Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 gru 2017, o 23:58

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 64  Następna strona

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?
Tak, z nakazem prawoskrętów 60%  60%  [ 60 ]
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów 27%  27%  [ 27 ]
Nie 13%  13%  [ 13 ]
Liczba głosów : 100
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lut 2013, o 12:49 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 12:51
Posty: 76
Lokalizacja: Tytek80
Osobiście uważam że:

1. Centrum Krakowa (obszar ograniczony II obwodnicą) powinien być przekształcony w strefę wolną od ruchu drogowego (z wyłączeniem przelotowych ul. Dietla, Grzegórzecka ). Ulice powinny być przekształcone w deptaki i profesjonalne trasy rowerowe (szerokie ulice, dobrze oznakowane nie konkurujące z ruchem pieszych).

Jedyny dopuszczony ruch w tym rejonie to:
a. Komunikacja miejska
b. Służby techniczne
c. Służby porządkowe, pogotowie, straż, przewóz osób niepełnosprawnych.
d. Dowóz towarów do sklepów w wyznaczonych godzinach pojazdami z napędem elektrycznym o ograniczonej masie całkowitej np. do 3,5 T.
e. Taxi samochody z napędem elektrycznym w wyznaczonych godzinach.

2. Wzdłuż II obwodnicy w węzłach przesiadkowych z komunikacją miejską powinny być obszerne darmowe parkingi.

3. Wzdłuż II obwodnicy powinny powstać centra logistyczne, które wykonywałyby samochodami z napędem elektrycznym usługi (na zlecenie) dowozu towaru do sklepów.

4. II obwodnica i drogi do niej dojeżdżające powinny posiadać pass busy promujące komunikację zbiorową kosztem indywidualnej.

5. Obwodnica III i IV oraz główne drogi przelotowe powinny być jak to tylko możliwe maksymalnie przepustowe.

6. W pozostałej części Krakowa powinny powstać profesjonalne trasy pieszo-rowerowe tj. prawdziwe ulice z szerokimi chodnikami tylko dla ruchu pieszo-rowerowego z kładkami nad ruchliwymi ulicami usytuowane możliwie z dala od tradycyjnych ulic rozchodzące się promieniowo od centrum miasta.

Co z mieszkańcami centrum. Coś za coś. Mam tu pogląd radykalny. Będzie to koszt przywileju mieszkania w centrum. Prestiżowo, ale bez własnego samochodu.

_________________
Tytek80


Ostatnio edytowano 17 maja 2013, o 19:26 przez Tytek80, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lut 2013, o 13:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4387
Lokalizacja: Kraków
Brzmi utopijnie, ale niektóre utopie z czasem stają się rzeczywistością. Ja jestem za! :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lut 2013, o 14:56 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 521
Lokalizacja: Małopolska
Proponuję przeniesienie tego tematu do działu "Pośmiejmy się" - dostawczaki i taksówki z napędem elektrycznym :rotfl:

I hit świadczący o tym, że kolega nie jest Polakiem/nie zna mentalności - mieszkańcy centrum mają w imię roweroterrotystycznych idei pozbyć się aut i radośnie przesiąść do km.

_________________
Kim jest rowerzysta w Krakowie?
- na ulicy -> zawalidrogą, przeszkadzającą WSZYSTKIM także KM
- na chodniku -> niebezpieczeństwem dla pieszych
WNIOSEK: nie ma miejsca dla rowerzysty poza ścieżką rowerową!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lut 2013, o 15:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4387
Lokalizacja: Kraków
Castaway napisał(a):
roweroterrotystycznych idei


Czemu akurat roweroterrorystycznych? Może jeszcze pieszoterrorystycznych? Co Wy macie z tym terrorem?


Ostatnio edytowano 21 lut 2013, o 15:08 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lut 2013, o 16:48 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1275
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Czemu akurat roweroterrorystycznych? Może jeszcze pieszoterrorystycznych? Co Wy macie z tym terrorem?


Bo wszystko co nie jest samochodoterrorystyczne to faszyzm, terroryzm i lewicowa propaganda ;)

Cytuj:
Jedyny dopuszczony ruch w tym rejonie to:
a. Komunikacja miejska
b. Służby techniczne
c. Służby porządkowe, pogotowie, straż, przewóz osób niepełnosprawnych.
d. Dowóz towarów do sklepów w wyznaczonych godzinach pojazdami z napędem elektrycznym o ograniczonej masie całkowitej np. do 3,5 T.
e. Taxi samochody z napędem elektrycznym w wyznaczonych godzinach.


Po pierwsze zapomniałeś o rowerach o których wspomniałeś przy "trasach rowerowych" ;) po drugie co do punktów d i e to jako "terrowerzysta" :lmao: uważam że to przegięcie- taksówki powinny mieć pozwolenie wjazdu 24h/dobę i bez udziwnień typu elektryczne bo to serio niepotrzebne. Co do dowozu towarów to też nie ma sensu się bawić w samochody elektryczne, zresztą nie wiem ile takich samochodów jest w Krakowie. Jak coś to ograniczenie "bez euro5 masz zakaz wjazdu" - tyle że imho takie obostrzenie powinno dotyczyć większości obszarów miasta...

Cytuj:
3. Wzdłuż II obwodnicy powinny powstać centra logistyczne, które wykonywałyby samochodami z napędem elektrycznym usługi (na zlecenie) dowozu towaru do sklepów.


Jak wyżej - niepotrzebna komplikacja systemu, ograniczenie pt. "bez euro 5 masz zakaz wjazdu" wystarczy.

Cytuj:
1. Centrum Krakowa (obszar ograniczony II obwodnicą) powinien być przekształcony w strefę wolną od ruchu drogowego


Ja bym był za opcją - obszar plant tak jak o tym piszesz (ew. tak jak... w strefie A), reszta w/w obszaru - d40 (strefy zamieszkania) + obostrzenia co do wjazdu jak obecnie w strefie B.


Fajnie by było jakby w Krakowie zrobić w centrum drugi Zermatt, ale bądźmy realistami ;) Strefa B wewnątrz II obwodnicy przejdzie, zakaz ruchu dla mieszkańców ... nie. W dodatku nie ma takiej potrzeby.

Pisałem to ja - terrowerzysta :lmao:


Ostatnio edytowano 21 lut 2013, o 18:32 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lut 2013, o 21:10 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 12:51
Posty: 76
Lokalizacja: Tytek80
Wizjonerstwo to piękna rzecz, pozwala kreować przyszłość, a szybkość realizacji często nas zaskakuje.

Wyobraźcie sobie system oparty na liczeniu czasu przebywania w strefie płatnego parkowania. Na ulicach wjazdowych do strefy stoją elektroniczne bramki, które identyfikują pojazd i odnotowują czas wjazdu i wyjazdy ze strefy. W zamian likwidujemy parkomaty i kontrolę strefy. Następnie system naliczy opłatę, wystawi i prześle fakturę. Wizja już nie taki system jest już technicznie możliwy.

_________________
Tytek80


Ostatnio edytowano 22 lut 2013, o 01:35 przez Tytek80, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 19:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5044
Lokalizacja: - KrK
Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Ostatnio edytowano 5 kwi 2013, o 23:04 przez brovar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 21:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 1972
Lokalizacja: Kraków
brovar napisał(a):
Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.
Ooo! :O - w końcu krok w dobrym kierunku. :thumbup: Jeżeli będzie to prawda, to polubię ZIKiT na fejsie! Oprócz tego powinni jeszcze dodać wydzielenie torowiska poprzez betonowe separatory na ulicach tj. Starowiślna, wyłączyć zupełnie z ruchu kołowego niektóre ulice, tj. Karmelicka oraz bardziej uprzywilejować tramwaje na skrzyżowaniach tj. Starowiślna/Dietla.


