Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 paź 2019, o 11:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1068 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 72  Następna strona

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?
Tak, z nakazem prawoskrętów 58%  58%  [ 63 ]
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów 28%  28%  [ 30 ]
Nie 14%  14%  [ 15 ]
Liczba głosów : 108
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 10:29 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 22:07
Posty: 409
rafaello napisał(a):
Jednokierunkowe ulice: Czarnowiejska i Reymonta ?:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... monta.html

Jednokierunkowa Czarnowiejska w kierunku Mydlnik? Przecież to w kierunku Alei tworzą się największe korki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 10:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22634
bombowiec napisał(a):
Czyli te wszystkie wysepki i rozjazdy Czarnowiejska -> Aleje miałyby być bezużyteczne? Podobnie jak przystanek autobusowy obok.

Zatoka wg mnie pozostanie, bo pewnie kontrapasem będą mogły również jeździć rowery, taxi itp. Z tego powodu niewykluczone, że rozjazdy też będą użyteczne. A gdyby nie - nie mam nic przeciwko zmniejszenie ilości pasów jezdni i dodaniu w zamian np. zieleni :)

Albert napisał(a):
Jednokierunkowa Czarnowiejska w kierunku Mydlnik? Przecież to w kierunku Alei tworzą się największe korki...

Właśnie dlatego miałoby to sens. Chodzi o udrożnienie km. Skoro większe korki tworzą się w kier. Alej, to właśnie tam wyeliminuje się samochody i przejazd będzie lepszy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 11:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Kaszmir napisał(a):
bombowiec napisał(a):
Czyli te wszystkie wysepki i rozjazdy Czarnowiejska -> Aleje miałyby być bezużyteczne? Podobnie jak przystanek autobusowy obok.

Zatoka wg mnie pozostanie, bo pewnie kontrapasem będą mogły również jeździć rowery, taxi itp. Z tego powodu niewykluczone, że rozjazdy też będą użyteczne. A gdyby nie - nie mam nic przeciwko zmniejszenie ilości pasów jezdni i dodaniu w zamian np. zieleni :)

Zasponsorujesz ? :lol-sweat:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 12:25 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:29
Posty: 570
Lokalizacja: Wieliczka
Konferencja prasowa ZIKIT-u w sprawie zmian w centrum Krakowa

http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... -04-10.pdf


Ostatnio edytowano 10 kwi 2013, o 12:27 przez agatap, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 12:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22634
agatap napisał(a):
Konferencja prasowa ZIKIT-u w sprawie zmian w centrum Krakowa

http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... -04-10.pdf

Wszystko naprawdę super, lecz... str: 30 - czyli ruch kierunkowy ma dotyczyć również autobusów :?: :O

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 13:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... _zmian.jpg

str.24 prezentacji - poprawa czasu przejazdu tramwaju 24%-38% :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 15:31 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 21:41
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
agatap napisał(a):
Konferencja prasowa ZIKIT-u w sprawie zmian w centrum Krakowa

http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... -04-10.pdf

Wszystko naprawdę super, lecz... str: 30 - czyli ruch kierunkowy ma dotyczyć również autobusów :?: :O


Przede wszystkim, koszty. No, i wedle organizacji, musiałby robić zakręt w Starowiślną, co nie ma sensu. Bez tego można się pokusić o zrobienie tam, na wszelki wypadek, separatorów.

Także, raczej pojadą po torowisku.

Zapewne jeżeli projekt przejdzie, przy nieuchronnie zbliżających się remontach trasy Bagatela - Dworzec G., trzeba zadbać, żeby torowiska zostały odpowiednio odsunięte, co da nam wspólny, wygodny pas komunikacyjny i na wszelki wypadek, obali argument za wyrzucaniem autobusów z I obwodnicy, na którym wielu zależy.

Druga sprawa, podobają mi się pomysły na "wymuszenie" wyżej wspomnianego skrętu w Starowiślną i prawoskrętu z ul. Wielopole, ale przy Dworcu posunąłbym się o krok dalej i nakazał zakręt z Westerplatte w Dr. Zamenhofa, jednocześnie zapewniając połączenie z Lubicz przez Kopernika i Strzelecką.

Tak samo można zrobić z Lubicz - Bosacką i Pawią - Worcella... Problem przepustowości skrzyżowania pod Dworcem Głównym, zostałby załatany. :nerd:

EDIT: Wybaczcie, za ten lewoskręt...


Ostatnio edytowano 10 kwi 2013, o 16:24 przez Pigeon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 15:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22634
Pigeon napisał(a):
Także, raczej pojadą po torowisku.

Ok. Pozostaje mieć nadzieję, że wtedy wszystkie przystanki A-T będą podwójne.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 16:15 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 21:41
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Pigeon napisał(a):
Także, raczej pojadą po torowisku.

Ok. Pozostaje mieć nadzieję, że wtedy wszystkie przystanki A-T będą podwójne.


Chciałbym także mieć nadzieje, że w przyszłości, przystanki zostaną zbliżone do torowiska, a ścieżka rowerowa będzie je omijać od tyłu. Byle nie tak jak na przystanku Starowiślna dla lini 3, 24, 52... :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 16:20 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Pigeon napisał(a):
Druga sprawa, podobają mi się pomysły na "wymuszenie" wyżej wspomnianego skrętu w Starowiślną i lewoskrętu z ul. Wielopole, ale przy Dworcu posunąłbym się o krok dalej i nakazał zakręt z Westerplatte w Dr. Zamenhofa, jednocześnie zapewniając połączenie z Lubicz przez Kopernika i Strzelecką.


Jaki lewoskręt z Wielopole Ty widzisz?
Na Kopernika są już za duże korki w szczytach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 16:29 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 21:41
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Mseifer napisał(a):
Jaki lewoskręt z Wielopole Ty widzisz?
Na Kopernika są już za duże korki w szczytach...


Poprawiłem. :shy:

Akurat z Kopernika wszyscy i tak wjeżdżają w Lubicz, stoją dokładnie na tych samych światłach na Mogilskim, niezależnie od tego w jaki sposób wcześniej pojadą. Więc zamiast dwóch dróg w to samo miejsce, dostali by sugestie, aby jechać jedną, krótszą. Raczej nikt, kto nie musi nie wracałby się na Lubicz.


Ostatnio edytowano 10 kwi 2013, o 16:30 przez Pigeon, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 16:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5131
Lokalizacja: - KrK
Popieram cię. I oby dzięki umożliwieniu skrętu w Lubicz nie zatkała się, bo zrobi nam się długi sznur tramwajów... Dlatego lepiej by wcześniej a nie przy Dworcu był skręt w kierunku Lubicz.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Ostatnio edytowano 10 kwi 2013, o 17:11 przez brovar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 17:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22634
Jednokierunkowy ruch wokół Plant - miasto zaprezentowało pomysł i rozpoczyna konsultacje
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/jednok ... _2723.html
Cytuj:
Zgodnie z propozycjami grupy ekspertów, samochody miałaby jeździć po jedni zewnętrznej pierwszej obwodnicy, a na pasie przy Plantach miałaby powstać trasa rowerowa. Środek, a więc torowisko, byłby zarezerwowany dla komunikacji tramwajowej i autobusowej.

Ok. I tylko trochę szkoda, że autobusy będą musiały dostosować swoją prędkość do tramwajów - miło się wyprzedzało tramy na Basztowej :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 17:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Mam nadzieję, że w takiej sytuacji dorobią przystanek 502 przy Locie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 17:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Swoją drogą.. zawsze się tworzą takie korki na Dunajewskiego? Wczoraj trochę przed 16 w stronę LOTu zator: "18", "24", "14", "4" a obok tej ostatniej "502". Durne światła pod LOTem :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1068 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL