Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bezpieczeństwo na drogach

#916 Post autor: Cukier » 9 paź 2016, o 22:45

scyzor663 pisze:Tyle, że wykres zależności zgonów od prędkości nie jest liniowy a raczej potęgowy. I różnica jest dużo większa pomiędzy 60 a 50 niż 50 a 40 itd.
Obrazek

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Bezpieczeństwo na drogach

#917 Post autor: chlorofil » 9 paź 2016, o 22:47

scyzor663 pisze:I powiesz mi niby, że jak jest "70" to jedziesz "50" jak na chodniku idzie pieszy? Nie bądź śmieszny. Niestety ale temperament kierowców trzeba hamować właśnie ograniczeniami, a nie pozostawiać im wybór.
Czasami nawet do 30, jeśli idzie mi tuż obok pieszy. A czasami jadę sobie 80 mimo ograniczenia do 70, jeśli uważam to za adekwatne. Z drugiej może Cię to zdziwi, ale ograniczenie do 30 nie sprawi że ktoś nie pojedzie 70, chyba że porozstawiasz fotoradary i policjantów na każdym kroku.
scyzor663 pisze:Sgriffin napisał(a):
No dobra scyzor, to skoro minutą dla Ciebie nie jest ważna to czemu nie 2 minuty i prędkość 30?


Pisałem już, że w wielu przypadkach strefa 30 by się jak najbardziej przydała.
Gdyby naprawdę zależało Ci tak na ludzkim zdrowiu i życiu, byłbyś za strefą 10. Skoro wolisz być te dwie minuty szybciej, to znaczy że pokazałeś, że "minuta szybciej jest dla Ciebie ważniejsza od ludzkiego życia. Powtórzę się: na szczęście nie Ty o tym decydujesz. "

Na marginesie: wykres - o ile dane prawdziwe - dotyczy chyba prędkości z jaką jechał samochód w momencie wypadku a nie prędkości maksymalnej na danej ulicy? Ani prawdopodobieństwa że dojdzie do wypadku?

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bezpieczeństwo na drogach

#918 Post autor: scyzor663 » 9 paź 2016, o 23:07

chlorofil pisze:Czasami nawet do 30, jeśli idzie mi tuż obok pieszy.
To gratuluję. Jednak nie ma przepisu, który by to nakazywał, więc inni (większość) wcale tak nie muszą robić.
chlorofil pisze:Z drugiej może Cię to zdziwi, ale ograniczenie do 30 nie sprawi że ktoś nie pojedzie 70, chyba że porozstawiasz fotoradary i policjantów na każdym kroku.
Tak samo jak ograniczenie do 50 nie sprawia, że nie pojadą 80 a do 60, że nie pojadą 100. Jak najbardziej jestem za znaczącym zwiększeniem ilości fotoradarów.
chlorofil pisze:Gdyby naprawdę zależało Ci tak na ludzkim zdrowiu i życiu, byłbyś za strefą 10.
Jest coś takiego jak strefa zamieszkania (tak tylko przypominam). Natomiast jestem za "50" bo jak już ktoś tu wcześniej pokazywał, ta prędkość pozwala na odpowiedni (wystarczający) czas reakcji i drogę hamowania.
chlorofil pisze:Na marginesie: wykres - o ile dane prawdziwe - dotyczy chyba prędkości z jaką jechał samochód w momencie wypadku a nie prędkości maksymalnej na danej ulicy?
I przy średnim czasie reakcji i średniej odległości dostrzeżenia pieszego, jadąc 50 wg. nie dochodzi do wypadku, przy 60 uderzasz go z prędkością ponad 40km/h. Chyba widać jak powyżej 40 prawdopodobieństwo śmierci drastycznie rośnie?

A te cytowania mógłbyś sobie darować. To nie gimnazjum i przedrzeźnianiem nic nie ugrasz.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Bezpieczeństwo na drogach

#919 Post autor: chlorofil » 9 paź 2016, o 23:29

Masz jasno napisane na wklejonym wykresie po angielsku "prędkość kolizji" a nie "prędkość maksymalna obowiązująca na ulicy". Jest przepis o dostosowaniu prędkości do warunków jazdy, co jest kwestią indywidualną, bo różne są ulice, sytuacje i umiejętności kierowcy. Jestem przeciwny fotoradarów, zbytniej prewencji. Według mnie lepiej sprawdzają się represje. Ty jak widać wolisz Wielkiego Brata więc się nie dogadamy.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Bezpieczeństwo na drogach

