Zdjęcia warte polecenia

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Zdjęcia warte polecenia

#16 Post autor: yosujiro » 6 mar 2015, o 15:11

Piękna seria:

http://open.phototrans.pl/14,742747,0,J ... 21014.html

http://open.phototrans.pl/14,742746,0,K ... a_286.html

http://open.phototrans.pl/14,742745,0,J ... 27007.html

http://open.phototrans.pl/14,742744,0,I ... 24526.html

http://open.phototrans.pl/14,742743,0,I ... 24572.html

I jak dla mnie największy skarb:

http://open.phototrans.pl/14,742748,0,I ... BK578.html

Pamiętam jak 238 kończyło w Krzeszowicach, tylko wtedy chyba startowało z Głównego... I też pamiętam na niej IK280 oraz jakie niesamowite wrażenie robił na młodym chłopaku taki wielki autobus w jego mieścinie :) A potem włodarze gminy stwierdzili, że komunikacja publiczna jest niepotrzebna, po co do niej dokładać, jak przecież komunikacja prywatna się rozwija i skończyło się 238, PKS i zostaliśmy skazani na busy... I raczej w tej kwestii nic się już nie zmieni, bo nawet 278 jeździ do nas tylko dlatego, że Zabierzów za to płaci...

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Zdjęcia warte polecenia

#17 Post autor: Łukasz » 6 mar 2015, o 16:18

Pamiętasz może z jakiej okazji na "238" pojawił się przegubowiec?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Zdjęcia warte polecenia

#18 Post autor: yosujiro » 6 mar 2015, o 16:22

Niestety nie :) Za młody byłem, żeby się interesować szczegółami, ale do Krzeszowic przegub dość regularnie docierał jak dobrze pamiętam.

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 11:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

Zdjęcia warte polecenia

#19 Post autor: PitekAntrop » 7 mar 2015, o 07:08

Krakowiak2013 pisze:Moim zdaniem zdjęcie warte polecenia. Zobaczcie ile zieleni było na APW w 1995 roku, a ile z tego teraz zostało.

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=50183
Ale chodzi Ci o trawę i krzaczki na/przy torowisku zastąpione przez PAT, czy o krzaki i drzewa za chodnikami?
Pozdrawiam,
PA

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Zdjęcia warte polecenia

#20 Post autor: Afterbirds » 7 mar 2015, o 07:42

Spora część tej zieleni dalej tam jest tylko zasłonięta ekranami więc nie widać...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

PitekAntrop
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 11:47
Lokalizacja: Kraków, górny koniec Na Kozłówce

Zdjęcia warte polecenia

#21 Post autor: PitekAntrop » 8 mar 2015, o 22:18

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.html Coś GK pro-tramwajowa się robi ostatnio, konkurs ze schematami tras, teraz te zdjęcia. :clap:
Pozdrawiam,
PA

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Zdjęcia warte polecenia

#22 Post autor: tomek_m » 9 mar 2015, o 22:07

yosujiro pisze:I jak dla mnie największy skarb:

http://open.phototrans.pl/14,742748,0,I ... BK578.html
To były ostatnie dni, kiedy linie 238,248,258 kursowały z Nowego Kleparza, bo już od 1.01.1998 skrócono je do ówczesnych Bronowic Nowych(obecnie Bronowice Małe).
Do Krzeszowic 238 wykonywało tylko wariantowe kursy, nie wszystkie.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Zdjęcia warte polecenia

#23 Post autor: yosujiro » 9 mar 2015, o 22:14

tomek_m pisze:
yosujiro pisze:I jak dla mnie największy skarb:

http://open.phototrans.pl/14,742748,0,I ... BK578.html
To były ostatnie dni, kiedy linie 238,248,258 kursowały z Nowego Kleparza, bo już od 1.01.1998 skrócono je do ówczesnych Bronowic Nowych(obecnie Bronowice Małe).
Do Krzeszowic 238 wykonywało tylko wariantowe kursy, nie wszystkie.
Wszystko wiem, trochę z pamięci trochę z kmk.krakow, ale i tak dzięki :)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Zdjęcia warte polecenia

#24 Post autor: Cukier » 12 gru 2015, o 16:40

Tory tramwajowe w rejonie Barbakanu i Bramy Floriańskiej - lata 30-40 XX w.:
https://www.facebook.com/krakow.ciekawo ... permPage=1
https://www.facebook.com/krakow.ciekawo ... permPage=1

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Zdjęcia warte polecenia

#25 Post autor: Cukier » 29 sty 2016, o 01:08

Absolutny unikat. Zdjęcie Rafała Kurtyki przestawiające wagon tramwajowy typu 105Na... w Niepołomicach.
http://pojazdy.moontech.pl/wp-content/g ... 05n_hm.jpg

Zdjęcie szczególne - tego wagonu już nie ma (bogata historia: produkcja 1979, w 1985 przebudowany na tyrystor, w 1995 na holownik, kasacja 2007), podobnie jak nie ma stacji w Niepołomicach jak również całej linii kolejowej z Niepołomic do Podłęża.

A zdjęcie w 100% autentyczne i ma związek z prowadzonymi w 1998r. badaniami na temat współdzielenia torów kolejowych przez pociągi i tramwaje. Więcej o samych badaniach można przeczytać tutaj: http://pojazdy.moontech.pl/tramwaj-105n ... olejowych/

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Zdjęcia warte polecenia

#26 Post autor: Cukier » 1 lut 2016, o 02:16

Następna perełka. Tak wyglądała pętla Nowa Huta (zlokalizowana w miejscu obecnego parkingu przychodni "Ujastek"):
http://ct.mhk.pl/wps/portal/mhmk/main/s ... 09473D18DA (mirror)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Zdjęcia warte polecenia

#27 Post autor: Kaszmir » 2 paź 2016, o 17:41


Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Zdjęcia warte polecenia

#28 Post autor: Kaszmir » 6 paź 2016, o 19:50


ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”