Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Korki w Krakowie

#856 Post autor: Sgriffin » 21 mar 2016, o 10:19

rafaello pisze:Ja również zgadzam się z tym Panem w 100 %. Zwyczajnie w świecie mamy w Krakowie beznadziejnych urzędników.
100 procent racji. Chociaż ostatnio jak była dyskusja na forum to okazało się, że urzędnicy są dobrzy tylko wszystko inne złe. Jak dla mnie nie ma się co dziwić skoro specjalistom płacą tyle co studentom II roku transportu w byle jakiej firmie spedycyjnej...
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Korki w Krakowie

#857 Post autor: Cukier » 21 mar 2016, o 15:57

Festence pisze:jest tak, że kierowcy, którzy chcą zostawić auto w pobliżu pętli tramwajowej i tak to robią. Rano zazwyczaj w większości miejsc zajęty jest parking pod Biedronką, również kilka miejsc pod bankiem. Jeśli ktoś chce zostawić auto i przesiąść się na km i tak to zrobi. Budowa parkingu jedynie spowoduje przeniesienie aut i ich uporządkowanie, tzn. nie będą parkować na terenie sklepu, czy parkingu należącego do jakiejś spółdzielni mieszkaniowej, tylko na kolejnym betonie w rejonie.
Tyle że z czasem marketom zaczyna to przeszkadzać i wstawiają szlabany lub inne formy kontroli dostępu.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Korki w Krakowie

#858 Post autor: chlorofil » 21 mar 2016, o 22:32

Cukier pisze:Dlatego w walce z korkiem jedyną sensowną opcją wydaje się być zmniejszenie przepustowości - korek nadal będzie istniał, lecz nie na dwóch pasach, lecz na jednym
Najlepiej do zera (jak nie będzie w ogóle ulic to nie będzie korka).

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bezpieczeństwo na drogach

#859 Post autor: Mistrzejowiczanin » 22 mar 2016, o 15:43

Chcą w Krakowie stref ograniczenia prędkości do 30 km/godz.
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z43dwIVyDP
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Korki w Krakowie

#860 Post autor: Cukier » 22 mar 2016, o 20:05

chlorofil pisze:Najlepiej do zera (jak nie będzie w ogóle ulic to nie będzie korka).
Czasem wbrew pozorom jest to całkiem sensowne wyjście. Rozbicie jakiegoś ciągu krótkim fragmentem strefy A powoduje, że przestaje być on najszybszym skrótem dla kierowców, muszą oni szukać innej dłuższej drogi, co w rozliczeniu czasem im się zwyczajnie nie opłaca i wybierają np. rower. I tak się właśnie robi na zachodzie - wytycza się dla samochodów ringi, natomiast redukuje się do minimum trasy radialne pozwalające wjechać w ich głąb samochodem.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Korki w Krakowie

#861 Post autor: Sgriffin » 22 mar 2016, o 20:46

Najpierw trzeba mieć ringi, żeby do nich coś redukować.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Korki w Krakowie

#862 Post autor: Cukier » 22 mar 2016, o 21:17

Sgriffin pisze:Najpierw trzeba mieć ringi, żeby do nich coś redukować.
Aleje są niewątpliwie takim ringiem i myślę że miałoby sens zredukowanie liczby dróg dostępnych dla samochodów umożliwiających przejazd między ATW a Pierwszą Obwodnicą. Na pierwszy ogień zabroniłbym wjazdu od Alej w Karmelicką (niech samochody wjeżdżają choćby Łobzowską czy Czarnowiejską), a także ograniczył wyjazd z Czarnowiejskiej (od Dolnych Młynów) wyłącznie do skrętu w prawo - zamian lewoskręt z Czarnowiejskiej od AGH dwoma pasami.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Korki w Krakowie

#863 Post autor: Sgriffin » 22 mar 2016, o 22:00

ATW to taki Ring jak z tunelu KST metro. A pierwsze co tam trzeba zrobić to długie zatoki i wywalić prawoskrety.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Korki w Krakowie

#864 Post autor: Łukasz » 27 mar 2016, o 14:55

Korki w mieście? Idealny moment, by promować rower!

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Korki w Krakowie

#865 Post autor: DaroKRK » 28 mar 2016, o 12:49

Promowanie roweru, gdy projekt miejski, który by wspierał tę ideę kuleje?

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Bezpieczeństwo na drogach

#866 Post autor: Łukasz » 29 mar 2016, o 12:21

Niebezpieczna jazda pod prąd. "Hamuj, hamuj, hamuj!"
http://kontakt24.tvn24.pl/niebezpieczna ... 97731.html

Tymczasem na Wielickiej....

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bezpieczeństwo na drogach

#867 Post autor: Mistrzejowiczanin » 29 mar 2016, o 17:37

lukaskrk pisze:Niebezpieczna jazda pod prąd. "Hamuj, hamuj, hamuj!"
http://kontakt24.tvn24.pl/niebezpieczna ... 97731.html

Tymczasem na Wielickiej....
Stary żart mówi iż: Kierowca na autostradzie międzystanowej słyszy w radiu: "Uważajcie drodzy kierowcy, bo jeden idiota jedzie na autostradzie pod prąd", a ten kierowca dość pijany mówi: "Jeden idiota? Wszyscy idioci jadą pod prąd!" Jakież to tutaj współczesne. :lmao:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

AKE
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 28 lis 2015, o 22:03
Lokalizacja: Kraków

Korki w Krakowie

#868 Post autor: AKE » 3 kwie 2016, o 21:11

Jak wygląda punktualność 174 w stronę Kombinatu z Koszykarskiej między 6:30 a 7:00? Nasłuchałem się legend o 40 minutowych opóźnieniach autobusów i nie wiem czy mam się bać :P

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bezpieczeństwo na drogach

#869 Post autor: Mistrzejowiczanin » 4 kwie 2016, o 15:20

Bezpieczniej na drogach. Mniej pijanych kierowców, mniej ofiar
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/bezpie ... 13917.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Bezpieczeństwo na drogach

#870 Post autor: Kaszmir » 10 sie 2016, o 18:35

Drogowa cywilizacja śmierci. Kilkaset ofiar więcej na polskich drogach po likwidacji fotoradarów.
http://lukaszgawrys.natemat.pl/187219,d ... otoradarow
Tą haniebną decyzje podjęli polscy parlamentarzyści ze wszystkich partii pod koniec zeszłej kadencji. Podlizanie się piratom drogowym okazało się ważniejsze niż bezpieczeństwo i życie obywateli. W teorii fotoradary miały zostać przejęte przez Inspekcję Transportu Drogowego (tzw. krokodyle), ale ta nie okazała się nimi zainteresowana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”