1543
- Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
- Lokalizacja: Kraków
Rozkłady jazdy
No właśnie z podziałem na A i T a jeśli przystanki o tej samej nazwie są blisko siebie to już nie da się wybrać wszystkich odjeżdżających np w kierunku szeroko pojętego miasta. Jest natomiast opcja wybrania wszystkich i wówczas masz w obydwóch kierunkach. Korzystam od wielu lat więc wiem co piszę.suchy pisze:Przecież jest też opcja wyboru tylko w 1 stronę - po wybraniu przystanku pokazuje się lista "słupków" w danym kierunku (często też podzielone na autobusy i tramwaje).krakowianka pisze:W aplikacji "mobileMPK" masz możliwość wybrania odjazdów z danego przystanku ale wówczas pokazuje Ci odjazdy w obie strony choć jest to bardzo czytelne.krawiec pisze:Znacie jakaś stronę/aplikację, w której można zobaczyć rozkłady przystankowe? Chodzi mi o zestawienie w jednej tabelce odjazdów wszystkich linii odjeżdżających z danego przystanku.
Rozkłady jazdy
Nie wiem czy była ta kwestia poruszana, ale od kilku tygodni w aplikacji MobileMPK, oprócz rozkładów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, pojawiły się kursy "zjazdowe" na większości linii tramwajowych np. na linii nr 3 w kierunku Krowodrzy Górki wariant do przystanku "Podgórze SKA". Moje pytanie brzmi, czy te kursy są oficjalnie podane, czy to tylko zaczerpnięte z systemu ttss i nie należy ich traktować poważnie?
PS. Z góry przepraszam jeśli to nieodpowieni wątek.
PS. Z góry przepraszam jeśli to nieodpowieni wątek.
-
- Specjalista
- Posty: 165
- Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:36
Rozkłady jazdy
Pokazuje się tam rozkładowy czas zjazdu, aczkolwiek one lubią jeździć za wcześnie, czasem nawet o 5 minut.