https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-1 ... 31200.html
Urzędnicy Zarządu Transportu Publicznego chcą, aby radni miejscy w poniedziałek 8 lipca zaopiniowali projekt uchwały w sprawie podwyżek cen za postój w strefie płatnego parkowania.
Moderator: Moderatorzy
Urzędnicy Zarządu Transportu Publicznego chcą, aby radni miejscy w poniedziałek 8 lipca zaopiniowali projekt uchwały w sprawie podwyżek cen za postój w strefie płatnego parkowania.
Ech, czyli znów rewolucja "tylko do połowy" bo radni nie mają odwagiMaksymalna stawka za pierwszą godzinę parkowania wyniesie ok. 6 zł, a nie 9, jak chcieli urzędnicy. Zmiany wejdą w życie od stycznia 2020, a nie we wrześniu, jak planował Zarząd Transportu Publicznego.
6 jeszcze może, natomiast z artykułu wynika, że jest to maksymalna rozważana przez Radnych stawka - czyli jest ryzyko, że będzie nawet mniejsza. Oby tak się nie stało.kot_feliks pisze:NIe no, 6 PLN/h, zamiast 3 PLN/h to i tak będzie rewolucja.
Po burzliwych obradach i zgłoszonych do projektu poprawkach wiadomo już, że temat zmian w Strefie Płatnego Parkowania wróci w przyszłym tygodniu podczas nadzwyczajnej sesji Rady Miasta.
Podczas środowej sesji Rady Miasta ostatecznie przesądzony został za to los spółki Miejska Infrastruktura. (...) Po likwidacji spółki jej obowiązki przejmie Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
Urzędnicy chcą od sierpnia ograniczyć ruch samochodowy na Placu Wszystkich Świętych. Ulice Franciszkańska i Dominikańska będą czasowo wyłączone z ruchu tranzytowego w dni robocze. Zakaz miałby obowiązywać od godziny siódmej do osiemnastej. Wyłączone z niego będą tylko taksówki i pojazdy dostawcze.
https://www.se.pl/krakow/gigantyczna-re ... -sZzu.htmlNowe zasady ruchu oznaczają też likwidację parkingu przed magistratem.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... w-strefie/W autopoprawce prezydent proponuje, aby w strefie "A" każda godzina parkowania kosztowała 6 złotych; w strefie "B" - 5 złotych; w strefie "C" - 4 złote. Opłaty mają być pobierane codziennie, również w weekendy.
Oczywistym powinno być, że wzrost cen powinien też zwiększyć koszt mandatu, a proponuje się odwrotną sytuację. A to, niestety, spowoduje wzrost kombinatorów, którzy postanowią, że warto zaryzykować. Nie mam pojęcia jak wygląda sprawa ze skutecznością łapania nielegalnego parkowania, ale znam przypadki u mnie ze studiów, gdzie kilka osób nie płaciło za parking i... im się udawało.Autopoprawka obniża też wysokość kar za brak opłaty, z 200 do 150 zł, co oznacza, że będzie znacząco niższa niż kara za jazdę bez biletu w komunikacji miejskiej.
No właśnie teraz zauważyłem, że lovekrakow chyba się machnęło w artykule, albo coś źle zrozumiałem. Na moją obronę - nigdy nie dostałem mandatu za parkowanie, mogę nie znać stawekhlsd pisze:Obecnie jest 50zł za brak opłaty, więc ciągle jest wzrost. A za brak biletu w ciągu 7 dni jest chyba 120(?) zł, więc bez przesady.
Czasami się udaje, czasami nie. Jak długo parkujesz to nie ma bata, żeby nie trafić na obchód kontrolera strefy. Dziwi mnie, że zmiękli też przy tej karze. Kara 200zł skutecznie odstraszałaby przed takim cwaniakowaniem. Co do samych stawek. Może 9zł to już przegięcie, ale według mnie taryfa mogłaby być 5/6/7 zł, żeby za chwilę znowu nie podnosić. I podwyżka powinna wejść np. po przywróceniu linii tramwajowych na Bronowice.Yunkers pisze:Oczywistym powinno być, że wzrost cen powinien też zwiększyć koszt mandatu, a proponuje się odwrotną sytuację. A to, niestety, spowoduje wzrost kombinatorów, którzy postanowią, że warto zaryzykować. Nie mam pojęcia jak wygląda sprawa ze skutecznością łapania nielegalnego parkowania, ale znam przypadki u mnie ze studiów, gdzie kilka osób nie płaciło za parking i... im się udawało.
Kształt obszaru C16 wynika stąd, że obejmuje on drogi publiczne. Cały pozostały obszar do linii kolejowej obejmuje wyłącznie drogi niepubliczne, więc i tak na nich opłata pobierana nie będzie.kot_feliks pisze:parkując na Mogilskiej przy Plivie zapłacimy 4 pln/h, ale parkując po drugiej stronie, prawie, że przy samym Mogilskim... 0 pln/h, bo tam SPP nie ma