Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 wrz 2019, o 00:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1067 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Następna strona

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?
Tak, z nakazem prawoskrętów 58%  58%  [ 62 ]
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów 28%  28%  [ 30 ]
Nie 14%  14%  [ 15 ]
Liczba głosów : 107
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 15:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
ZTP zabiera się za trucicieli. Szrot zniknie z ulic Krakowa?
https://krknews.pl/ztp-zabiera-sie-za-t ... c-krakowa/
Cytuj:
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie – wzorem krajów zachodnich – ograniczeń w poruszaniu się aut po mieście, szczególnie w dzielnicach centralnych. Miasto bardzo poważnie rozważa taki krok, a pomóc w tym mają badania, przeprowadzone przez wyspecjalizowaną firmę, która zostanie wyłoniona w konkursie, który miasto planuje zorganizować w najbliższym czasie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 17:54 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 584
Cytując klasyka "I bardzo ... dobrze", ale nie widzę tego w praktyce zwłaszcza po tym jak szybko ugięto się w sprawie strefy czystego transportu na Kazimierzu. No chyba że ma to obowiązywać tylko wokół plant, ale to nie przyniesie zauważalnych efektów, a może o to chodzi by coś robić podobnie jak z darmową KM w dni smogu?

Zawsze myślałem że ruch uliczny odpowiada za 15-20% zanieczyszczeń, według artykułu aż 40% :eek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 19:32 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 wrz 2018, o 08:55
Posty: 37
Cytuj:
Po wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu, miasto robi kolejny krok w tym kierunku.
Rzeczywiście. Drugim krokiem, była likwidacja.
Z moich osobistych "ocznych" i "nosowych" wrażeń, najgorsze są diesle, które nawet kilkuletnie potrafią solidnie zadymić przy przyspieszaniu/ruszaniu. Ale nie mam analizatora spalin w nosie. Jak nie będzie to Strefa tylko dla elektryków, tylko będzie miało realistyczne dla społeczeństwa ograniczenia typu Euro X, być może z podziałem na diesle/benzyny, to myślę, że nie będzie nie wiadomo jakich protestów. Bo jednak elektryki to póki co, i póki będą takie drogie, to jest nisza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 20:57 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 706
hlsd napisał(a):
Z moich osobistych "ocznych" i "nosowych" wrażeń, najgorsze są diesle, które nawet kilkuletnie potrafią solidnie zadymić przy przyspieszaniu/ruszaniu. Ale nie mam analizatora spalin w nosie. Jak nie będzie to Strefa tylko dla elektryków, tylko będzie miało realistyczne dla społeczeństwa ograniczenia typu Euro X, być może z podziałem na diesle/benzyny, to myślę, że nie będzie nie wiadomo jakich protestów. Bo jednak elektryki to póki co, i póki będą takie drogie, to jest nisza.

No wiesz, diesle mają na ogół wycinane filtry cząstek stałych, bo ani nie chce im się dopalać filtra przy szybszej i długiej jeździe, ani tym bardziej oddawać do dopalania. I nic im nie zrobisz, bo nikt tego nie kontroluje.

Natomiast jeśli elektryków na razie mało - tym lepiej! Tu chodzi o ochronę powietrza, więc to, czy to będzie elektryk, czy brak auta, to już nie ma znaczenia.
A w sumie to jeszcze lepiej - nie ma pyłu z klocków hamulcowych ani rozwiewania opadniętego pyłu, który nawiało z innych miejsc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 21:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3082
Lokalizacja: Michałowice
hlsd napisał(a):
tylko będzie miało realistyczne dla społeczeństwa ograniczenia typu Euro X, być może z podziałem na diesle/benzyny, to myślę, że nie będzie nie wiadomo jakich protestów.

Tu by wystarczyło ustanowienie normy minimum Euro 5 zarówno dla benzyny jak i Diesla, to by wprowadziło zakaz wjazdu dla pojazdów starszych niż 10 letnie.

PanA napisał(a):
No wiesz, diesle mają na ogół wycinane filtry cząstek stałych, bo ani nie chce im się dopalać filtra przy szybszej i długiej jeździe, ani tym bardziej oddawać do dopalania. I nic im nie zrobisz, bo nikt tego nie kontroluje.

Starsze Diesle np: 15-20 letnie to wcale nie posiadają tego filtra, zwłaszcza dostawczaki i osobówki z Dieslem. I nie to że wycięty, tylko w tamtych czasach fabrycznie jeszcze go nie montowano.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 21:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
tomek_m napisał(a):
Tu by wystarczyło ustanowienie normy minimum Euro 5 zarówno dla benzyny jak i Diesla, to by wprowadziło zakaz wjazdu dla pojazdów starszych niż 10 letnie.

Śmiem twierdzić, że nawet 15 letni LPG powoduje znacznie mniej zanieczyszczeń niż 3 letni diesel z wyciętym DPFem. A jako że roku produkcji po pojazdach na pierwszy rzut oka nie widać i trzeba zaglądać w dowód --> jest potrzebna kontrola drogowa, to uważam że lepiej w ramach takich kontroli, żeby policjanci po prostu na miejscu analizowali spaliny - co zwykli robić choćby na Kalinowym i nie wiem dlaczego od dłuższego czasu ich tam nie widuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 21:19 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 706
tomek_m napisał(a):
Starsze Diesle np: 15-20 letnie to wcale nie posiadają tego filtra, zwłaszcza dostawczaki i osobówki z Dieslem. I nie to że wycięty, tylko w tamtych czasach fabrycznie jeszcze go nie montowano.

