Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 lut 2019, o 00:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?
Tak, z nakazem prawoskrętów 59%  59%  [ 61 ]
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów 27%  27%  [ 28 ]
Nie 14%  14%  [ 15 ]
Liczba głosów : 104
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lut 2019, o 13:15 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2846
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Wypada powiedzieć - nareszcie. :thumbup:

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 11:07 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 154
Z jednej strony - tak.
Z drugiej strony - dodatkowe pieniądze ze strefy powinny przynajmniej w części trafić do worka pod nazwą KM. Bo o ile w tygodniu komunikacja jest jeszcze w miarę przyzwoita, o tyle ta weekendowa jest żenująca... Jeśli strefa ma obowiązywać również w sobotę i niedzielę do 20, to w te dni kursy KM też powinny być zachęcające do skorzystania z niej. Absolutne minimum to wdrożenie w weekendy tego samego interwału, co w tygodniu czyli f=7,5/15 (oczywiście zwiększające liczbę kursów, a nie tylko dopasowujące stan obecny).
Coś za coś, czyli metodą kija i marchewki - a nie tylko kija, jak to się w Krakowie zapewne zdarzy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 15:37 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 546
Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

A też nie chodzi o to, żeby sztucznie tworzyć potrzeby przemieszczania się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 15:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22051
PanA napisał(a):
Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

Tak, tylko w takiej Warszawie tramwaje zamiast co 6 minut (międzyszczyt) kursują co 7,5 (weekendy) - liczba kursów zmniejsza się o 20%, czyli tylko odrobinę. W Krakowie natomiast masz linie które zamiast co 7,5 (międzyszczyt) kursują co... 20, czyli blisko trzykrotnie rzadziej.

Nie oczekuję kokosów, jednak w mojej opinii ~f=15 jako bazowe zamiast ~f=20 miałoby w weekendy uzasadnienie. Zresztą na kilku trasach już funkcjonuje ("124+424", "130", "182+482").

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 15:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1719
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
PanA napisał(a):
Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

A też nie chodzi o to, żeby sztucznie tworzyć potrzeby przemieszczania się.
Ja sam wiedząc, że mam 2-3x dluzej czekać w niedzielę na przystanku, to wybieram auto... I jest masa ludzi, których weekendowa częstotliwość odstrasza, stąd taka, a nie inna frekwencja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 16:02 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 154
Myślę dokładnie o tym samym, co Kaszmir. Skrajnym przykładem jest linia 52, która w szczycie ma f=5, a w niedzielny dzień f=20, czyli kursów o 75% mniej. Do tego kilka linii, które z f=7,5 w cały dzień roboczy spadają na f=20 w weekend, np. 1, 3, 4/44, 18. Do tego dochodzą kolejne tramwajowe i autobusowe, które mają f=7,5 w szczycie, a w weekend f=20.
Jeśli miasto twierdzi, że f=15 to minimum przy którym pasażer traktuje linie jako często kursujące, to niech teraz korzystając z okazji wypełni lukę, którą wcześniej zostawiło...
Przy f=20 jako podstawa weekendowej komunikacji mamy efekt jojo - mało kto traktuję ją jako opcję, więc wsiada w samochód. A że większość wsiada w samochód, to miasto nie dokłada, bo nie ma chętnych. Ktoś lub coś ten ciąg musi przerwać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2019, o 16:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10543
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
PanA napisał(a):
Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

Bo nie ma takiej oferty, która by uzasadniała pozostawienie auta i skorzystanie z KM. Zwłaszcza że jeden z głównych argumentów za KM, czyli korki które (częściowo) omija, w weekendy poza kilkoma miejscami nie występują.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL