Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?

Tak, z nakazem prawoskrętów
63
58%
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów
30
28%
Nie
15
14%
 
Liczba głosów: 108

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1021 Post autor: Kaszmir » 3 kwie 2019, o 15:13

ZTP zabiera się za trucicieli. Szrot zniknie z ulic Krakowa?
https://krknews.pl/ztp-zabiera-sie-za-t ... c-krakowa/
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie – wzorem krajów zachodnich – ograniczeń w poruszaniu się aut po mieście, szczególnie w dzielnicach centralnych. Miasto bardzo poważnie rozważa taki krok, a pomóc w tym mają badania, przeprowadzone przez wyspecjalizowaną firmę, która zostanie wyłoniona w konkursie, który miasto planuje zorganizować w najbliższym czasie.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 984
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1022 Post autor: pasazer_mobilisu » 3 kwie 2019, o 17:54

Cytując klasyka "I bardzo ... dobrze", ale nie widzę tego w praktyce zwłaszcza po tym jak szybko ugięto się w sprawie strefy czystego transportu na Kazimierzu. No chyba że ma to obowiązywać tylko wokół plant, ale to nie przyniesie zauważalnych efektów, a może o to chodzi by coś robić podobnie jak z darmową KM w dni smogu?

Zawsze myślałem że ruch uliczny odpowiada za 15-20% zanieczyszczeń, według artykułu aż 40% :eek:

hlsd
Miłośnik
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1023 Post autor: hlsd » 3 kwie 2019, o 19:32

Po wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu, miasto robi kolejny krok w tym kierunku.
Rzeczywiście. Drugim krokiem, była likwidacja.
Z moich osobistych "ocznych" i "nosowych" wrażeń, najgorsze są diesle, które nawet kilkuletnie potrafią solidnie zadymić przy przyspieszaniu/ruszaniu. Ale nie mam analizatora spalin w nosie. Jak nie będzie to Strefa tylko dla elektryków, tylko będzie miało realistyczne dla społeczeństwa ograniczenia typu Euro X, być może z podziałem na diesle/benzyny, to myślę, że nie będzie nie wiadomo jakich protestów. Bo jednak elektryki to póki co, i póki będą takie drogie, to jest nisza.

PanA
Kierownik
Posty: 864
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1024 Post autor: PanA » 3 kwie 2019, o 20:57

hlsd pisze: Z moich osobistych "ocznych" i "nosowych" wrażeń, najgorsze są diesle, które nawet kilkuletnie potrafią solidnie zadymić przy przyspieszaniu/ruszaniu. Ale nie mam analizatora spalin w nosie. Jak nie będzie to Strefa tylko dla elektryków, tylko będzie miało realistyczne dla społeczeństwa ograniczenia typu Euro X, być może z podziałem na diesle/benzyny, to myślę, że nie będzie nie wiadomo jakich protestów. Bo jednak elektryki to póki co, i póki będą takie drogie, to jest nisza.
No wiesz, diesle mają na ogół wycinane filtry cząstek stałych, bo ani nie chce im się dopalać filtra przy szybszej i długiej jeździe, ani tym bardziej oddawać do dopalania. I nic im nie zrobisz, bo nikt tego nie kontroluje.

Natomiast jeśli elektryków na razie mało - tym lepiej! Tu chodzi o ochronę powietrza, więc to, czy to będzie elektryk, czy brak auta, to już nie ma znaczenia.
A w sumie to jeszcze lepiej - nie ma pyłu z klocków hamulcowych ani rozwiewania opadniętego pyłu, który nawiało z innych miejsc.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3167
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1025 Post autor: tomek_m » 3 kwie 2019, o 21:04

hlsd pisze:tylko będzie miało realistyczne dla społeczeństwa ograniczenia typu Euro X, być może z podziałem na diesle/benzyny, to myślę, że nie będzie nie wiadomo jakich protestów.
Tu by wystarczyło ustanowienie normy minimum Euro 5 zarówno dla benzyny jak i Diesla, to by wprowadziło zakaz wjazdu dla pojazdów starszych niż 10 letnie.
PanA pisze: No wiesz, diesle mają na ogół wycinane filtry cząstek stałych, bo ani nie chce im się dopalać filtra przy szybszej i długiej jeździe, ani tym bardziej oddawać do dopalania. I nic im nie zrobisz, bo nikt tego nie kontroluje.
Starsze Diesle np: 15-20 letnie to wcale nie posiadają tego filtra, zwłaszcza dostawczaki i osobówki z Dieslem. I nie to że wycięty, tylko w tamtych czasach fabrycznie jeszcze go nie montowano.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10884
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1026 Post autor: Cukier » 3 kwie 2019, o 21:14

tomek_m pisze:Tu by wystarczyło ustanowienie normy minimum Euro 5 zarówno dla benzyny jak i Diesla, to by wprowadziło zakaz wjazdu dla pojazdów starszych niż 10 letnie.
Śmiem twierdzić, że nawet 15 letni LPG powoduje znacznie mniej zanieczyszczeń niż 3 letni diesel z wyciętym DPFem. A jako że roku produkcji po pojazdach na pierwszy rzut oka nie widać i trzeba zaglądać w dowód --> jest potrzebna kontrola drogowa, to uważam że lepiej w ramach takich kontroli, żeby policjanci po prostu na miejscu analizowali spaliny - co zwykli robić choćby na Kalinowym i nie wiem dlaczego od dłuższego czasu ich tam nie widuję.

PanA
Kierownik
Posty: 864
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1027 Post autor: PanA » 3 kwie 2019, o 21:19

tomek_m pisze: Starsze Diesle np: 15-20 letnie to wcale nie posiadają tego filtra, zwłaszcza dostawczaki i osobówki z Dieslem. I nie to że wycięty, tylko w tamtych czasach fabrycznie jeszcze go nie montowano.
Dzisiaj wycinanie filtrów jest powszechne, a ryzyko kontroli w zasadzie zerowe.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3167
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1028 Post autor: tomek_m » 3 kwie 2019, o 21:51

No OK a od czego są okresowe przeglądy na stacjach kontroli? Wiem można dać w łapę i "przejdzie". Więc odpowiedzialność powinna ponosić stacja kontroli, że dopuściła pojazd niespełniający obowiązującej normy spalin, przypadającej na rok produkcji danego pojazdu. Jeśli fabrycznie w pojeździe był zamontowany filtr cząstek stałych a jest wycięty, to pojazd automatycznie nie powinien przejść przeglądu.

hlsd
Miłośnik
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1029 Post autor: hlsd » 3 kwie 2019, o 23:25

tomek_m pisze:No OK a od czego są okresowe przeglądy na stacjach kontroli? Wiem można dać w łapę i "przejdzie". Więc odpowiedzialność powinna ponosić stacja kontroli, że dopuściła pojazd niespełniający obowiązującej normy spalin, przypadającej na rok produkcji danego pojazdu. Jeśli fabrycznie w pojeździe był zamontowany filtr cząstek stałych a jest wycięty, to pojazd automatycznie nie powinien przejść przeglądu.
Niby tak, ale kontrola czy filtr został wycięty chyba nie jest taka prosta, bo "puszka po filtrze" chyba zostaje po takiej operacji, nie?
PanA pisze: Natomiast jeśli elektryków na razie mało - tym lepiej! Tu chodzi o ochronę powietrza, więc to, czy to będzie elektryk, czy brak auta, to już nie ma znaczenia.
A w sumie to jeszcze lepiej - nie ma pyłu z klocków hamulcowych ani rozwiewania opadniętego pyłu, który nawiało z innych miejsc.
Ale raczej chodzi o kompromis, bo usunięcie aut strefą czystego transportu na Kazimierzu się szybko skończyło (ciągle nie rozumiem powagi zmian między poprzednią strefą ograniczonego ruchu a SCT która była później, poza tym że dopuszczone były auta z całego Kazimierza, ale serio ludzie z Kazimierza jeździli autem na plac Nowy?).
Zresztą pytanie jaki obszar chcą objąć taką strefą.

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1030 Post autor: sienioo » 4 kwie 2019, o 15:50

Kaszmir pisze:ZTP zabiera się za trucicieli. Szrot zniknie z ulic Krakowa?
https://krknews.pl/ztp-zabiera-sie-za-t ... c-krakowa/
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie – wzorem krajów zachodnich – ograniczeń w poruszaniu się aut po mieście, szczególnie w dzielnicach centralnych. Miasto bardzo poważnie rozważa taki krok, a pomóc w tym mają badania, przeprowadzone przez wyspecjalizowaną firmę, która zostanie wyłoniona w konkursie, który miasto planuje zorganizować w najbliższym czasie.
Po ostatnim głosowaniu radnych to bez szans na zmiany. Udu*ili Kazimierz to na Starym Mieście nawet palcem nie kiwną... Niestety ale nam potrzebne są zmiany systemowe oraz całościowe. Teraz w trakcie remontów to koreczek pod Bagatelą standard:(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

#1031 Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2019, o 09:06

WOJEWODA SKARŻY DO SĄDU UCHWAŁĘ O STREFIE CZYSTEGO TRANSPORTU
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... ransportu/
Wojewoda małopolski zaskarży do sądu uchwałę o pierwszej w Polsce strefie czystego transportu, obowiązującej na krakowskim Kazimierzu, ponieważ w obecnym kształcie wypacza ona sens ustanowienia SCT. Wojewoda będzie się domagał, aby Wojewódzki Sąd Administracyjny w całości stwierdził nieważność uchwały o SCT. Skarga do WSA jest opracowywana - poinformowała PAP rzeczniczka wojewody małopolskiego Joanna Paździo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

#1032 Post autor: Kaszmir » 19 kwie 2019, o 19:53

Tele-bus wewnątrz pierwszej obwodnicy?
https://krabok.wordpress.com/2019/04/19 ... obwodnicy/
Firmy świadczące przewóz osób nie będą mieć wjazdu wewnątrz Parku Kulturowego. Rozważane jest by w przyszłości ograniczyć wjazd taxi tylko do tych z napędem elektrycznym lub hybrydowym. W zamian testowo może być wprowadzony Tele-bus.

PanA
Kierownik
Posty: 864
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

#1033 Post autor: PanA » 19 kwie 2019, o 23:19

Jezuuu, co za pomysł xD
Po co tam jakikolwiek przewóz osób? Co najwyżej przewóz niepełnosprawnych, a w pełni sprawni, a także większość osób z niepełnosprawnościami naprawdę da sobie radę.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

#1034 Post autor: Kaszmir » 7 maja 2019, o 08:54

Oficjalna ankieta-konsultacje ZTP w sprawie Strefy Płatnego Parkowania (ew. poszerzenia, zmiany stawek, itd.) Zachęcam do wypełnienia:
http://mobilnykrakow.pl/konsultacje-spo ... arkowania/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

#1035 Post autor: Kaszmir » 28 maja 2019, o 13:28

W ścisłym centrum (w granicach pierwszej obwodnicy oraz na Kazimierzu) pierwsza godzina parkowania ma kosztować 9 złotych, w drugim sektorze (część obecnych podstref) za godzinę postoju trzeba będzie zapłacić 7 zł, w nowych strefach (os. Podwawelskie oraz Zabłocie) już tylko 5 złotych.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/prezyd ... 30662.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”