Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut
Moderator: Moderatorzy
Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut
Osobiście uważam że:
1. Centrum Krakowa (obszar ograniczony II obwodnicą) powinien być przekształcony w strefę wolną od ruchu drogowego (z wyłączeniem przelotowych ul. Dietla, Grzegórzecka ). Ulice powinny być przekształcone w deptaki i profesjonalne trasy rowerowe (szerokie ulice, dobrze oznakowane nie konkurujące z ruchem pieszych).
Jedyny dopuszczony ruch w tym rejonie to:
a. Komunikacja miejska
b. Służby techniczne
c. Służby porządkowe, pogotowie, straż, przewóz osób niepełnosprawnych.
d. Dowóz towarów do sklepów w wyznaczonych godzinach pojazdami z napędem elektrycznym o ograniczonej masie całkowitej np. do 3,5 T.
e. Taxi samochody z napędem elektrycznym w wyznaczonych godzinach.
2. Wzdłuż II obwodnicy w węzłach przesiadkowych z komunikacją miejską powinny być obszerne darmowe parkingi.
3. Wzdłuż II obwodnicy powinny powstać centra logistyczne, które wykonywałyby samochodami z napędem elektrycznym usługi (na zlecenie) dowozu towaru do sklepów.
4. II obwodnica i drogi do niej dojeżdżające powinny posiadać pass busy promujące komunikację zbiorową kosztem indywidualnej.
5. Obwodnica III i IV oraz główne drogi przelotowe powinny być jak to tylko możliwe maksymalnie przepustowe.
6. W pozostałej części Krakowa powinny powstać profesjonalne trasy pieszo-rowerowe tj. prawdziwe ulice z szerokimi chodnikami tylko dla ruchu pieszo-rowerowego z kładkami nad ruchliwymi ulicami usytuowane możliwie z dala od tradycyjnych ulic rozchodzące się promieniowo od centrum miasta.
Co z mieszkańcami centrum. Coś za coś. Mam tu pogląd radykalny. Będzie to koszt przywileju mieszkania w centrum. Prestiżowo, ale bez własnego samochodu.
1. Centrum Krakowa (obszar ograniczony II obwodnicą) powinien być przekształcony w strefę wolną od ruchu drogowego (z wyłączeniem przelotowych ul. Dietla, Grzegórzecka ). Ulice powinny być przekształcone w deptaki i profesjonalne trasy rowerowe (szerokie ulice, dobrze oznakowane nie konkurujące z ruchem pieszych).
Jedyny dopuszczony ruch w tym rejonie to:
a. Komunikacja miejska
b. Służby techniczne
c. Służby porządkowe, pogotowie, straż, przewóz osób niepełnosprawnych.
d. Dowóz towarów do sklepów w wyznaczonych godzinach pojazdami z napędem elektrycznym o ograniczonej masie całkowitej np. do 3,5 T.
e. Taxi samochody z napędem elektrycznym w wyznaczonych godzinach.
2. Wzdłuż II obwodnicy w węzłach przesiadkowych z komunikacją miejską powinny być obszerne darmowe parkingi.
3. Wzdłuż II obwodnicy powinny powstać centra logistyczne, które wykonywałyby samochodami z napędem elektrycznym usługi (na zlecenie) dowozu towaru do sklepów.
4. II obwodnica i drogi do niej dojeżdżające powinny posiadać pass busy promujące komunikację zbiorową kosztem indywidualnej.
5. Obwodnica III i IV oraz główne drogi przelotowe powinny być jak to tylko możliwe maksymalnie przepustowe.
6. W pozostałej części Krakowa powinny powstać profesjonalne trasy pieszo-rowerowe tj. prawdziwe ulice z szerokimi chodnikami tylko dla ruchu pieszo-rowerowego z kładkami nad ruchliwymi ulicami usytuowane możliwie z dala od tradycyjnych ulic rozchodzące się promieniowo od centrum miasta.
Co z mieszkańcami centrum. Coś za coś. Mam tu pogląd radykalny. Będzie to koszt przywileju mieszkania w centrum. Prestiżowo, ale bez własnego samochodu.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2013, o 20:26 przez Tytek80, łącznie zmieniany 2 razy.
Tytek80
Proponuję przeniesienie tego tematu do działu "Pośmiejmy się" - dostawczaki i taksówki z napędem elektrycznym
I hit świadczący o tym, że kolega nie jest Polakiem/nie zna mentalności - mieszkańcy centrum mają w imię roweroterrotystycznych idei pozbyć się aut i radośnie przesiąść do km.

I hit świadczący o tym, że kolega nie jest Polakiem/nie zna mentalności - mieszkańcy centrum mają w imię roweroterrotystycznych idei pozbyć się aut i radośnie przesiąść do km.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Czemu akurat roweroterrorystycznych? Może jeszcze pieszoterrorystycznych? Co Wy macie z tym terrorem?Castaway pisze:roweroterrotystycznych idei
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, o 15:08 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo wszystko co nie jest samochodoterrorystyczne to faszyzm, terroryzm i lewicowa propagandaCzemu akurat roweroterrorystycznych? Może jeszcze pieszoterrorystycznych? Co Wy macie z tym terrorem?

Po pierwsze zapomniałeś o rowerach o których wspomniałeś przy "trasach rowerowych"Jedyny dopuszczony ruch w tym rejonie to:
a. Komunikacja miejska
b. Służby techniczne
c. Służby porządkowe, pogotowie, straż, przewóz osób niepełnosprawnych.
d. Dowóz towarów do sklepów w wyznaczonych godzinach pojazdami z napędem elektrycznym o ograniczonej masie całkowitej np. do 3,5 T.
e. Taxi samochody z napędem elektrycznym w wyznaczonych godzinach.


Jak wyżej - niepotrzebna komplikacja systemu, ograniczenie pt. "bez euro 5 masz zakaz wjazdu" wystarczy.3. Wzdłuż II obwodnicy powinny powstać centra logistyczne, które wykonywałyby samochodami z napędem elektrycznym usługi (na zlecenie) dowozu towaru do sklepów.
Ja bym był za opcją - obszar plant tak jak o tym piszesz (ew. tak jak... w strefie A), reszta w/w obszaru - d40 (strefy zamieszkania) + obostrzenia co do wjazdu jak obecnie w strefie B.1. Centrum Krakowa (obszar ograniczony II obwodnicą) powinien być przekształcony w strefę wolną od ruchu drogowego
Fajnie by było jakby w Krakowie zrobić w centrum drugi Zermatt, ale bądźmy realistami

Pisałem to ja - terrowerzysta

Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, o 18:32 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.
Wizjonerstwo to piękna rzecz, pozwala kreować przyszłość, a szybkość realizacji często nas zaskakuje.
Wyobraźcie sobie system oparty na liczeniu czasu przebywania w strefie płatnego parkowania. Na ulicach wjazdowych do strefy stoją elektroniczne bramki, które identyfikują pojazd i odnotowują czas wjazdu i wyjazdy ze strefy. W zamian likwidujemy parkomaty i kontrolę strefy. Następnie system naliczy opłatę, wystawi i prześle fakturę. Wizja już nie taki system jest już technicznie możliwy.
Wyobraźcie sobie system oparty na liczeniu czasu przebywania w strefie płatnego parkowania. Na ulicach wjazdowych do strefy stoją elektroniczne bramki, które identyfikują pojazd i odnotowują czas wjazdu i wyjazdy ze strefy. W zamian likwidujemy parkomaty i kontrolę strefy. Następnie system naliczy opłatę, wystawi i prześle fakturę. Wizja już nie taki system jest już technicznie możliwy.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2013, o 01:35 przez Tytek80, łącznie zmieniany 2 razy.
Tytek80
Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2013, o 00:04 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Ooo!brovar pisze:Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.


Ostatnio zmieniony 6 kwie 2013, o 00:04 przez Jopek36, łącznie zmieniany 4 razy.
Urzędniczy absurd czy szansa ?:
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/kr ... omosc.html
Najlepsze są komentarze pod artykułem.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/kr ... omosc.html
Najlepsze są komentarze pod artykułem.

Oficjalnie ma być coś wiadomo w poniedziałek, ale poza tym ponoć planowana jest SEKTOROWA ORGANIZACJA RUCHU na obszarze od Dietla do ATWbrovar pisze:Uwaga mam coś ciekawego ZIKIT będzie w radzie miasta składać projekt zmian wokół plant. Chodzi o wywalenie aut z I obw w tym Wawelu, jak również zrobienia ruchu jednokierunkowego.

Ostatnio zmieniony 6 kwie 2013, o 00:07 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja jestem za tym by ograniczyć ruch. Wolę ograniczyć ruch samochodom na I obw, niż wywalić "502" z niej.. bo braknie przepustowości.
W czwartek będą składać projekt w radzie miasta.
W czwartek będą składać projekt w radzie miasta.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Wokół Plant w jedną stronę?
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html
O koncepcji zmian nic nie wiedzą ani radni miejscy, ani dzielnicowi. - To nieodpowiedzialne. Jeżeli przygotowuje się takie zmiany, to wypada, aby urząd konsultował je z mieszkańcami i radnymi - uważa Wojciech Wojtowicz, przewodniczący Komisji Infrastruktury w Radzie Miasta Krakowa. - Jest taki dobry zwyczaj: nic o nas, bez nas - komentuje Olgierd Sęczek, przewodniczący Komisji Architektury i Infrastruktury Komunalnej w Radzie Dzielnicy I Stare Miasto.
Jak ktoś chce się dostać z Poczty Głównej na Basztową to ma od tego tramwaje!Albert pisze:Ruch jednokierunkowy... Czyli rozumiem, że jak ktoś będzie chciał się dostać spod Poczty Głównej na Basztową będzie musiał okrążyć całe Stare Miasto!?
Może powinni Sienną otworzyć i Rynek żeby se można było wygodnie autem z Poczty pod Bagatelę podjechać?
Spotkanie w tej sprawie z Saponiem było 2 tygodnie temu (26.03) ...Mseifer pisze:Wokół Plant w jedną stronę?
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8 ... ,id,t.html
O koncepcji zmian nic nie wiedzą ani radni miejscy, ani dzielnicowi. - To nieodpowiedzialne. Jeżeli przygotowuje się takie zmiany, to wypada, aby urząd konsultował je z mieszkańcami i radnymi - uważa Wojciech Wojtowicz, przewodniczący Komisji Infrastruktury w Radzie Miasta Krakowa. - Jest taki dobry zwyczaj: nic o nas, bez nas - komentuje Olgierd Sęczek, przewodniczący Komisji Architektury i Infrastruktury Komunalnej w Radzie Dzielnicy I Stare Miasto.
Zreszta, najlepiej zrobić konsultacje z taksówkarzami
rzeczywiście, np. Stanisław Korzeniowski, były krakowski taksówkarz, który jeździ samochodem po mieście od pół wieku, uważa, że zmiany organizacji ruchu w centrum Krakowa powinny iść... dokładnie w odwrotnym kierunku. - Poza sezonem turystycznym od wieczora do rana wpuściłbym nawet samochody na niektóre fragmenty Rynku, z wyłączeniem sobót i niedziel. Centrum bardzo blokuje miasto. Można byłoby przez nie zrobić korytarze przejazdowe. Współczesne samochody są przecież bardzo ekologiczne - mówi Korzeniowski.

Ostatnio zmieniony 8 kwie 2013, o 10:59 przez wincent, łącznie zmieniany 4 razy.