Ostatnio edytowano 5 kwi 2013, o 23:04 przez Jopek36, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 22:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Urzędniczy absurd czy szansa ?:

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/kr ... omosc.html

Najlepsze są komentarze pod artykułem. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 22:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1275
Lokalizacja: Kraków
brovar napisał(a):
Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.


Oficjalnie ma być coś wiadomo w poniedziałek, ale poza tym ponoć planowana jest SEKTOROWA ORGANIZACJA RUCHU na obszarze od Dietla do ATW :sweet:


Ostatnio edytowano 5 kwi 2013, o 23:07 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 13:07 
Online
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Mam nadzieję że to nie wejdzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 19:23 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 22:07
Posty: 409
Ruch jednokierunkowy... Czyli rozumiem, że jak ktoś będzie chciał się dostać spod Poczty Głównej na Basztową będzie musiał okrążyć całe Stare Miasto!?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 21:30 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5044
Lokalizacja: - KrK
Ja jestem za tym by ograniczyć ruch. Wolę ograniczyć ruch samochodom na I obw, niż wywalić "502" z niej.. bo braknie przepustowości.
W czwartek będą składać projekt w radzie miasta.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 22:17 
Online
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Wokół Plant w jedną stronę?
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html


Cytuj:
O koncepcji zmian nic nie wiedzą ani radni miejscy, ani dzielnicowi. - To nieodpowiedzialne. Jeżeli przygotowuje się takie zmiany, to wypada, aby urząd konsultował je z mieszkańcami i radnymi - uważa Wojciech Wojtowicz, przewodniczący Komisji Infrastruktury w Radzie Miasta Krakowa. - Jest taki dobry zwyczaj: nic o nas, bez nas - komentuje Olgierd Sęczek, przewodniczący Komisji Architektury i Infrastruktury Komunalnej w Radzie Dzielnicy I Stare Miasto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 23:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1275
Lokalizacja: Kraków
Albert napisał(a):
Ruch jednokierunkowy... Czyli rozumiem, że jak ktoś będzie chciał się dostać spod Poczty Głównej na Basztową będzie musiał okrążyć całe Stare Miasto!?


Jak ktoś chce się dostać z Poczty Głównej na Basztową to ma od tego tramwaje!
Może powinni Sienną otworzyć i Rynek żeby se można było wygodnie autem z Poczty pod Bagatelę podjechać?

Mseifer napisał(a):
Wokół Plant w jedną stronę?
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html


Cytuj:
O koncepcji zmian nic nie wiedzą ani radni miejscy, ani dzielnicowi. - To nieodpowiedzialne. Jeżeli przygotowuje się takie zmiany, to wypada, aby urząd konsultował je z mieszkańcami i radnymi - uważa Wojciech Wojtowicz, przewodniczący Komisji Infrastruktury w Radzie Miasta Krakowa. - Jest taki dobry zwyczaj: nic o nas, bez nas - komentuje Olgierd Sęczek, przewodniczący Komisji Architektury i Infrastruktury Komunalnej w Radzie Dzielnicy I Stare Miasto.


Spotkanie w tej sprawie z Saponiem było 2 tygodnie temu (26.03) ...

Zreszta, najlepiej zrobić konsultacje z taksówkarzami

Cytuj:
rzeczywiście, np. Stanisław Korzeniowski, były krakowski taksówkarz, który jeździ samochodem po mieście od pół wieku, uważa, że zmiany organizacji ruchu w centrum Krakowa powinny iść... dokładnie w odwrotnym kierunku. - Poza sezonem turystycznym od wieczora do rana wpuściłbym nawet samochody na niektóre fragmenty Rynku, z wyłączeniem sobót i niedziel. Centrum bardzo blokuje miasto. Można byłoby przez nie zrobić korytarze przejazdowe. Współczesne samochody są przecież bardzo ekologiczne - mówi Korzeniowski.


:lol-above:


Ostatnio edytowano 8 kwi 2013, o 09:59 przez wincent, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 64  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL