Sprawy polityczne w mieście

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Sprawy polityczne w mieście

#346 Post autor: Kaszmir » 14 lip 2017, o 09:00

Locutus pisze:@ Mistrzejowiczanin – No sorry, ale na tle wielu polskich miast, jak chociażby Gdańsk, gdzie już od jakiegoś czasu w weekendy na tory nie wyjeżdża ani jeden wysokopodłogowy wagon, Kraków wypada dosyć słabo...
Ja bym raczej porównał ilość procentową nowego taboru / taboru niskowejściowego. "Ile tramwajów z niską podłogą wyjechało w weekend" nie jest do końca dobrym wskaźnikiem, bo zależy też od innych czynników, w tym jak bardzo linie są przycinane na sb i św, a także stanu torowisk. W Krakowie też były weekendy gdy niskacze wyjechały na prawie wszystkie linie - oprócz tras do Walcowni czy Pleszowa.
Locutus pisze:@ Cukier – Dobro pasażera powinno być na pierwszym miejscu.
I wg mnie jest. Niska podłoga jest bardzo ważna, jednak najważniejsze, by tabor był sprawny technicznie. Autobusy mają znacznie krótszą żywotność niż tramwaje, taka natura rzeczy.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Sprawy polityczne w mieście

#347 Post autor: tomta1 » 14 lip 2017, o 09:22

Locutus pisze:No sorry, ale na tle wielu polskich miast, jak chociażby Gdańsk, gdzie już od jakiegoś czasu w weekendy na tory nie wyjeżdża ani jeden wysokopodłogowy wagon, Kraków wypada dosyć słabo... I mówienie, że są miasta, gdzie jest gorzej, jak np. Łódź, niewiele tu zmieni...
Dotychczas w weekendowe wakacje wysokopodłogowy tabor wyjeżdżał tylko na "10"/"21", później na "9"/"10", no i oczywiście "22", a także na najpierw "9", potem "1".

Biorąc pod uwagę że od jutra w weekendy będzie wyjeżdżać na miasto 118–119 brygad, wydaje mi się że będzie możliwość wysłania niskopodłogowych na wszystkie brygady z wyjątkiem wszystkich brygad "22" i części brygad "9".
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Sprawy polityczne w mieście

#348 Post autor: Locutus » 15 lip 2017, o 08:35

@ Kaszmir – No ale właśnie w Gdańsku już obecnie 81-86% (w zależności od źródeł) taboru tramwajowego to pojazdy częściowo lub całkowicie niskopodłogowe – a po ostatnim przetargu wskaźnik ten zbliży się do stu procent. Krakowowi jeszcze bardzo daleko do takich wskaźników... A tymczasem masowo wymieniamy jedne niskopodłogowe autobusy na inne, zaś jedyny przetarg na tramwaje trwa już od roku i nic nie wskazuje na jego rychłe rozstrzygnięcie...

Ja wiem, że autobusy mają krótszy okres życia, etc... Zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre są już w takim stanie technicznym, że trzeba je wymienić... Ale czy aby na pewno po gigantycznych zakupach, które mamy już za sobą (i gdzie zakupione autobusy właśnie powoli kończą docierać do Krakowa) i które doprowadzą właśnie do wycofania wozów na krawędzi śmierci technicznej, absolutnie konieczną jest wymiana kolejnych setek autobusów? I czy aby na pewno zastąpienie np. pierwszych solarisów Urbino (które chyba trzymają się jeszcze w miarę nieźle) jest pilniejsze niż zastąpienie choćby części wiedeńskiego szrotu, całkowicie niedostępnego dla osób starszych czy inwalidów, tak regularnie psującego się i blokującego ruch w mieście? Ciągle jeszcze trochę nam brakuje do sytuacji w której każda pętla tramwajowa miałaby chociażby jedną linię tramwajową niskopodłogową...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Sprawy polityczne w mieście

#349 Post autor: Kaszmir » 15 lip 2017, o 11:11

Locutus pisze:@ Kaszmir – No ale właśnie w Gdańsku już obecnie 81-86% (w zależności od źródeł) taboru tramwajowego to pojazdy częściowo lub całkowicie niskopodłogowe – a po ostatnim przetargu wskaźnik ten zbliży się do stu procent.
Miasto miastu nierówne. Gdańsk jest mniejszy, mają blisko dwa razy mniej wagonów niż Kraków. Gdyby iść takim tokiem myślenia, to i tak wszyscy przegrywają z Olsztynem, bo przecież tam jest 100% niskich i nowych tramwajów (dla niewtajemniczonych: tramwaje do Olsztyna wróciły ledwie dwa lata temu, więc cała sieć jest nowa).
Locutus pisze:Ciągle jeszcze trochę nam brakuje do sytuacji w której każda pętla tramwajowa miałaby chociażby jedną linię tramwajową niskopodłogową...
Przecież taboru starczy i to z nawiązką - w roku szkolnym jest wiele końcówek, gdzie docierają co najmniej dwie linie niskowejściowe (Borek Fałęcki, Kurdwanów, Nowy Bieżanów, Bronowice Małe, itd.) To, że nie każda końcówka ma niskowejściową linię tramwajową nie wynika z niedoboru taboru.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Sprawy polityczne w mieście

#350 Post autor: Cukier » 15 lip 2017, o 22:29

Dużym problemem jest stan torowisk w Hucie. Niech remont al. Solidarności będzie jak najszybciej, niech zbudują pętlę pod główną bramą kombinatu, zamkną trasę na Walcownię i "22" będzie mogło być niskopodłogowe. Tempo remontów mogłoby też nieco przyspieszyć bo w kolejce jest choćby Bieńczycka - którą można by naprawdę śmiesznie tanim kosztem wyremontować, i ciąg Plac Centralny - Na Skarpie - Klasztorna - Bardosa, gdzie sam M. Wojtaszek stwierdził że torowisko jest w gorszym stanie niż na Igołomskiej. Ale jezdnie też warto by przebudować i rozwiązać ostatecznie kwestie tych feralnych lewoskrętów + wyremontować nawierzchnię, bo jest to główny wyjazd ze Starej Huty na autostradę, a za parę lat będzie to jedyny wyjazd bo krzyżówki z al. Solidarności przecież nie będzie.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Sprawy polityczne w mieście

#351 Post autor: Locutus » 16 lip 2017, o 12:44

Jasne, że Gdańsk jest mniejszy... Ale zazwyczaj mniejsze miasto oznacza mniejszy budżet, mniej środków finansowych na tabor tramwajowy... A tymczasem Gdańsk zdążył już rozstrzygnąć kolejny przetarg i to mimo unieważniania w międzyczasie, żeby wygrał ten, kto miał wygrać, a w Krakowie ostatniemu przetargowi na dostawę tramwajów niebawem stuknie okrągły rok – i pozostaje on nadal bez rozstrzygnięcia...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Sprawy polityczne w mieście

#352 Post autor: Kaszmir » 1 kwie 2018, o 15:54

Jak udało nam się dowiedzieć, prof. Jacek Majchrowski zdecydował, że nie będzie po raz kolejny ubiegał się o fotel prezydenta Krakowa. I nie wystartuje w jesiennych wyborach samorządowych. Informację tę przekazał już swoim najbliższym współpracownikom. A z mieszkańcami ma się podzielić nią jeszcze w tym miesiącu.
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/pr ... id,tm.html

Samego artykułu w mojej opinii nie warto czytać, bo jest napisany w stylu "dzięki prez. Majchrowskiemu krowy dają więcej mleka" (najbardziej podoba mi się fragment na początku twierdzący, że prezydentowi udało się pokonać smog :D ). Jednak informacja ważna, więc podaję link.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Sprawy polityczne w mieście

#353 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 kwie 2018, o 19:11

Pewnie. Artykułu nie opłaca się czytać bo nie jest szczuciem na prezydenta w stylu Gibały, więc na pewno jest bzdurny. Jebudu! O tym pokonaniu smogu to jest zdanie jego żony, i w gruncie rzeczy trochę racji ma, bo Majchrowski zrobił co mógł w kwestii zaprowadzania zakazu palenia węglem w 2019 roku, co znacznie przyczyni się do ograniczenia smogu, no a potem pozostanie walka z zanieczyszczeniami komunikacyjnymi, czyli przede wszystkim dokończenie tej przeklętej III obwodnicy - trasa Łagiewnicka w budowie, Pychowicka w planach bodaj do 2025, a Zwierzyniecka do 2030; może się uda, bo to na pewno przyczyni się do oczyszczenia Alej z dużej części ruchu i zaprowadzenia tam bardziej radykalnych rozwiązań w stosunku do komunikacji indywidualnej. Tymczasem w kwestii tras Bagrowej i Ciepłowniczej głucho, a to też są ważne odcinki. Te wszystkie również i inne niewymienione inwestycje drogowe są oczywiście podstawą do ograniczenia ruchu samochodowego w centrum i tym samym zanieczyszczeń komunikacyjnych w atmosferze na obszarze Krakowa.

Osobiście uważam, że artykuł jest dobrze napisany bez gloryfikacji dla prezydenta, ale też a może przede wszystkim bez szczucia. Cieszy mnie też to, że ma w planach namaszczenie kogoś na swojego następcę (w sensie, że nie jak w Kimów czy Łukaszenki, ale wystawienie ze swojego środowiska kandydata na prezydenta, któremu oficjalnie udzieliłby swojego poparcia). Daje to jakieś nadzieje na utrzymanie bezpartyjności we władzach Krakowa i utrzymanie takich Panów jak Gibała bardzo daleko od fotela prezydenta Dietla. :)
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Sprawy polityczne w mieście

#354 Post autor: Cukier » 1 kwie 2018, o 19:48

Zapoznaj się z jakąkolwiek naukową analizą południowej III obwodnicy, a znajdziesz, że jej budowa przyczyni się do pogorszenia jakości powietrza w Krakowie. Powietrze nad Krakowem (i nie tylko) to jednolita masa i każdy syf wyemitowany na Ruczaju BĘDZIE odczuwalny w Śródmieściu.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Sprawy polityczne w mieście

#355 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 kwie 2018, o 20:50

Czyją analizą?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Sprawy polityczne w mieście

#356 Post autor: Afterbirds » 1 kwie 2018, o 21:27

Jeśli ktoś przeczyta ze zrozumieniem załączoną listę osiągnięć Urzędującego raczej pozbędzie się złudzeń co do charakteru artykułu ;-)
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Sprawy polityczne w mieście

#357 Post autor: Kaszmir » 1 kwie 2018, o 21:29

Afterbirds pisze:Jeśli ktoś przeczyta ze zrozumieniem załączoną listę osiągnięć Urzędującego raczej pozbędzie się złudzeń co do charakteru artykułu ;-)
Czyli jednak prima aprilis? Przyznaję, że nie wchodziłem w galerię bo poziom absurdu był zbyt wysoki. Może powinien się włączyć alarm po tych nierzeczywistych przechwałkach o smogu, ale reszta brzmiała na tyle poważnie, może nawet zbyt serio jak na artykuł prima-aprilisowy, że dałem się nabrać ;)

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Sprawy polityczne w mieście

#358 Post autor: Afterbirds » 2 kwie 2018, o 06:47

Trzy linie metra, które skutecznie rozładowały korki i problemy komunikacyjne w mieście.
Jeden, zarabiający na siebie, miejski stadion. Wisła i Cracovia z powodzeniem od lat rozgrywają na nim swoje mecze[...]
Chyba wystarczy? Zwłaszcza, że ostatnie wypowiedzi Trzmiela sugerują coś wręcz przeciwnego...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Sprawy polityczne w mieście

#359 Post autor: Locutus » 2 kwie 2018, o 11:03

Mnie wystarczył sam nagłówek, żeby załapać, iż to prima aprilis... Jedyne, co Majchrowskiego odspawa od koryta to ciężka choroba lub śmierć (i nie, absolutnie mu tego nie życzę).

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Sprawy polityczne w mieście

#360 Post autor: tomek_m » 10 kwie 2018, o 21:43

Locutus@ a może dlatego że nie ma jakiegoś konkretnego kandydata i wyborcy wybierają tzw "mniejsze zło" bo Majchrowskiego znają i wiedzą czego się można po nim spodziewać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”