TAXI

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

GóRa
Znawca
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2010, o 20:57
Lokalizacja: KR

TAXI

#451 Post autor: GóRa » 23 mar 2017, o 15:14

To ja może przedstawię inny punkt widzenia, niż ogółu społeczeństwa. Posłużę się przykładami:
1. Wyobraźcie sobie, że prowadzicie firmę, niech będzie, biuro architekta, (albo sklep spożywczy). Wszystko zgodnie z przepisami, wszelkie zezwolenia są, pracownicy zatrudnieni legalnie, podatki płacone na czas, wszelkie obowiązki wymagane prawem zostały spełnione. I nagle przychodzi konkurencja, nowa w branży. Pracownicy na czarno, nie ma kas, więc podatki płaci znikome, lub w ogóle nie płaci, nie ma wymaganych zezwoleń (architekt bez uprawnień?) dzięki czemu swoje usługi oferuje za pół ceny. Jesteś zdenerwowany, bo dochód maleje. Wiesz, że działają niezgodnie z obowiązującym prawem, władza też to wie, ale nikt z tym nic nie robi. Frustracja? Zdenerwowanie?

2. Pracujesz w firmie, dajmy na to fabryce. Zarabiasz 2500 zł brutto, nie za dużo, ale pozwala Ci to na codzienne życie. Pewnego dnia do fabryki zgłaszają się ludzie, którzy oferują zarządowi, że zatrudnią się za minimalną krajową, a pod stołem będą oddawać połowę swojego zarobku (czyli w praktyce połowę minimalnej). Zarząd uradowany tą propozycją, zwalnia Cię i dwudziestu innych, bo nowi będą 2 razy tańsi. A organy władzy udają, że tego nie widzą.

Obydwa przykłady pokazują kwestie niezdrowej konkurencji z ominięciem przepisów prawa. O ile dobrze pamiętam, Rzeczpospolita Polska jest państwem prawa, zatem każdy powinien tego prawa przestrzegać. Nie mamy możliwości wyboru przepisów, które nam odpowiadają. Mi na przykład może się nie podobać, że jadąc tramwajem muszę posiadać bilet, ale stosuję się do tego. Komuś innemu może się nie podobać zakaz kradzieży albo gwałtów.
Zatem, jeśli w Polsce mamy taki a nie inny stan prawny, powinniśmy wymagać od siebie, innych ludzi oraz przedsiębiorstw postępowania w zgodzie z przepisami.

Tak, pracuję również jako taksówkarz, do tego z tej najbardziej znienawidzonej grupy, tzw. betonów.
Mam nadzieję, że już nie długo, gdyż opłacalność branży spada.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

TAXI

#452 Post autor: Łukasz » 26 mar 2017, o 15:18

Ubera może kontrolować policja, nie prezydent miasta
http://www.portalsamorzadowy.pl/malopol ... ign=buffer
Sąd Rejonowy w Krakowie orzekł, że urzędnicy miejscy nie mają uprawnień do występowania przeciwko kierowcom korzystającym z aplikacji Uber.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

TAXI

#453 Post autor: Łukasz » 7 kwie 2017, o 09:03

Kolejny wyrok sądowy dla kierowcy Ubera
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11961522/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

TAXI

#454 Post autor: Mistrzejowiczanin » 19 cze 2017, o 16:16

Testy psychologiczne dla kierowców Ubera? Przewoźnicy są na tak
http://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosci ... 20759.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Krakowiaczek50
Dyspozytor
Posty: 660
Rejestracja: 9 gru 2013, o 20:32
Lokalizacja: Kraków

TAXI

#455 Post autor: Krakowiaczek50 » 11 sie 2017, o 17:51

Prawomocny wyrok sądu: Kraków może ścigać Ubera oraz innych przewoźników
http://www.leftlane.pl/sie17/prawomocny ... nikow.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

TAXI

#456 Post autor: Kaszmir » 26 wrz 2017, o 13:58

144 TYS. ZŁ KARY DLA KIEROWCÓW UBERA, 56 TYS. DLA TAKSÓWKARZY
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/144-ty ... 22283.html
Urzędnicy konsekwentnie wciąż walczą z szarą strefą w branży przewozowej. W II kwartale tego roku na sześć kontroli wszystkie okazały się trafne, a suma uzbierana za wykroczenia to bagatela 144 tys. złotych. Dodatkowe 56 tys. zł zapłacą taksówkarze, którzy nie mieli ważnej licencji.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

TAXI

#457 Post autor: Cukier » 15 gru 2017, o 21:01

Jako, że Uber nie ma u nas tematu na forum to podpinam pod złotówy:

Do szpitala Uberem zamiast karetką. Taniej i szybciej? [USA]
http://www.antyradio.pl/Technologia/Dup ... etek-19222

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

TAXI

#458 Post autor: Kaszmir » 22 sty 2018, o 18:55

KONKURENCJA DLA TAKSÓWEK I UBERA. W KRAKOWIE POJAWIŁO SIĘ TAXIFY
http://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosci ... 23904.html
W czwartek, 18 stycznia w Krakowie zaczęło działać Taxify – platforma umożliwiająca zamawianie pojazdów za pomocą specjalnej aplikacji na smartfony.

mossberg
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 4 lut 2018, o 10:38

TAXI

#459 Post autor: mossberg » 8 lut 2018, o 23:04

A słyszałem w radiu reklamę tej konkurencji ubera. Hahaha już się prześcigają...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

TAXI

#460 Post autor: Lw25 » 26 kwie 2019, o 11:57

https://cyfrowa.rp.pl/globalne-interesy ... ych-autach
Uber tylko z licencją taxi i w oznakowanych autach

Z jednej strony przewóz osób będzie musiał mieć licencje, z drugiej złotówy też niezadowolone. :hihi: Szczerze to brakuje mi jeszcze jednego. Żeby musieli mieć jednolicie malowane auta. ;P
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

TAXI

#461 Post autor: lucapacioli » 26 kwie 2019, o 12:56

W czasie środowych obrad komisji taksówkarze wskazywali, że ułatwienie dostępu do zawodu taksówkarza i obniżenie cen za licencje taxi sprawi, że w praktyce wiele osób wystąpi o takie zezwolenia tylko po to, by bez problemu parkować na postojach taksówkowych, czy poruszać się bus pasami
Zlikwidować w końcu tę patologię z taksówkami na buspasach i problem zniknie.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

TAXI

#462 Post autor: PanA » 26 kwie 2019, o 19:53

lucapacioli pisze:likwidować w końcu tę patologię z taksówkami na buspasach i problem zniknie.
Taksówka to też element systemu komunikacji miejskiej i patologią jest ideologiczne bycie na "nie" w takim przypadku.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

TAXI

#463 Post autor: Cukier » 26 kwie 2019, o 20:31

PanA pisze:
lucapacioli pisze:likwidować w końcu tę patologię z taksówkami na buspasach i problem zniknie.
Taksówka to też element systemu komunikacji miejskiej i patologią jest ideologiczne bycie na "nie" w takim przypadku.
Veto. I to kategoryczne. Nawet jeśli taksówkę uznać za formę komunikacji miejskiej, to nijak nie można jej uznać za formę komunikacji ZBIOROWEJ (tj. będącej w stanie przewieźć co najmniej 9 osób). A głównym celem buspasów jest zwiększenie przepustowości ulic liczonej w OSOBACH na jednostkę czasu, co można osiągnąć przy ograniczonej przestrzeni tylko poprzez przewożenie dużej ilości osób jednym pojazdem.

Gdyby wszyscy kierowcy przesiedli się do autobusów to nie byłoby korków. Gdyby wszyscy kierowcy przesiedli się do taksówek, to korek by się nie skrócił ani o metr.

PS. Przewozy autokarowe np. do Katowic nie są komunikacją miejską - czy to implikuje że nie mają mieć dostępu do buspasów?

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

TAXI

#464 Post autor: PanA » 26 kwie 2019, o 21:06

Cukier pisze:Nawet jeśli taksówkę uznać za formę komunikacji miejskiej
Nie "uznać", tylko tak jest.
A głównym celem buspasów jest zwiększenie przepustowości ulic liczonej w OSOBACH na jednostkę czasu, co można osiągnąć przy ograniczonej przestrzeni tylko poprzez przewożenie dużej ilości osób jednym pojazdem.
Cel główny, a poboczne, to coś całkowicie innego.
Gdyby wszyscy kierowcy przesiedli się do autobusów to nie byłoby korków. Gdyby wszyscy kierowcy przesiedli się do taksówek, to korek by się nie skrócił ani o metr.
Ale dlaczego komuś miałoby zależeć na tym, żeby wszyscy się przesiadali do taksówek? xD
PS. Przewozy autokarowe np. do Katowic nie są komunikacją miejską - czy to implikuje że nie mają mieć dostępu do buspasów?
A ten sposób rozumowania to skąd się wziął i jaka jest idea tego rozumowania? :lmao:
MKM-owie to jednak wielkie: xD

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

TAXI

#465 Post autor: kot_feliks » 27 kwie 2019, o 00:18

Czy taksówkarze naprawdę nie mogą zacząć konkurować jakością, zamiast blokowaniem konkurencji...?

Przecież cenowo zwykłe taxi wychodzi bardzo często... taniej niż uber. a ludzi nie odstrasza cena, tylko jakość rodem z lat 90 tych... (!!!).

Serio, chętnie będę korzystał z normalnego taxi, jeśli (1) będę mógł zamówić taksówkę przez aplikację w telefonie, (2) poznam orientacyjną cenę przed przejazdem, a na koniec (3) zapłacę z podpiętej do aplikacji karty... I zapłacę za to cenę, jak w większości korporacji, a nie wywindowaną w kosmos, jak w myTaxi. Bo w sumie coś podobnego (ale mniej wygodnego) oferuje obecnie chyba jedynie myTaxi, z cenami... kilkukrotnie wyższymi od normalnej taksówki.

Naprawdę, serio, w czym jest problem, aby np. icar / dwójki / barbakan itd. zrobiły sobie aplikację na telefon z prawdziwego zdarzenia, analogicznie, jak funkcjonuje aplikacja ubera...????? Czy naprawdę to jest tak arcytrudna i nieosiągalna funkcjonalność dla polskich korporacji, że co chwilę wyrasta jakiś startup z tego typu aplikacją (łącznie z eHulajem ze... Skawiny), ale korporacje taksówkarskie z uporem maniaka nie potrafią czegoś takiego wdrożyć..? I nie, ale np. aplikacja icara rodem z lat 90-tych nie ma funkcjonalności takiej, jak uber...

Bo w chwili obecnej w kółko słyszy się o protestach taksówkarzy, szkoda tylko, że jak próbuje się skorzystać z tej taksówki, to:
- najczęściej w weekendy "nie ma wolnego auta" (dziwnym trafem uber zawsze jest) - w sumie to nie przypominam sobie sytuacji, abym bez problemu zamówił w Krk taxi w weekend w perspektywie ostatnich 2-3 lat - praktycznie zawsze był jakiś problem, dzwonienie po kilku firmach itd.(!);
- trzeba mieć przy sobie gotówkę (chyba, że ma się szczęście, że będzie auto z terminalem, ale "nie wiadomo, czy przyjedzie");
- cenę pozna się po przyjeździe na miejsce;
- a do tego w połowie przypadków przyjedzie auto - trup...
- no i jak nie znasz dokładnego adresu, to telefonistka na Ciebie nakrzyczy i jeb... słuchawką... i nie, nie chodzi mi o sytuacje typu "nie wiem gdzie jestem", ale np... "poproszę taxi pod zajezdnię wola duchacka" - "proszę mi podać dokładny adres" - "ale chyba każdy taksówkarz wie, gdzie to jest" - "ale muszę coś wpisać!! jeb... słuchawką" :rotfl: :rotfl: :rotfl: - TO PO CO TEN EGZAMIN Z TOPOGRAFII ZAMIAST GPS???

Ludzie, weźcie się za jakość swoich usług, to klienci - serio - będą częściej korzystać z taxi...

Serio, może z punktu widzenia taksówkarza tego nie widać, ale jest KOLOSALNA RÓŻNICA MIĘDZY:
- dzwonieniem przez 15 minut po 10 firmach, bo może coś przyjedzie, a:
- kliknięciem w telefonie i oglądaniem, jak auto podjeżdża we wskazane miejsce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”