Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#46 Post autor: Kaszmir » 25 paź 2010, o 21:24

Kraków będzie walczyć z korkami
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/62 ... ,id,t.html
Inwestycje te w znacznym stopniu odciążą z ruchu najbardziej zakorkowaną ul. Nowohucką i po części ul. Wielicką.
I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej? ;)

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#47 Post autor: tramwajem » 25 paź 2010, o 22:02

Pionek, ciekawe, choć to chyba odległa przyszłość. Aleje były projektowane jako ogród i głęboko wierzę, że kiedyś powrócą do tej funkcji.
Kaszmir pisze:I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej?
Moim zdaniem bez problemu sobie poradzą, bowiem wykazywanie związku między estakadą na Nowohuckiej, a korkami na Wielickiej nie ma sensu. A jeśli już, to nowa estakada przyciągnie raczej ruch z Przejazdów, więc korki wzrosną. Hipiotetycznie korki mogłyby natomiast spaść po skanalizowaniu pasów jeszcze przed przejazdem tramwajowym - wtedy auta jadące do Centrum nie blokowałyby tych jadących do Huty.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2010, o 22:07 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#48 Post autor: tramwajem » 25 paź 2010, o 22:18

pionek pisze:Jeśli jakaś autostrada w Polsce uniemożliwia jazdę z prędkością 150 km/h to nie powinna być nazywana autostradą, lecz drogą ekspresową.
Czyli idąc tym tropem w Europie nie ma ani kilometra autostrady poza RFN?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

pionek
Miłośnik
Posty: 145
Rejestracja: 4 paź 2010, o 21:55
Lokalizacja: Kraków

#49 Post autor: pionek » 25 paź 2010, o 22:28

tramwajem pisze:
pionek pisze:Jeśli jakaś autostrada w Polsce uniemożliwia jazdę z prędkością 150 km/h to nie powinna być nazywana autostradą, lecz drogą ekspresową.
Czyli idąc tym tropem w Europie nie ma ani kilometra autostrady poza RFN?
Napisałem to w sensie, że jeżeli autostradę zbudowano tak, że można ją jechać tylko 130 km/h (ma takie parametry), a większa prędkość powoduje wypadnięcie z trasy. Wydaje mi się, że nie ma takich odcinków, ale to tak na wszelki wypadek.

Nie chodzi o ograniczenia w sensie obowiązującego prawa, ale możliwości faktyczne.

pionek
Miłośnik
Posty: 145
Rejestracja: 4 paź 2010, o 21:55
Lokalizacja: Kraków

#50 Post autor: pionek » 25 paź 2010, o 22:34

tramwajem pisze:Pionek, ciekawe, choć to chyba odległa przyszłość. Aleje były projektowane jako ogród i głęboko wierzę, że kiedyś powrócą do tej funkcji.
Kaszmir pisze:I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej?
Moim zdaniem bez problemu sobie poradzą, bowiem wykazywanie związku między estakadą na Nowohuckiej, a korkami na Wielickiej nie ma sensu. A jeśli już, to nowa estakada przyciągnie raczej ruch z Przejazdów, więc korki wzrosną. Hipiotetycznie korki mogłyby natomiast spaść po skanalizowaniu pasów jeszcze przed przejazdem tramwajowym - wtedy auta jadące do Centrum nie blokowałyby tych jadących do Huty.
Jasne, że to odległa przyszłość, ale tylko tak Aleja mogą stać się ogrodem.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#51 Post autor: tramwajem » 25 paź 2010, o 22:46

No dobrze, tylko problem polega na tym że każde 10 km/h prędkości więcej wymaga odpowiednio lepszych parametrów, natomiast:
- autostrady w Polsce budowano dla 130 km/h
- każdy choć trochę wyższy parametr powoduje znaczny wzrost kosztów inwestycji (co któryś łuk się nie zmieści)
dlatego wydaje mi się, że pomysł wprowadzenia 140 km/h jest idiotyczny.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2010, o 22:46 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#52 Post autor: rafaello » 26 paź 2010, o 05:57

tramwajem pisze:Pionek, ciekawe, choć to chyba odległa przyszłość. Aleje były projektowane jako ogród i głęboko wierzę, że kiedyś powrócą do tej funkcji.
Kaszmir pisze:I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej?
Moim zdaniem bez problemu sobie poradzą, bowiem wykazywanie związku między estakadą na Nowohuckiej, a korkami na Wielickiej nie ma sensu. A jeśli już, to nowa estakada przyciągnie raczej ruch z Przejazdów, więc korki wzrosną. Hipiotetycznie korki mogłyby natomiast spaść po skanalizowaniu pasów jeszcze przed przejazdem tramwajowym - wtedy auta jadące do Centrum nie blokowałyby tych jadących do Huty.
Idiotyczny sposób ! Myśląc Twoim tokiem zróbmy to już od przystanku Dworcowa a co ?

