Strona 60 z 66

Bezpieczeństwo na drogach

: 4 paź 2016, o 22:38
autor: kot_feliks
60 km/h jest bardziej optymalna od 50km/h, bo...?

Bezpieczeństwo na drogach

: 4 paź 2016, o 22:39
autor: scyzor663
kot_feliks pisze:60 km/h jest bardziej optymalna od 50km/h, bo...?
Bo można wrzucić "czwórkę" i się czuć jak król :D

Bezpieczeństwo na drogach

: 4 paź 2016, o 22:59
autor: Cukier
kot_feliks pisze:60 km/h jest bardziej optymalna od 50km/h, bo...?
Bo chlorofilowi się tak WYDAJE. A to co jemu się wydaje jest święte, a wszelkie opinie ekspertów i policyjne statystyki są bzdurami wyssanymi z palca.

Bezpieczeństwo na drogach

: 4 paź 2016, o 23:34
autor: chlorofil
kot: z mojego doświadczenia jest bardzo wiele ulic przy których 60 km.h pozwala na bezpieczną i płynną jazdę. Jeżdżenie 50 jest po nich nie optymalne. Takie też mają wrażenie inni ludzie z którymi rozmawiam. Dlatego uważam że 60 lepiej się więc sprawdzi jako standard.

Bezpieczeństwo na drogach

: 4 paź 2016, o 23:38
autor: Cukier
Oho, mamy kolejne dowody na słuszność tez chlorofila: jego doświadczenia życiowe i relacje znajomych.

Chlorofil & znajomi vs. eksperci & badacze & statystyki 1:0 ;P

Bezpieczeństwo na drogach

: 4 paź 2016, o 23:38
autor: scyzor663
To teraz sobie wyobraź sytuację, że jadąc 50 km/h wychodzi Ci pieszy na pasy, zauważasz go, hamujesz, zatrzymujesz się dosłownie centymetry przed nim. Teraz ta sama sytuacja jadąć 60 km/h. Uderzasz pieszego z prędkością 40 km/h.

Czyli 60 się sprawdzi? Zakłady pogrzebowe będą zadowolone.

Bezpieczeństwo na drogach

: 4 paź 2016, o 23:58
autor: Lw25
Na pewno bezpieczeństwa nie poprawia globalnie 400 fotoradarów i 20 aparatów... bo jest ich o tak z 3-4 zera za mało. Sam Kraków powinien być oboma typami urządzeń obwieszony.

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 19:07
autor: chlorofil
scyzor: teraz powtórz rozumowanie dla 50 i 40, następnie 40 i 30, później 30 i 20. Nieuchronnie musisz dojść do wniosku, że należy wyeliminować wszelki transport: samochody, autobusy, ciężarówki, tramwaje a nawet rowery.

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 19:17
autor: scyzor663
Tyle, że 50 nie została wybrana bez przyczyny, po prostu powyżej tej prędkości śmiertelność drastycznie rośnie. Ale masz rację, na niektórych ulicach strefa "30" powinna zostać wprowadzona.

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 19:21
autor: chlorofil
Musiałeś mnie z kimś pomylić, bo pisałem wyżej że jestem za strefami tempo-60 a na dwupasmówkach tempo-80. A od maksymalnej prędkości ważniejsze jest dostosowanie prędkości do warunków jazdy i skuteczność represji na spowodowane wypadki.

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 19:24
autor: scyzor663
Odniosłem się ironicznie do tego:
chlorofil pisze: następnie 40 i 30
To teraz sobie policz ile zyskasz (w warunkach idealnych czyli mając "zieloną falę") czasu jadąc 5 km (tyle wynosi średnia podróż w Krakowie) z prędkością 60km/h zamiast 50km/h i jak się to ma do tego, że śmiertelność rośnie (jak dobrze pamiętam) z 30% do 80%.

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 19:34
autor: mp
http://www.motofakty.pl/artykul/droga-h ... -auto.html
Oznacza to, że przy prędkości 30 km/h, droga zatrzymania wyniesie ok. 17 m, a przy prędkości 50 km/h - ok. 32 m. Przy prędkości 70 km/h będzie to już ok. 52 m, a przy 90 km/h prawie 80 m.
- na suchym i równym asfalcie, zakładając, że kierowca jest wypoczęty i skoncentrowany.
Raporty z miejsc wypadków pokazują, że w obszarze zabudowanym kierowca dostrzega pieszego mniej więcej z odległości trzydziestu sześciu metrów. Czyli już przy prędkości sześćdziesięciu kilometrów na godzinę nie ma szans, by przed nim wyhamować

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 21:17
autor: chlorofil
Co jeśli nie ma pieszego, ulica jest pusta? W Krakowie jest wiele ulic gdzie parametry ulicy są wystarczające. Prędkość maksymalna nie jest też prędkością nakazaną, nawet jeśli jest 50 nie znaczy to że należy zawsze jechać z taką prędkością a jeśli ktoś wbiegnie przed samochód jadący 50 to wciąż nie zakończy się to dla niego dobrze. Jeśli zgadzasz się na ruch uliczny, to musisz zaakceptować że ludzie będą ginąć oraz będą wypadki.

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 21:30
autor: scyzor663
chlorofil pisze:Co jeśli nie ma pieszego
A co jeśli jest? Dwa różne ograniczenia prędkości mamy stawiać? I jak to egzekwować? Pieszy kilometr dalej na tej ulicy się już zalicza czy może nie?
chlorofil pisze:W Krakowie jest wiele ulic gdzie parametry ulicy są wystarczające.
Dlatego też wiele ulic ma 70 a nawet 80.
chlorofil pisze:Jeśli zgadzasz się na ruch uliczny, to musisz zaakceptować że ludzie będą ginąć oraz będą wypadki.
Tego komentował nie będę, bo podchodzi już trochę pod psychopatyczne myślenie.

A i odpowiem sam sobie bo Ty nie raczyłeś (jak zwykle zresztą):
Mając do pokonania drogę 5km z prękościa 50km/h potrzebujemy 6min, a z prędkością 60km/h - 5min. Różnica - 1 minuta. Realnie jeszcze mniej, bo dochodzą światła, skrzyżowania itp.

Bezpieczeństwo na drogach

: 5 paź 2016, o 22:34
autor: chlorofil
scyzor663 pisze:
chlorofil pisze:Co jeśli nie ma pieszego
A co jeśli jest? Dwa różne ograniczenia prędkości mamy stawiać? I jak to egzekwować? Pieszy kilometr dalej na tej ulicy się już zalicza czy może nie?
Jeśli jechałeś kiedykolwiek samochodem, to powinieneś wiedzieć jak to egzekwować. Dobrze, że zaczynasz powoli zauważać że prędkość maksymalna nie jest prędkością z jaką należy koniecznie się poruszać, bo to zależy do sytuacji. Standard 60 km/h jako maksymalne ograniczenie lepiej się tu sprawdza według mnie, zresztą obowiązuje nawet teraz w nocy, co nie zwalnia z obowiązku z jechania właściwą prędkością do warunków.