#920 Post autor: scyzor663 » 9 paź 2016, o 23:36

chlorofil pisze:Masz jasno napisane na wklejonym wykresie po angielsku "prędkość kolizji" a nie "prędkość maksymalna obowiązująca na ulicy".
Do czego się też odniosłem - przy 50, średnim czasie reakcji, średniej drodze hamowania i średniej odległości zauważenia pieszego nie uderzasz go wcale, przy takich samych warunkach i 60, ładujesz w niego 40km/h. Widzisz z wykresu różnicę śmiertelności?
chlorofil pisze:Jest przepis o dostosowaniu prędkości do warunków jazdy, co jest kwestią indywidualną, bo różne są ulice, sytuacje i umiejętności kierowcy.
Zgadzam się. Tyle, że przepis ten nie określa "zachowaj ostrożność jak widzisz pieszego", mówi tylko o dostosowaniu prędkości do warunków na drodze, przy skrzyżowaniach, przejściach itd.
chlorofil pisze:Jestem przeciwny fotoradarów, zbytniej prewencji. Według mnie lepiej sprawdzają się represje.
"Kota nie ma, myszy harcują". Prawda jest taka, że bez prewencji, mandatów i lasu fotoradarów nie wyjdziemy z tej dziczy która obecnie dzieje się na drogach.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bezpieczeństwo na drogach

#921 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 paź 2016, o 15:56

Kraków Łagiewniki. Po interwencji zajęli się uciążliwymi światłami
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,10725438/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Bezpieczeństwo na drogach

#922 Post autor: Łukasz » 15 paź 2016, o 11:51

Ku przestrodze - nie do tego służy korytarz ratunkowy.
Udostępniajcie dalej
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/1295123900539138

Ręce opadają... Co o tym sądzicie?

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Bezpieczeństwo na drogach

#923 Post autor: Łukasz » 18 paź 2016, o 18:08

Bulwersujące zachowanie kierowców. Mamy relację jednego z nich
http://krknews.pl/bulwersujace-zachowan ... nego-nich/

Jakie jest Wasze zdarzenie na temat całej tej sytuacji z piątku na obwodnicy Krakowa?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

#924 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 sty 2017, o 15:51

Horror komunikacyjny na ul. Cegielnianej. Korki, jazda po chodnikach
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ikach.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

#925 Post autor: Łukasz » 20 lut 2017, o 20:50

Krakowski patent na jazdę BUS-pasem!
http://www.idioci.pl/19908/krakowski-pa ... -wala.html

Ręce opadają ... ;/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

#926 Post autor: Mistrzejowiczanin » 20 lut 2017, o 20:57

lukaskrk pisze:Krakowski patent na jazdę BUS-pasem!
http://www.idioci.pl/19908/krakowski-pa ... -wala.html

Ręce opadają ... ;/
No i właśnie dlatego złotówy nie powinny jeździć buspasami. Z takiego powodu, ale znajdzie się też masę innych.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

#927 Post autor: Łukasz » 12 mar 2017, o 09:39

ZIKiT twierdzi, że krakowscy kierowcy jeżdzą bezmyślnie
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11873929/

Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

#928 Post autor: yosujiro » 12 mar 2017, o 10:28

Zgadzam się z urzędnikami.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2017, o 17:34 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

#929 Post autor: Cukier » 12 mar 2017, o 14:29

lukaskrk pisze:Co o tym sądzicie?
Internauci szybko zareagowali, twierdząc, że sprawa wcale nie jest tak prosta i oczywista. Korek zaczyna się dużo wcześniej, zanim kierowca jest w stanie zauważyć oznakowanie pasów i upewnić się, który z nich służy do skrętu w lewo, a który do jazdy na wprost.
Cóż, ja mogę internautom jedynie powiedzieć tyle, że prawy pas na pewno nie służy do skręcania w lewo, toteż nosząc się z zamiarem lewoskrętu powinno się odpowiednio wcześnie zmienić pas na lewy.

Jak dla mnie zabrakło też, chociażby zaimprowizowanych, znaków na Nowohuckiej na wysokości MPO czy na al. Pokoju na wysokości M1, że do EXPO można również dojechać skręcając z al. Pokoju w Centralną i jest to jazda tylko na prawoskręty + niezbyt trudny lewoskręt z Centralnej w Galicyjską.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Bezpieczeństwo / kultura / prawo / korki na drogach

#930 Post autor: Łukasz » 5 kwie 2017, o 09:40

Pirat drogowy pędził chodnikiem omijając korek. Mogło dojść do tragedii [WIDEO]
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,11950292/

Kto takiemu dał prawo jazdy? ;/;/;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”