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#53 Post autor: tramwajem » 26 paź 2010, o 15:43

Ale przecież ja tego nie postuluję! Mówię tylko, że to jedyna sytuacja, w której budowa estakady mogłaby zmniejszyć korki na Wielickiej.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#54 Post autor: rafaello » 26 paź 2010, o 18:57

tramwajem pisze:Ale przecież ja tego nie postuluję! Mówię tylko, że to jedyna sytuacja, w której budowa estakady mogłaby zmniejszyć korki na Wielickiej.
Czyli mam rozumieć że np. nie będę mógł zatankować albo umyć samochodu na stacji Arge na Wielickiej albo tylko zjechać na parking bo nie będę miał możliwości kontynuowania jazdy w kierunku Pl. Boh. Getta tylko w kierunku Nowohuckiej ? Zresztą co takiego by usprawniła ta Twoja innowacja bo ja jakoś pozytywnych rezultatów tutaj nie widzę ?

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#55 Post autor: tramwajem » 26 paź 2010, o 21:38

rafaello pisze:Czyli mam rozumieć że np. nie będę mógł zatankować albo umyć samochodu na stacji Arge na Wielickiej albo tylko zjechać na parking bo nie będę miał możliwości kontynuowania jazdy w kierunku Pl. Boh. Getta tylko w kierunku Nowohuckiej ?
Ile razy mam powtarzać, że nie wysuwam takiej propozycji? ;)
rafaello pisze: Zresztą co takiego by usprawniła ta Twoja innowacja bo ja jakoś pozytywnych rezultatów tutaj nie widzę ?
Podałem to jako kontrargument przeciw twierdzeniu Kaszmira, zdaniem którego budowa estakady zmniejszy korki na Wielickiej. Otóż twierdzenie to byłoby prawdziwe wyłącznie wówczas, jeśli korek do Nowohuckiej i korek do Limanowskiego stałyby osobno.

Inna sprawa, że można dostrzec pozytywy - prawy pas byłby wolny i mogłyby nim jechać autobusy. Natomiast doskonale zdaje sobie sprawę, że takiego rozwiązania się nie stosuje i nie zamierzam udowadniać komukolwiek, że jest warte wprowadzenia.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#56 Post autor: Kaszmir » 26 paź 2010, o 22:17

tramwajem pisze:Podałem to jako kontrargument przeciw twierdzeniu Kaszmira, zdaniem którego budowa estakady zmniejszy korki na Wielickiej.
Gwoli ścisłości, to nie moje twierdzenie, bo tylko cytowałem artykuł ;P

krakuska
Znawca
Posty: 31
Rejestracja: 16 paź 2010, o 13:13
Lokalizacja: Kraków - 152
Kontakt:

#57 Post autor: krakuska » 1 lis 2010, o 18:05

Zakończyli przebudowę przystanku Narzymskiego, więc przynajmniej tam skończyły się korki...
kmwk.dbv.pl zapraszam :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#58 Post autor: Kaszmir » 5 lis 2010, o 23:50

krakuska pisze:Zakończyli przebudowę przystanku Narzymskiego, więc przynajmniej tam skończyły się korki...
Zatoka to strzał w dziesiątkę. Dzięki niej autobusy nie będą stać dwa razy na światłach + postój na przystanku. Do tego nie będą blokować pasa ruchu :thumbup: Z innej beczki, znalazłem takie opracowanie - jest z 2008 roku, poza tym nie opierałbym się w 100% na nim, jednak wrzucam dla zainteresowanych:

Kraków czeka komunikacyjna katastrofa
http://inzynieria.com/drogi/cat/19/art/ ... katastrofa
Ostatnio zmieniony 5 lis 2010, o 23:50 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

krakuska
Znawca
Posty: 31
Rejestracja: 16 paź 2010, o 13:13
Lokalizacja: Kraków - 152
Kontakt:

#59 Post autor: krakuska » 9 lis 2010, o 20:14

No z roku na rok w Krakowie jest coraz gorzej... W tamtym roku jeszcze tak źle nie było.. W tym roku widać jak jest, a w następnych latach już w ogóle będzie masakra na drogach...
kmwk.dbv.pl zapraszam :)

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#60 Post autor: Mseifer » 24 lis 2010, o 11:31

Bijatyka na Floriańskiej. Gdzie była policja i straż?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... traz_.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”