Strona 62 z 66

Bezpieczeństwo na drogach

: 9 paź 2016, o 22:45
autor: Cukier
scyzor663 pisze:Tyle, że wykres zależności zgonów od prędkości nie jest liniowy a raczej potęgowy. I różnica jest dużo większa pomiędzy 60 a 50 niż 50 a 40 itd.
Obrazek

Bezpieczeństwo na drogach

: 9 paź 2016, o 22:47
autor: chlorofil
scyzor663 pisze:I powiesz mi niby, że jak jest "70" to jedziesz "50" jak na chodniku idzie pieszy? Nie bądź śmieszny. Niestety ale temperament kierowców trzeba hamować właśnie ograniczeniami, a nie pozostawiać im wybór.
Czasami nawet do 30, jeśli idzie mi tuż obok pieszy. A czasami jadę sobie 80 mimo ograniczenia do 70, jeśli uważam to za adekwatne. Z drugiej może Cię to zdziwi, ale ograniczenie do 30 nie sprawi że ktoś nie pojedzie 70, chyba że porozstawiasz fotoradary i policjantów na każdym kroku.
scyzor663 pisze:Sgriffin napisał(a):
No dobra scyzor, to skoro minutą dla Ciebie nie jest ważna to czemu nie 2 minuty i prędkość 30?


Pisałem już, że w wielu przypadkach strefa 30 by się jak najbardziej przydała.
Gdyby naprawdę zależało Ci tak na ludzkim zdrowiu i życiu, byłbyś za strefą 10. Skoro wolisz być te dwie minuty szybciej, to znaczy że pokazałeś, że "minuta szybciej jest dla Ciebie ważniejsza od ludzkiego życia. Powtórzę się: na szczęście nie Ty o tym decydujesz. "

Na marginesie: wykres - o ile dane prawdziwe - dotyczy chyba prędkości z jaką jechał samochód w momencie wypadku a nie prędkości maksymalnej na danej ulicy? Ani prawdopodobieństwa że dojdzie do wypadku?

Bezpieczeństwo na drogach

: 9 paź 2016, o 23:07
autor: scyzor663
chlorofil pisze:Czasami nawet do 30, jeśli idzie mi tuż obok pieszy.
To gratuluję. Jednak nie ma przepisu, który by to nakazywał, więc inni (większość) wcale tak nie muszą robić.
chlorofil pisze:Z drugiej może Cię to zdziwi, ale ograniczenie do 30 nie sprawi że ktoś nie pojedzie 70, chyba że porozstawiasz fotoradary i policjantów na każdym kroku.
Tak samo jak ograniczenie do 50 nie sprawia, że nie pojadą 80 a do 60, że nie pojadą 100. Jak najbardziej jestem za znaczącym zwiększeniem ilości fotoradarów.
chlorofil pisze:Gdyby naprawdę zależało Ci tak na ludzkim zdrowiu i życiu, byłbyś za strefą 10.
Jest coś takiego jak strefa zamieszkania (tak tylko przypominam). Natomiast jestem za "50" bo jak już ktoś tu wcześniej pokazywał, ta prędkość pozwala na odpowiedni (wystarczający) czas reakcji i drogę hamowania.
chlorofil pisze:Na marginesie: wykres - o ile dane prawdziwe - dotyczy chyba prędkości z jaką jechał samochód w momencie wypadku a nie prędkości maksymalnej na danej ulicy?
I przy średnim czasie reakcji i średniej odległości dostrzeżenia pieszego, jadąc 50 wg. nie dochodzi do wypadku, przy 60 uderzasz go z prędkością ponad 40km/h. Chyba widać jak powyżej 40 prawdopodobieństwo śmierci drastycznie rośnie?

A te cytowania mógłbyś sobie darować. To nie gimnazjum i przedrzeźnianiem nic nie ugrasz.

Bezpieczeństwo na drogach

: 9 paź 2016, o 23:29
autor: chlorofil
Masz jasno napisane na wklejonym wykresie po angielsku "prędkość kolizji" a nie "prędkość maksymalna obowiązująca na ulicy". Jest przepis o dostosowaniu prędkości do warunków jazdy, co jest kwestią indywidualną, bo różne są ulice, sytuacje i umiejętności kierowcy. Jestem przeciwny fotoradarów, zbytniej prewencji. Według mnie lepiej sprawdzają się represje. Ty jak widać wolisz Wielkiego Brata więc się nie dogadamy.

Bezpieczeństwo na drogach

: 9 paź 2016, o 23:36
autor: scyzor663
chlorofil pisze:Masz jasno napisane na wklejonym wykresie po angielsku "prędkość kolizji" a nie "prędkość maksymalna obowiązująca na ulicy".
Do czego się też odniosłem - przy 50, średnim czasie reakcji, średniej drodze hamowania i średniej odległości zauważenia pieszego nie uderzasz go wcale, przy takich samych warunkach i 60, ładujesz w niego 40km/h. Widzisz z wykresu różnicę śmiertelności?
chlorofil pisze:Jest przepis o dostosowaniu prędkości do warunków jazdy, co jest kwestią indywidualną, bo różne są ulice, sytuacje i umiejętności kierowcy.
Zgadzam się. Tyle, że przepis ten nie określa "zachowaj ostrożność jak widzisz pieszego", mówi tylko o dostosowaniu prędkości do warunków na drodze, przy skrzyżowaniach, przejściach itd.
chlorofil pisze:Jestem przeciwny fotoradarów, zbytniej prewencji. Według mnie lepiej sprawdzają się represje.
"Kota nie ma, myszy harcują". Prawda jest taka, że bez prewencji, mandatów i lasu fotoradarów nie wyjdziemy z tej dziczy która obecnie dzieje się na drogach.

Bezpieczeństwo na drogach

: 11 paź 2016, o 15:56
autor: Mistrzejowiczanin
Kraków Łagiewniki. Po interwencji zajęli się uciążliwymi światłami
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,10725438/

Bezpieczeństwo na drogach

: 15 paź 2016, o 11:51
autor: Łukasz
Ku przestrodze - nie do tego służy korytarz ratunkowy.
Udostępniajcie dalej
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/1295123900539138

Ręce opadają... Co o tym sądzicie?

Bezpieczeństwo na drogach

: 18 paź 2016, o 18:08
autor: Łukasz
Bulwersujące zachowanie kierowców. Mamy relację jednego z nich
http://krknews.pl/bulwersujace-zachowan ... nego-nich/

Jakie jest Wasze zdarzenie na temat całej tej sytuacji z piątku na obwodnicy Krakowa?

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

: 23 sty 2017, o 15:51
autor: Mistrzejowiczanin
Horror komunikacyjny na ul. Cegielnianej. Korki, jazda po chodnikach
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ikach.html

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

: 20 lut 2017, o 20:50
autor: Łukasz
Krakowski patent na jazdę BUS-pasem!
http://www.idioci.pl/19908/krakowski-pa ... -wala.html

Ręce opadają ... ;/

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

: 20 lut 2017, o 20:57
autor: Mistrzejowiczanin
lukaskrk pisze:Krakowski patent na jazdę BUS-pasem!
http://www.idioci.pl/19908/krakowski-pa ... -wala.html

Ręce opadają ... ;/
No i właśnie dlatego złotówy nie powinny jeździć buspasami. Z takiego powodu, ale znajdzie się też masę innych.

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

: 12 mar 2017, o 09:39
autor: Łukasz
ZIKiT twierdzi, że krakowscy kierowcy jeżdzą bezmyślnie
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11873929/

Co o tym sądzicie?

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

: 12 mar 2017, o 10:28
autor: yosujiro
Zgadzam się z urzędnikami.

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

: 12 mar 2017, o 14:29
autor: Cukier
lukaskrk pisze:Co o tym sądzicie?
Internauci szybko zareagowali, twierdząc, że sprawa wcale nie jest tak prosta i oczywista. Korek zaczyna się dużo wcześniej, zanim kierowca jest w stanie zauważyć oznakowanie pasów i upewnić się, który z nich służy do skrętu w lewo, a który do jazdy na wprost.
Cóż, ja mogę internautom jedynie powiedzieć tyle, że prawy pas na pewno nie służy do skręcania w lewo, toteż nosząc się z zamiarem lewoskrętu powinno się odpowiednio wcześnie zmienić pas na lewy.

Jak dla mnie zabrakło też, chociażby zaimprowizowanych, znaków na Nowohuckiej na wysokości MPO czy na al. Pokoju na wysokości M1, że do EXPO można również dojechać skręcając z al. Pokoju w Centralną i jest to jazda tylko na prawoskręty + niezbyt trudny lewoskręt z Centralnej w Galicyjską.

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

: 5 kwie 2017, o 09:40
autor: Łukasz
Pirat drogowy pędził chodnikiem omijając korek. Mogło dojść do tragedii [WIDEO]
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,11950292/

Kto takiemu dał prawo jazdy? ;/;/;/