Dzisiaj wycinanie filtrów jest powszechne, a ryzyko kontroli w zasadzie zerowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 21:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3082
Lokalizacja: Michałowice
No OK a od czego są okresowe przeglądy na stacjach kontroli? Wiem można dać w łapę i "przejdzie". Więc odpowiedzialność powinna ponosić stacja kontroli, że dopuściła pojazd niespełniający obowiązującej normy spalin, przypadającej na rok produkcji danego pojazdu. Jeśli fabrycznie w pojeździe był zamontowany filtr cząstek stałych a jest wycięty, to pojazd automatycznie nie powinien przejść przeglądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 23:25 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 wrz 2018, o 08:55
Posty: 37
tomek_m napisał(a):
No OK a od czego są okresowe przeglądy na stacjach kontroli? Wiem można dać w łapę i "przejdzie". Więc odpowiedzialność powinna ponosić stacja kontroli, że dopuściła pojazd niespełniający obowiązującej normy spalin, przypadającej na rok produkcji danego pojazdu. Jeśli fabrycznie w pojeździe był zamontowany filtr cząstek stałych a jest wycięty, to pojazd automatycznie nie powinien przejść przeglądu.
Niby tak, ale kontrola czy filtr został wycięty chyba nie jest taka prosta, bo "puszka po filtrze" chyba zostaje po takiej operacji, nie?
PanA napisał(a):
Natomiast jeśli elektryków na razie mało - tym lepiej! Tu chodzi o ochronę powietrza, więc to, czy to będzie elektryk, czy brak auta, to już nie ma znaczenia.
A w sumie to jeszcze lepiej - nie ma pyłu z klocków hamulcowych ani rozwiewania opadniętego pyłu, który nawiało z innych miejsc.
Ale raczej chodzi o kompromis, bo usunięcie aut strefą czystego transportu na Kazimierzu się szybko skończyło (ciągle nie rozumiem powagi zmian między poprzednią strefą ograniczonego ruchu a SCT która była później, poza tym że dopuszczone były auta z całego Kazimierza, ale serio ludzie z Kazimierza jeździli autem na plac Nowy?).
Zresztą pytanie jaki obszar chcą objąć taką strefą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 15:50 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 872
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
ZTP zabiera się za trucicieli. Szrot zniknie z ulic Krakowa?
https://krknews.pl/ztp-zabiera-sie-za-t ... c-krakowa/
Cytuj:
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie – wzorem krajów zachodnich – ograniczeń w poruszaniu się aut po mieście, szczególnie w dzielnicach centralnych. Miasto bardzo poważnie rozważa taki krok, a pomóc w tym mają badania, przeprowadzone przez wyspecjalizowaną firmę, która zostanie wyłoniona w konkursie, który miasto planuje zorganizować w najbliższym czasie.


Po ostatnim głosowaniu radnych to bez szans na zmiany. Udu*ili Kazimierz to na Starym Mieście nawet palcem nie kiwną... Niestety ale nam potrzebne są zmiany systemowe oraz całościowe. Teraz w trakcie remontów to koreczek pod Bagatelą standard:(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 09:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
WOJEWODA SKARŻY DO SĄDU UCHWAŁĘ O STREFIE CZYSTEGO TRANSPORTU
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... ransportu/
Cytuj:
Wojewoda małopolski zaskarży do sądu uchwałę o pierwszej w Polsce strefie czystego transportu, obowiązującej na krakowskim Kazimierzu, ponieważ w obecnym kształcie wypacza ona sens ustanowienia SCT. Wojewoda będzie się domagał, aby Wojewódzki Sąd Administracyjny w całości stwierdził nieważność uchwały o SCT. Skarga do WSA jest opracowywana - poinformowała PAP rzeczniczka wojewody małopolskiego Joanna Paździo.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 19:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Tele-bus wewnątrz pierwszej obwodnicy?
https://krabok.wordpress.com/2019/04/19 ... obwodnicy/
Cytuj:
Firmy świadczące przewóz osób nie będą mieć wjazdu wewnątrz Parku Kulturowego. Rozważane jest by w przyszłości ograniczyć wjazd taxi tylko do tych z napędem elektrycznym lub hybrydowym. W zamian testowo może być wprowadzony Tele-bus.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2019, o 23:19 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 706
Jezuuu, co za pomysł xD
Po co tam jakikolwiek przewóz osób? Co najwyżej przewóz niepełnosprawnych, a w pełni sprawni, a także większość osób z niepełnosprawnościami naprawdę da sobie radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2019, o 08:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Oficjalna ankieta-konsultacje ZTP w sprawie Strefy Płatnego Parkowania (ew. poszerzenia, zmiany stawek, itd.) Zachęcam do wypełnienia:
http://mobilnykrakow.pl/konsultacje-spo ... arkowania/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2019, o 13:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22553
Cytuj:
W ścisłym centrum (w granicach pierwszej obwodnicy oraz na Kazimierzu) pierwsza godzina parkowania ma kosztować 9 złotych, w drugim sektorze (część obecnych podstref) za godzinę postoju trzeba będzie zapłacić 7 zł, w nowych strefach (os. Podwawelskie oraz Zabłocie) już tylko 5 złotych.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/prezyd ... 30662.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1067 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL