Budżet miasta Krakowa

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Budżet miasta Krakowa

#511 Post autor: pasazer_mobilisu » 18 lis 2019, o 07:51

Faktycznie 10 mln na wiaty to spora kwota, oby to były budowy nowych wiat a nie zmiana starych na nowe szare.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiły się wiaty na takich przystankach jak Prądnik Czerwony (dla linii 193, 260) czy Urząd Skarbowy Nowa Huta (193) i chociaż nie są to specjalnie oblegane przystanki to czekanie na wiecznie opóźnione 193 będzie mniej nieprzyjemne.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Budżet miasta Krakowa

#512 Post autor: lucapacioli » 3 gru 2019, o 07:48

Miasto chce dofinansować zakup samochodów. Stare musiałyby iść na złom
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miast ... 33252.html

Nie wiem, czy się śmiać czy płakać?
Wiem, że to "tylko" 2 miliony, ale już sam fakt, że ktoś wpada na taki pomysł w mieście, w którym już tradycją jest, że pod koniec roku pojawia się informacja o braku pieniędzy na KM, woła o pomstę do nieba, no po prostu ręce opadają...
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Budżet miasta Krakowa

#513 Post autor: gagacek » 3 gru 2019, o 08:52

lucapacioli pisze:ręce opadają...
Przez krótką chwilę myślałem, że to jakiś żart. Ale to dzieje się naprawdę. I odbywa się to w momencie, gdy zadłuża się miasto na całościowo bezsensowną bieda autostradę, budowanej w koszcie uspokojenia ruchu i rewitalizacji CAŁEJ komunikacji w mieście.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Budżet miasta Krakowa

#514 Post autor: Castaway » 3 gru 2019, o 09:50

Czy ktoś kiedyś liczył ile % mieszkańców Krakowa korzysta z KM a ile z samochodu przy dojazdach? Prawdopodobnie korzystających z samochodu jest zwyczajnie więcej i stąd politycznie chcą się przypodobać tej grupie, która najczęściej dostaje po głowie (np poprzez coraz więcej buspasów).
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Budżet miasta Krakowa

#515 Post autor: lucapacioli » 3 gru 2019, o 10:05

Tak, liczył
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=96966 ... 626&vReg=2

A to, że władze samorządowe (centralne zresztą też, wciąż nie została uchwalona kwestia pierwszeństwa pieszych na przejściu czy podniesienia mandatów) boją się podpaść kierowcom to nic nowego, co widać po tym, z jakim oporem powstają buspasy czy z jaką łatwością wydaje się miliardy na inwestycje drogowe, podczas gdy nowe linie tramwajowe leżą i kwiczą. Niestety, nie pierwszy raz kalkulacja wyborcza bierze górę nad logiką i zdrowym rozsądkiem.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Budżet miasta Krakowa

#516 Post autor: Kaszmir » 3 gru 2019, o 10:31

lucapacioli pisze:Tak, liczył
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=96966 ... 626&vReg=2

A to, że władze samorządowe (centralne zresztą też, wciąż nie została uchwalona kwestia pierwszeństwa pieszych na przejściu czy podniesienia mandatów) boją się podpaść kierowcom to nic nowego, co widać po tym, z jakim oporem powstają buspasy czy z jaką łatwością wydaje się miliardy na inwestycje drogowe, podczas gdy nowe linie tramwajowe leżą i kwiczą. Niestety, nie pierwszy raz kalkulacja wyborcza bierze górę nad logiką i zdrowym rozsądkiem.
Dodatkowo te liczby są też inne dla samego centrum miasta - tu udział aut w ruchu jest nawet mniejszy.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Budżet miasta Krakowa

#517 Post autor: pasazer_mobilisu » 14 kwie 2020, o 12:35

Nieco ponad rok temu byliśmy oburzeni, gdy w jednej gminie postanowiono zrezygnować z oświetlenia ulicznego.
Kaszmir pisze:
25 mar 2019, o 12:13
XXI wiek :eek:

ŁAPANÓW GASI ŚWIATŁO
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/bo ... i-swiatlo/
W związku z trudną sytuacją finansową gminy, od 1 kwietnia całkowicie wyłączone zostanie oświetlenie uliczne. W budżecie, który dla gminy ustaliła Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie, nie ma pieniędzy na oświetlenie gminy.
Dziś taką decyzję podjął Kraków by zaoszczędzić podobno 20000zł każdej doby.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Budżet miasta Krakowa

#518 Post autor: Afterbirds » 14 kwie 2020, o 12:47

W Krakowie takie cięcia też już były, dość szybko się z nich wycofano...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Budżet miasta Krakowa

#519 Post autor: Cukier » 14 kwie 2020, o 13:34

Tylko że teraz okoliczności są szczególne - nadal jest zakaz niepotrzebnego szwendania się, uczelnie nie funkcjonują i większość słoików wyjechała, lokale gastronomiczno-rozrywkowe również nie funkcjonują - ogólnie można powiedzieć, że nocnego życia teraz w Krakowie nie ma. Dlatego zawieszono komunikację nocną, dlatego teraz gasi się oświetlenie uliczne - co istotne, nie całkowicie, tylko między północą a czwartą rano. Istotne o tyle, że gdy ktoś kończy o 22 to zdąży przy świetle wrócić do domu i analogicznie gdy ktoś idzie na 6 do pracy, to raczej wychodzi z domu po 4 więc światła będą się świecić.

Moim zdaniem jeszcze sporą część sygnalizacji świetlnych należałoby nocą wyłączyć i to tak naprawdę niezależnie od epidemii. Jest to zbędny wydatek który dodatkowo komplikuje ludziom życie, zazwyczaj generując czerwoną falę gdy jest się niemal samemu na drodze. Ja rozumiem że niektórzy kierowcy nocą na pustych drogach mają większą pokusę by dać gazu do dechy, ale uważam za złe rozwiązanie by za grzechy małej grupki karać większość która jeździ w miarę rozsądnie. Zdecydowanie wolałbym aby ten problem rozwiązywać nie poprzez światła, a poprzez fotoradary, które może i kosztują, ale w przeciwieństwie do świateł są w stanie same się utrzymać i dają w kość tylko tym którzy nie potrafią upilnować swojej prędkości.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Budżet miasta Krakowa

#520 Post autor: PanA » 14 kwie 2020, o 14:58

Jeśli chodzi o sygnalizację, to mogłaby być w pełni dynamiczna, jak w Poznaniu.

Natomiast fotoradary... po prostu nie. Muszą być wyłącznie w zarządzie ITD. A tam nie ma kto kontrolować. Już teraz może co dziesiąty złapany dostaje mandat. A co dopiero by było, gdyby małopolski oddział dostał nowe. O ile by chciał przyjąć. Bo gmina mogłaby kupić, a ITD mogłaby nie przyjąć w zarząd.
Jeszcze PO lata temu to załatwiła, bo biedni uciśnięci kierowcy.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”