Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 sty 2019, o 13:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 wrz 2016, o 17:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
Carol napisał(a):
kucyk napisał(a):
Pewny jesteś 18 brygad na "3" i 22 na "4" w 1990 roku?

kucyk a policzyłeś ilość brygad, to że ostatnia ma numer 22 wcale nie oznacza, że jeżdżą 22 brygady.


Tak były przez chwilę (1989-90) trzy linie kursujące co 6 minut a reszta co 12 minut. Później podzielili 3 na 3 i 43 a 4 na 4 i 44 (40) i już nie było linii co 6 minut. A 4 faktycznie miała 22 brygady jeszcze w 1989 roku ale w 1990 4-08 była zawieszona. Linie co 15 minut były później. Brygady archiwalne robione są na podstawie oryginalnych plików rozdziałów taboru. Takie pliki zamieszczał Thomas na fotozajezdni.pl z różnych okresów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2016, o 00:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21985
Impuls napisał(a):
A 4 faktycznie miała 22 brygady jeszcze w 1989 roku ale w 1990 4-08 była zawieszona.

Wiesz może dlaczego 4-08 była zawieszona?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2016, o 20:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
Zawieszona była 4-08 oraz 18-04,18-08, 18-12. Chyba początek kryzysu. Przez to te linie kursowały co 6 min a tam gdzie brakowało brygady co 12.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 11:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6917
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir wielkie brawa za artykuł :thumbup:

Cytuj:
Niesamowite, jakie perełki można znaleźć w zakamarkach Internetu. Część Czytelników być może kojarzy stronę Web Archive, która archiwizuje strony www z całego świata na przestrzeni lat. Ostatnio odkryłem, że można na niej znaleźć zapisane rozkłady krakowskich linii autobusowych z przystanków „Dworzec Główny” i „Port Lotniczy” z… 1998 roku. W tym artykule się im przyglądniemy, porównując sytuację do teraźniejszości i sprawdzając, co się zmieniło – i czy na lepsze, czy gorsze. Zapraszam na wycieczkę w przeszłość!


https://krabok.wordpress.com/2017/02/21 ... dy-z-1998/

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 18:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2897
Lokalizacja: Michałowice
Artykuł bardzo ciekawy, ale z tym że linia "A" to przodek "501" to się nie zgodzę. "A" przebiegało jak pisze w artykule dokładnie po trasie linii tramwajowej "4" więc z linią "G" nie miało nic wspólnego. Linię "A" zlikwidowano i w jej miejsce powstało "G" które miało już zupełnie inna trasę niż jej poprzedniczka, i to właśnie "G" jest protoplastą obecnej "501"

Cytuj:
„D” jeździło nawet naokoło, przez Dobrego Pasterza zamiast Bora-Komorowskiego.

A nie przypadkiem na odwrót? "B" przez Dobrego Pasterza a "D" przez Bora-Komorowskiego? :hmm:

W latach 80tych "D" jeździło z Bieżanowa do Wieliczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 18:30 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1901
Lokalizacja: kraków
tomek_m napisał(a):
Artykuł bardzo ciekawy, ale z tym że linia "A" to przodek "501" to się nie zgodzę. "A" przebiegało jak pisze w artykule dokładnie po trasie linii tramwajowej "4" więc z linią "G" nie miało nic wspólnego. Linię "A" zlikwidowano i w jej miejsce powstało "G" które miało już zupełnie inna trasę niż jej poprzedniczka, i to właśnie "G" jest protoplastą obecnej "501"

Cytuj:
„D” jeździło nawet naokoło, przez Dobrego Pasterza zamiast Bora-Komorowskiego.

A nie przypadkiem na odwrót? "B" przez Dobrego Pasterza a "D" przez Bora-Komorowskiego? :hmm:

W latach 80tych "D" jeździło z Bieżanowa do Wieliczki.

Otóż to. Również mam takie same uwagi jak Ty. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 18:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6511
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jak tak patrzę na to, co kolejni dyrektorzy MPK, ZDiK, ZTM, ZDiT i wreszcie ZIKiT (jak coś pominąłem albo zmyśliłem, przepraszam, za dużo tych instytucji odpowiedzialnych za krakowski zbiorkom było na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat) zrobili z komunikacją na północy Krakowa, to nóż mi się w kieszeni otwiera... 130 co 5 minut w szczycie i co 9 w międzyszczycie oraz w weekendy? Częsty 115 do Witkowic? 154 dosłownie co chwilę? Żyć nie umierać... Dzisiaj pozostał ludziom z tamtych rejonów samochód albo ewentualnie płacz i zgrzytanie zębów...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, o 19:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2897
Lokalizacja: Michałowice
Locutus napisał(a):
A ja tak patrzę na to, co kolejni dyrektorzy .... ZDiK, ZTM, ZDiT i wreszcie ZIKiT (jak coś pominąłem albo zmyśliłem, przepraszam, za dużo tych instytucji odpowiedzialnych za krakowski zbiorkom było....

Pozdrawiam!
LOKI

Raczej było tak:
MPK>ZTP>ZDiT>ZiKiT ;)
Z tym że trzy ostatnie to jest jedna i ta sama instytucja, tylko nazwy zmieniali tak jak im się umyślało w danym okresie. Dodatkowo kiedyś chodziły pogłoski że ZDiT utworzono specjalnie dla Jana.T :hihi:

Zresztą z moich obserwacji z ostatnich lat to wnioskuję, że to co robią w tej instytucji z krakowskim zbiorkomem, to przypomina bardziej zabawę w grę strategiczną Cities in Motion 2 (jeśli ktoś kojarzy). Tylko że ekipie z ulicy Centralnej się zapomniało że to nie jest gra komputerowa tylko realne żywe miasto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 20:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1306
ROZKŁAD JAZDY AUTOBUSOWEJ z Dworca Autobusowego Kraków ważny od 30 czerwca 1930 roku.

Coś dla pasjonatów historycznych rozkładów :).

link: https://polona.pl/item/rozklad-jazdy-au ... Nw/0/#item

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2018, o 17:01 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 299
Przeglądając archiwalne rozkłady na fotozajezdni zainteresowały mnie dwie sprawy:
1) Patrząc na rozkład linii "1" widać, że przystanek Fabryczna był na żądanie. Pamięta ktoś może od kiedy stał się przystankiem stałym?
2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2018, o 17:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 17:15
Posty: 2009
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały
Kitek napisał(a):
2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?

Pewnie na obecnym przystanku linii 18.

_________________
https://www.facebook.com/KrakowLinia154/?fref=ts - zapraszam i polecam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2018, o 18:53 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 171
DAMIAN napisał(a):
Kitek napisał(a):
2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?

Pewnie na obecnym przystanku linii 18.


Dokładnie tak :) przystanek Kamienna znajdował się na obecnym przystanku linii 18 w kier. Centrum, dodatkowo był też drugi do pary (pełnił też funkcję dla wysiadających m.in. 7 i 43, które kiedyś dojeżdżały tylko do tej pętli. A przystanek "Dworzec Towarowy" znajdował się na wylocie torów na wiadukt... były nawet perony wyasfaltowane po obu stronach torów. Pozostałością po tej lokalizacji są latarnie stojące teraz na środku trawnika w parku Kleparskim... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2018, o 19:43 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1620
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Kitek napisał(a):
Przeglądając archiwalne rozkłady na fotozajezdni zainteresowały mnie dwie sprawy:
1) Patrząc na rozkład linii "1" widać, że przystanek Fabryczna był na żądanie. Pamięta ktoś może od kiedy stał się przystankiem stałym?


Jakoś w okolicy 2000 roku, może troszkę wcześniej. Ten przystanek zmienił status w związku z oddaniem licznych bloków mieszkalnych zbudowanych przy Fabrycznej, przylegającym do niej kawałku al. Pokoju i końcowym odcinku Grzegórzeckiej. Budynki te powstawały, jak dobrze kojarzę, u schyłku lat 90.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL