Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2019, o 09:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 956 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 64  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 21:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
Kraków będzie walczyć z korkami
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/62 ... ,id,t.html
Cytuj:
Inwestycje te w znacznym stopniu odciążą z ruchu najbardziej zakorkowaną ul. Nowohucką i po części ul. Wielicką.

I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 22:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Pionek, ciekawe, choć to chyba odległa przyszłość. Aleje były projektowane jako ogród i głęboko wierzę, że kiedyś powrócą do tej funkcji.
Kaszmir napisał(a):
I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej?

Moim zdaniem bez problemu sobie poradzą, bowiem wykazywanie związku między estakadą na Nowohuckiej, a korkami na Wielickiej nie ma sensu. A jeśli już, to nowa estakada przyciągnie raczej ruch z Przejazdów, więc korki wzrosną. Hipiotetycznie korki mogłyby natomiast spaść po skanalizowaniu pasów jeszcze przed przejazdem tramwajowym - wtedy auta jadące do Centrum nie blokowałyby tych jadących do Huty.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 25 paź 2010, o 22:07 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 22:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
pionek napisał(a):
Jeśli jakaś autostrada w Polsce uniemożliwia jazdę z prędkością 150 km/h to nie powinna być nazywana autostradą, lecz drogą ekspresową.

Czyli idąc tym tropem w Europie nie ma ani kilometra autostrady poza RFN?

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 22:28 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 21:55
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
tramwajem napisał(a):
pionek napisał(a):
Jeśli jakaś autostrada w Polsce uniemożliwia jazdę z prędkością 150 km/h to nie powinna być nazywana autostradą, lecz drogą ekspresową.

Czyli idąc tym tropem w Europie nie ma ani kilometra autostrady poza RFN?

Napisałem to w sensie, że jeżeli autostradę zbudowano tak, że można ją jechać tylko 130 km/h (ma takie parametry), a większa prędkość powoduje wypadnięcie z trasy. Wydaje mi się, że nie ma takich odcinków, ale to tak na wszelki wypadek.

Nie chodzi o ograniczenia w sensie obowiązującego prawa, ale możliwości faktyczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 22:34 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 21:55
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
tramwajem napisał(a):
Pionek, ciekawe, choć to chyba odległa przyszłość. Aleje były projektowane jako ogród i głęboko wierzę, że kiedyś powrócą do tej funkcji.
Kaszmir napisał(a):
I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej?

Moim zdaniem bez problemu sobie poradzą, bowiem wykazywanie związku między estakadą na Nowohuckiej, a korkami na Wielickiej nie ma sensu. A jeśli już, to nowa estakada przyciągnie raczej ruch z Przejazdów, więc korki wzrosną. Hipiotetycznie korki mogłyby natomiast spaść po skanalizowaniu pasów jeszcze przed przejazdem tramwajowym - wtedy auta jadące do Centrum nie blokowałyby tych jadących do Huty.


Jasne, że to odległa przyszłość, ale tylko tak Aleja mogą stać się ogrodem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 22:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
No dobrze, tylko problem polega na tym że każde 10 km/h prędkości więcej wymaga odpowiednio lepszych parametrów, natomiast:
- autostrady w Polsce budowano dla 130 km/h
- każdy choć trochę wyższy parametr powoduje znaczny wzrost kosztów inwestycji (co któryś łuk się nie zmieści)
dlatego wydaje mi się, że pomysł wprowadzenia 140 km/h jest idiotyczny.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 25 paź 2010, o 22:46 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2010, o 05:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
tramwajem napisał(a):
Pionek, ciekawe, choć to chyba odległa przyszłość. Aleje były projektowane jako ogród i głęboko wierzę, że kiedyś powrócą do tej funkcji.
Kaszmir napisał(a):
I jak teraz sobie poradzą z tym zwolennicy wycięcia pewne linii przyspieszonej?

Moim zdaniem bez problemu sobie poradzą, bowiem wykazywanie związku między estakadą na Nowohuckiej, a korkami na Wielickiej nie ma sensu. A jeśli już, to nowa estakada przyciągnie raczej ruch z Przejazdów, więc korki wzrosną. Hipiotetycznie korki mogłyby natomiast spaść po skanalizowaniu pasów jeszcze przed przejazdem tramwajowym - wtedy auta jadące do Centrum nie blokowałyby tych jadących do Huty.

Idiotyczny sposób ! Myśląc Twoim tokiem zróbmy to już od przystanku Dworcowa a co ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2010, o 15:43 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Ale przecież ja tego nie postuluję! Mówię tylko, że to jedyna sytuacja, w której budowa estakady mogłaby zmniejszyć korki na Wielickiej.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2010, o 18:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
tramwajem napisał(a):
Ale przecież ja tego nie postuluję! Mówię tylko, że to jedyna sytuacja, w której budowa estakady mogłaby zmniejszyć korki na Wielickiej.

Czyli mam rozumieć że np. nie będę mógł zatankować albo umyć samochodu na stacji Arge na Wielickiej albo tylko zjechać na parking bo nie będę miał możliwości kontynuowania jazdy w kierunku Pl. Boh. Getta tylko w kierunku Nowohuckiej ? Zresztą co takiego by usprawniła ta Twoja innowacja bo ja jakoś pozytywnych rezultatów tutaj nie widzę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2010, o 21:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
rafaello napisał(a):
Czyli mam rozumieć że np. nie będę mógł zatankować albo umyć samochodu na stacji Arge na Wielickiej albo tylko zjechać na parking bo nie będę miał możliwości kontynuowania jazdy w kierunku Pl. Boh. Getta tylko w kierunku Nowohuckiej ?

Ile razy mam powtarzać, że nie wysuwam takiej propozycji? ;)
rafaello napisał(a):
Zresztą co takiego by usprawniła ta Twoja innowacja bo ja jakoś pozytywnych rezultatów tutaj nie widzę ?

Podałem to jako kontrargument przeciw twierdzeniu Kaszmira, zdaniem którego budowa estakady zmniejszy korki na Wielickiej. Otóż twierdzenie to byłoby prawdziwe wyłącznie wówczas, jeśli korek do Nowohuckiej i korek do Limanowskiego stałyby osobno.

Inna sprawa, że można dostrzec pozytywy - prawy pas byłby wolny i mogłyby nim jechać autobusy. Natomiast doskonale zdaje sobie sprawę, że takiego rozwiązania się nie stosuje i nie zamierzam udowadniać komukolwiek, że jest warte wprowadzenia.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2010, o 22:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
tramwajem napisał(a):
Podałem to jako kontrargument przeciw twierdzeniu Kaszmira, zdaniem którego budowa estakady zmniejszy korki na Wielickiej.

Gwoli ścisłości, to nie moje twierdzenie, bo tylko cytowałem artykuł ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lis 2010, o 18:05 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 16 paź 2010, o 13:13
Posty: 31
Lokalizacja: Kraków - 152
Zakończyli przebudowę przystanku Narzymskiego, więc przynajmniej tam skończyły się korki...

_________________
kmwk.dbv.pl zapraszam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lis 2010, o 23:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
krakuska napisał(a):
Zakończyli przebudowę przystanku Narzymskiego, więc przynajmniej tam skończyły się korki...

Zatoka to strzał w dziesiątkę. Dzięki niej autobusy nie będą stać dwa razy na światłach + postój na przystanku. Do tego nie będą blokować pasa ruchu :thumbup: Z innej beczki, znalazłem takie opracowanie - jest z 2008 roku, poza tym nie opierałbym się w 100% na nim, jednak wrzucam dla zainteresowanych:

Kraków czeka komunikacyjna katastrofa
http://inzynieria.com/drogi/cat/19/art/ ... katastrofa


Ostatnio edytowano 5 lis 2010, o 23:50 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2010, o 20:14 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 16 paź 2010, o 13:13
Posty: 31
Lokalizacja: Kraków - 152
No z roku na rok w Krakowie jest coraz gorzej... W tamtym roku jeszcze tak źle nie było.. W tym roku widać jak jest, a w następnych latach już w ogóle będzie masakra na drogach...

_________________
kmwk.dbv.pl zapraszam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lis 2010, o 11:31 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Bijatyka na Floriańskiej. Gdzie była policja i straż?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... traz_.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 956 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 64  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL