Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?

Tak, z nakazem prawoskrętów
63
58%
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów
30
28%
Nie
16
15%
 
Liczba głosów: 109

Wiadomość
Autor
Albert
Inspektor
Posty: 409
Rejestracja: 9 sty 2013, o 22:07

#31 Post autor: Albert » 10 kwie 2013, o 10:29

rafaello pisze:Jednokierunkowe ulice: Czarnowiejska i Reymonta ?:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... monta.html
Jednokierunkowa Czarnowiejska w kierunku Mydlnik? Przecież to w kierunku Alei tworzą się największe korki...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#32 Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2013, o 10:36

bombowiec pisze:Czyli te wszystkie wysepki i rozjazdy Czarnowiejska -> Aleje miałyby być bezużyteczne? Podobnie jak przystanek autobusowy obok.
Zatoka wg mnie pozostanie, bo pewnie kontrapasem będą mogły również jeździć rowery, taxi itp. Z tego powodu niewykluczone, że rozjazdy też będą użyteczne. A gdyby nie - nie mam nic przeciwko zmniejszenie ilości pasów jezdni i dodaniu w zamian np. zieleni :)
Albert pisze:Jednokierunkowa Czarnowiejska w kierunku Mydlnik? Przecież to w kierunku Alei tworzą się największe korki...
Właśnie dlatego miałoby to sens. Chodzi o udrożnienie km. Skoro większe korki tworzą się w kier. Alej, to właśnie tam wyeliminuje się samochody i przejazd będzie lepszy.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#33 Post autor: rafaello » 10 kwie 2013, o 11:39

Kaszmir pisze:
bombowiec pisze:Czyli te wszystkie wysepki i rozjazdy Czarnowiejska -> Aleje miałyby być bezużyteczne? Podobnie jak przystanek autobusowy obok.
Zatoka wg mnie pozostanie, bo pewnie kontrapasem będą mogły również jeździć rowery, taxi itp. Z tego powodu niewykluczone, że rozjazdy też będą użyteczne. A gdyby nie - nie mam nic przeciwko zmniejszenie ilości pasów jezdni i dodaniu w zamian np. zieleni :)
Zasponsorujesz ? :lol-sweat:

agatap
Dyspozytor
Posty: 570
Rejestracja: 1 lis 2010, o 11:29
Lokalizacja: Wieliczka

#34 Post autor: agatap » 10 kwie 2013, o 12:25

Konferencja prasowa ZIKIT-u w sprawie zmian w centrum Krakowa

http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... -04-10.pdf
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, o 12:27 przez agatap, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#35 Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2013, o 12:36

agatap pisze:Konferencja prasowa ZIKIT-u w sprawie zmian w centrum Krakowa

http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... -04-10.pdf
Wszystko naprawdę super, lecz... str: 30 - czyli ruch kierunkowy ma dotyczyć również autobusów :?: :O

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#36 Post autor: wincent » 10 kwie 2013, o 13:22

http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... _zmian.jpg

str.24 prezentacji - poprawa czasu przejazdu tramwaju 24%-38% :thumbup:

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#37 Post autor: Pigeon » 10 kwie 2013, o 15:31

Kaszmir pisze:
agatap pisze:Konferencja prasowa ZIKIT-u w sprawie zmian w centrum Krakowa

http://zikit.krakow.pl/images/stories/w ... -04-10.pdf
Wszystko naprawdę super, lecz... str: 30 - czyli ruch kierunkowy ma dotyczyć również autobusów :?: :O
Przede wszystkim, koszty. No, i wedle organizacji, musiałby robić zakręt w Starowiślną, co nie ma sensu. Bez tego można się pokusić o zrobienie tam, na wszelki wypadek, separatorów.

Także, raczej pojadą po torowisku.

Zapewne jeżeli projekt przejdzie, przy nieuchronnie zbliżających się remontach trasy Bagatela - Dworzec G., trzeba zadbać, żeby torowiska zostały odpowiednio odsunięte, co da nam wspólny, wygodny pas komunikacyjny i na wszelki wypadek, obali argument za wyrzucaniem autobusów z I obwodnicy, na którym wielu zależy.

Druga sprawa, podobają mi się pomysły na "wymuszenie" wyżej wspomnianego skrętu w Starowiślną i prawoskrętu z ul. Wielopole, ale przy Dworcu posunąłbym się o krok dalej i nakazał zakręt z Westerplatte w Dr. Zamenhofa, jednocześnie zapewniając połączenie z Lubicz przez Kopernika i Strzelecką.

Tak samo można zrobić z Lubicz - Bosacką i Pawią - Worcella... Problem przepustowości skrzyżowania pod Dworcem Głównym, zostałby załatany. :nerd:

EDIT: Wybaczcie, za ten lewoskręt...
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, o 16:24 przez Pigeon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#38 Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2013, o 15:43

Pigeon pisze:Także, raczej pojadą po torowisku.
Ok. Pozostaje mieć nadzieję, że wtedy wszystkie przystanki A-T będą podwójne.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#39 Post autor: Pigeon » 10 kwie 2013, o 16:15

Kaszmir pisze:
Pigeon pisze:Także, raczej pojadą po torowisku.
Ok. Pozostaje mieć nadzieję, że wtedy wszystkie przystanki A-T będą podwójne.
Chciałbym także mieć nadzieje, że w przyszłości, przystanki zostaną zbliżone do torowiska, a ścieżka rowerowa będzie je omijać od tyłu. Byle nie tak jak na przystanku Starowiślna dla lini 3, 24, 52... :evil:

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#40 Post autor: Mseifer » 10 kwie 2013, o 16:20

Pigeon pisze:Druga sprawa, podobają mi się pomysły na "wymuszenie" wyżej wspomnianego skrętu w Starowiślną i lewoskrętu z ul. Wielopole, ale przy Dworcu posunąłbym się o krok dalej i nakazał zakręt z Westerplatte w Dr. Zamenhofa, jednocześnie zapewniając połączenie z Lubicz przez Kopernika i Strzelecką.
Jaki lewoskręt z Wielopole Ty widzisz?
Na Kopernika są już za duże korki w szczytach...

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#41 Post autor: Pigeon » 10 kwie 2013, o 16:29

Mseifer pisze:Jaki lewoskręt z Wielopole Ty widzisz?
Na Kopernika są już za duże korki w szczytach...
Poprawiłem. :shy:

Akurat z Kopernika wszyscy i tak wjeżdżają w Lubicz, stoją dokładnie na tych samych światłach na Mogilskim, niezależnie od tego w jaki sposób wcześniej pojadą. Więc zamiast dwóch dróg w to samo miejsce, dostali by sugestie, aby jechać jedną, krótszą. Raczej nikt, kto nie musi nie wracałby się na Lubicz.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, o 16:30 przez Pigeon, łącznie zmieniany 4 razy.

brovar
Dyrektor
Posty: 5158
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

#42 Post autor: brovar » 10 kwie 2013, o 16:56

Popieram cię. I oby dzięki umożliwieniu skrętu w Lubicz nie zatkała się, bo zrobi nam się długi sznur tramwajów... Dlatego lepiej by wcześniej a nie przy Dworcu był skręt w kierunku Lubicz.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, o 17:11 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#43 Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2013, o 17:24

Jednokierunkowy ruch wokół Plant - miasto zaprezentowało pomysł i rozpoczyna konsultacje
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/jednok ... _2723.html
Zgodnie z propozycjami grupy ekspertów, samochody miałaby jeździć po jedni zewnętrznej pierwszej obwodnicy, a na pasie przy Plantach miałaby powstać trasa rowerowa. Środek, a więc torowisko, byłby zarezerwowany dla komunikacji tramwajowej i autobusowej.
Ok. I tylko trochę szkoda, że autobusy będą musiały dostosować swoją prędkość do tramwajów - miło się wyprzedzało tramy na Basztowej :)

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#44 Post autor: pablo » 10 kwie 2013, o 17:26

Mam nadzieję, że w takiej sytuacji dorobią przystanek 502 przy Locie.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#45 Post autor: Cukier » 10 kwie 2013, o 17:34

Swoją drogą.. zawsze się tworzą takie korki na Dunajewskiego? Wczoraj trochę przed 16 w stronę LOTu zator: "18", "24", "14", "4" a obok tej ostatniej "502". Durne światła pod LOTem :wall:

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”