Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?

Tak, z nakazem prawoskrętów
63
58%
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów
30
28%
Nie
16
15%
 
Liczba głosów: 109

Hajciu
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#946 Post autor: Hajciu » 12 lis 2017, o 17:02

Niech się lepiej wezmą za egzekwowanie wjazdu do strefy B i A. Dzis auta z rejestracjami wskazujacymi na turystów od skrzyzowania sw Idziego z Grodzką az po sam Wawel niemalże. A na Pl Wszystkich Sw. przez 5 minut naliczylem ze 20 przejezdzajacych nieuprawnionych samochodów. Na Traugutta urwany znak 'zakaz postoju', w wielu miejscach łamanie przepisów, Kazimierz to jeden wielki parking a znaki 'zakaz postoju' sa nagminie łamane, a jedyny patrol SM jaki dzis widzialem to pod Kebabem Pasja na Karmelickiej i to bynajmniej nie w celach sluzbowych.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#947 Post autor: kot_feliks » 12 lis 2017, o 23:59

Ale kto się ma za to wziąć? Straż Miejska, gdzie dla większości strażników auto zaparkowane na środku chodnika to "no wie Pan, niestety ktoś zadzwonił, ale rozumiemy, że nie ma miejsc, a trzeba gdzieś parkować"?

Szliśmy dzisiaj przez Mały Rynek, na Siennej, na ŚRODKU Małego Rynku (strefa piesza) stoi nielegalnie kilka pojazdów, w tym z jednego akurat WYSIADA KIEROWCA I PASAŻEROWIE. Akurat jechał radiowóz SM, kierowca i drugi strażnik patrzą się na te auta, patrzą na wysiadającego kierowcę... pojechali dalej. Jakąś minutę później przejechał tamtędy jeszcze drugi radiowóz SM + radiowóz policji, ze skutkiem identycznym.

Skoro oni potrafią totalnie olewać łamanie przepisów w miejscach takich, jak np. Mały Rynek, to naprawdę sądzisz, że zrobią cokolwiek gdzie indziej...? Zresztą zerknij sobie (być może się już coś zmieniło), jak np. wygląda sytuacja na Szczepańskiej, między Rynkiem, a pl. Szczepańskim. Dzień w dzień po kilka aut (często te same) zaparkowane na zakazie od strony hotelu... I może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że na Rynku jest stały patrol SM, który widzi te auta kilkadziesiąt, jak nie kilkaset razy dziennie i ma to totalnie głęboko w d.... W sumie to się nawet zacząłem zastanawiać, czy oni nie mają jakiegoś układu z tymi strażnikami...

O kwestiach takich, jak "pakietowanie interwencji" - zbierają zgłoszenia z kilku dni i jadą.... raz, odhaczając oczywiście każde zgłoszenie jako zrealizowane, realizacji interwencji na zasadzie "jest 10 aut, więc podejdziemy do 3, a resztę olejemy", interwencji na zasadzie "nie ma znaku, odstępujemy od interwencji" mimo, że oznakowanie jest prawidłowe, realizacji interwencji z godzin południowych np. o 3 w nocy etc... nawet nie wspominam.

Ostatnimi hitami jak dla mnie (okolice TAURON Areny) są:
- patrol stoi 2h w jednym miejscu, 10m od radiowozu stoją auta parkujące nielegalnie... myślisz, że do nich podeszli? :rotfl:
- był jakiś koncert na TAURON Arenie, na trawniku/chodniku wzdłuż ulicy stoi z 30 samochodów, zaraz za nimi dwa radiowozy SM i kilku strażników, myślisz, że ile aut spisali... ? ZERO :rotfl: Swoją drogą panowie zajęci byli... przestawianiem (tak, przestawianiem, w 4 osoby), jakiegoś nielegalnie parkującego samochodu tak, aby kolejny kierowca mógł przejechać (no przecież, jak auto stoi 2m za znakiem B-35 i blokuje przejazd, to nie mona wezwać lawety, bo biedny kierowca musiałby zapłacić, prawda...?). Jak widać da się;
- interwencja, gdzie do zgłoszeń z dwóch dni przyjechali trzeciego dnia, z 10 aut podeszli do 3, a kolejnym kierowcom "powiedzieli, aby odjechać", bo mieli inną interwencję (tak, to jest oficjalny zapis z interwencji :D);
- dostawczak stoi na środku ronda pomiędzy blokami, większe auta wyjeżdżają z garażu trawnikiem, dyżurny SM nikogo nie wysyła przez 2h "nie ma patroli, jak zaczną kolejną zmianę, to może ktoś podjedzie" oraz nie przekierowuje sprawy na policję, bo uwaga... "nie wiem, czy chcieliby to przyjąć" :sugoi:

Jak coś zgłaszacie na 986, to polecam potem dzwonić z pytaniem, jak przebiegła interwencja, bo czasem można dowiedzieć się ciekawych rzeczy :O

Hajciu
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#948 Post autor: Hajciu » 13 lis 2017, o 19:04

Faktycznie żenada.... A w weekend zaparkowane auta pojawiają sie nawet na Szewskiej, Sławkowska standard, choc widzialem ostatnio auta z blokadami.. Nieraz ktos do rynku wjedzie. Często dzwonie z tematem na SM. "No bo przeciez musial gdzies zaparkowac" :wall:

Dlatego jestem za słupkami.

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 673
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#949 Post autor: marcin1410 » 14 lis 2017, o 01:01

To wjadą za słupki, jak to ma miejsce przy Pałacu Larischa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#950 Post autor: Kaszmir » 15 lis 2017, o 15:45

Kraków. Wjazd na Kazimierz tylko dla wybranych
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,12676921/
Strefa ograniczonego ruchu zostanie wprowadzona w centrum Kazimierza. Wjeżdżać będą mogli do niej tylko mieszkańcy i osoby z identyfikatorami wydanymi przez urząd.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#951 Post autor: pablo » 22 lis 2017, o 23:04

Uchwała o zmianach w Strefie Płatnego Parkowania przeszła w stosunku głosów 19 za 18 przeciw.
M.in. podział strefy P1 na 4 części oraz zmiany w zasadach przyznawania abonentów mieszkańca.
Tak głosowali radni:
https://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=6 ... S_ID=15327

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#952 Post autor: Kaszmir » 12 gru 2017, o 16:30

Zmiany na Kazimierzu się przyjmują
wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Jest zbyt wcześnie, aby oceniać jak sprawdza strefa ograniczonego ruchu na Kazimierzu. Otrzymujemy uwagi i zaproszenia do rozmów – żadne jednak nie dotyczą likwidacji strefy. Pewne jest jedno: ruch na Kazimierzu jest mniejszy, a piesi są bezpieczniejsi. Zmiany wprowadzane są zaś zgodnie z przepisami.

Obrazek
Fot. Mieszkaniec Kazimierza

Ideą uruchomionej w zeszłym tygodniu Strefy Ograniczonego Ruchu na Kazimierzu, było uspokojenie ruchu na historycznych uliczkach, by podnieść poziom bezpieczeństwa pieszych: dzieci idących do szkoły, turystów, mieszkańców poruszających się w swoich sprawach po dzielnicy. Zmiana odbyła się równolegle do reorganizacji Strefy Płatnego Parkowania pod kątem spełnienia wymogów ustawowych określających szerokości chodnika.

Zmiany w SPP oznaczały zmniejszenie liczby miejsc postojowych na ulicy. Biorąc pod uwagę, że uliczki historycznego Kazimierza są wykorzystywane nie tylko do parkowania, ale też do tranzytu, zachodziła obawa, że ruch w dzielnicy wzrośnie – samochody krążące w poszukiwaniu miejsca postojowego nakładałyby się na pojazdy przejeżdżające przez dzielnicę tranzytem. Tymczasem Kazimierz jest jednym z najchętniej odwiedzanych w Krakowie miejsc. Ruch pieszy i zwiększona liczba samochodów na ulicach się wykluczają. Aby zadbać o dobro najmniej chronionych uczestników ruchu ulicznego, o pieszych, zdecydowaliśmy się wprowadzić zakaz wjazdy na teren dzielnicy samochodów nienależących do mieszkańców.

Jest bezpieczniej, zbieramy uwagi

Jeszcze zbyt wcześnie, by dokonywać dokładnej analizy skutków wprowadzonych zmian. Kierowcy nie nauczyli się nowej organizacji ruchu, nadal zdarza im się popełniać błędy, szczególnie tam, gdzie wprowadziliśmy układ jednokierunkowy: na ulicach Wawrzyńca i Miodowej. Wciąż zdarza się, że samochody nieuprawnione wjeżdżają do strefy.

A mimo to, od lokalnych organizacji reprezentujących mieszkańców i przedsiębiorców otrzymujemy sygnały, że efekty są pozytywne. Samochodów jeżdżących po Kazimierzu jest mniej, kwartał stał się spokojniejszy, bardziej przyjazny pieszym. Część przedsiębiorców zwraca się z uwagami i wnioskami o kolejne konsultacje. Nie chodzi jednak o likwidację strefy – idea szybko się przyjęła. Wnioski dotyczą godzin obowiązywania strefy, lub godzin dostaw. Pojawiają się też głosy mieszkańców kwartałów po zachodniej stronie ul. Krakowskiej, by i tam wprowadzone zostały podobne rozwiązania. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu będzie się spotykał w tych sprawach z mieszkańcami i wspólnie podejmował decyzje, które będą odpowiadały mieszkańcom Kazimierza i będą możliwe do zrealizowania.

Wszystko zgodnie z prawem

Uspokajanie ruchu na ulicach zabytkowej i historycznej części Krakowa nie jest proste – obostrzone jest wieloma wymogami prawnymi. Ograniczanie ruchu na Kazimierzu jest jednak możliwe i konieczne, właśnie ze względu na podniesienie poziomu bezpieczeństwa pieszych. Ulice Kazimierza są zbyt wąskie, by pogodzić na nich zarówno tranzytowy ruch samochodów i wzmożony ruch pieszych. Stąd idea ograniczenia ruchu.

Systematycznie uzupełniane są też wymagane prawem „niebieskie koperty”, a więc miejsca zarezerwowane dla osób z niepełnosprawnościami. W całej Strefie Płatnego Parkowania będzie ich zgodnie z wymogami prawa minimum 4 proc. wśród wszystkich. Już dziś wyznaczona jest więcej niż połowa z nich, a pozostałe malowane są, gdy tylko pojawiają się odpowiednie warunki pogodowe. Wcześniej staraliśmy się dobrać odpowiednie lokalizacje.

Kierowcy szybko przyzwyczajają się do zmian

W ostatnich tygodniach wprowadziliśmy wiele zmian w organizacji ruchu w Starym Mieście. Kierowcy, wbrew obawom, dość szybko się do nich przyzwyczajają i nie dochodzi do sytuacji zagrażających bezpieczeństwu. Dość dobrym przykładem jest skrzyżowanie ulic Gertrudy, Bernardyńskie, Stradom i Podwale. Zupełnie nowe rozwiązanie, które przeniosło cały ruch samochodowy na jedną z nitek Podwala oraz uniemożliwia skręt w lewo z ul. Bernardyńskiej sprawdza się. Wyłączenie sygnalizacji świetlnej podniosło jednocześnie płynność ruchu i zmniejszyło długość zatorów samochodowych i tramwajowych na tym skrzyżowaniu. Wciąż zdarzają się kierowcy, którzy nie zwracają uwagi na znaki, ale z każdym dniem jest ich coraz mniej.

Bardzo szybko przyjęło się również tzw. nocne parkowanie, na ul. Dietla. Po przywróceniu chodników dla pieszych, zapadła decyzja, by zewnętrzne pasy ul. Dietla mogły służyć parkowaniu. Ponieważ ulica jest dość istotnym szlakiem, parkowanie jest możliwe w godzinach od 20 do 7 rano następnego dnia. Kierowcy bardzo chętnie korzystają z tego rozwiązania, niemal od pierwszych godzin jego obowiązywania. Parkując swoje pojazdy na noc, po powrocie z pracy do domu. Jednocześnie w godzinach nocnych, ruch na ul. Dietla jest spokojniejszy. Szpaler samochodów stojący na prawym pasie, skłania większość kierowców do zwolnienia, dzięki czemu szum opon jest niższy.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/216008,17 ... jmuja.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#953 Post autor: Kaszmir » 21 gru 2017, o 12:33

Do Krakowa wjeżdża dziennie ćwierć miliona samochodów
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12788292/
Każdego dnia do Krakowa wjeżdża łącznie 246 tys. pojazdów, z czego ok. 40 tys. przejeżdża przez miasto ruchem tranzytowym. Wśród tych samochodów ok. 16 tys. porusza się przez centrum miasta – wynika z raportu Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa, przygotowanego na podstawie pomiarów ruchu kołowego.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1482
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#954 Post autor: Afterbirds » 21 gru 2017, o 13:46

Ciekawe co też pomierzono na stopniu Kościuszko. Bo jak ruch na obwodnicy to chyba nie o to chodziło...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od au

#955 Post autor: Kaszmir » 11 sty 2018, o 14:18

Nie będzie stref z opłatą za wjazd. Posłowie się wystraszyli
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57368.html
Pytałem pana ministra Kurtykę o powody. Powiedział, że chciałby, żeby ustawa przeszła bezkonfliktowo, a jeden z klubów parlamentarnych na takie rozwiązanie się nie zgadzał – pomimo faktu, że te regulacja nie byłaby obowiązkowa, tylko stanowiłaby element polityki transportowej miast, która byłaby rozpatrywana z inną ustawą, wprowadzającą możliwość wprowadzenia wyższych stawek za parkowanie. Mam nadzieję, że tutaj nikt się nie wystraszy w końcówce procesu legislacyjnego – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes ZDG TOR. W przepisach nadal pozostała możliwość tworzenia stref, ale już bez możliwości pobierania opłat.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#956 Post autor: Kaszmir » 27 mar 2018, o 16:12

KdZZwZzRORwSPPPMKoPTdMK. Tą nazwą Kraków zasłynął na całą Polskę! [WIDEO NOWA TV 24 GODZINY]
http://krakow.eska.pl/newsy/kdzzwzzrorw ... iny/708187
KdZZwZzRORwSPPPMKoPTdMK, czyli Komisja ds. Zbadania Zmian w Związku z Realizacją Organizacji Ruchu w Strefach Płatnego Parkowania, Projektu Mobilny Kraków oraz Polityki Transportowej dla Miasta Krakowa. Takiej komisji z pewnością nie ma w żadnej innej radzie miasta w Polsce!

DriverR
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 9 lis 2015, o 19:59

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#957 Post autor: DriverR » 27 mar 2018, o 20:49

Pierwsze skojarzenie - PZPdZ
https://youtu.be/Fwnl6C-Rdi4

Wysłane z mojego HUAWEI LYO-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#958 Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2018, o 14:00

Kraków. Parkowanie na ulicy Dietla na jezdni przez całą dobę. Będą duże korki?
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,13084834/
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zamierza wprowadzić pilotażowe, całodobowe parkowanie na jednym pasie ruchu na ulicy Dietla - na odcinku pomiędzy Bożego Ciała i św. Sebastiana, w obu kierunkach. To może spowodować spore korki, ale urzędnicy przekonują, że na tym odcinku ruch jest mały.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#959 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 kwie 2018, o 14:35

Korki jak korki, boję się jednak o to, że niektórzy inteligenci wobec takiej sytuacji wybiorą sobie objazd przez Św. Gertrudy - bliżej centrum i bliżej Plant. A zapowiadanej od lat jednokierunkowej I obwodnicy pourywanej strefami ograniczonego ruchu nie ma.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#960 Post autor: Lw25 » 11 kwie 2018, o 16:43

Straszenie korkami. I może jeszcze krowy przestaną dawać mleko? To powinno być zrobione 10-15 lat temu. Dietla nie jest częścią obwodnic Krakowa, więc ruch z niej powinien zostać wyrzucony na drugą obwodnicę.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”