Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 gru 2017, o 23:52

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 60, 61, 62, 63, 64

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?
Tak, z nakazem prawoskrętów 60%  60%  [ 60 ]
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów 27%  27%  [ 27 ]
Nie 13%  13%  [ 13 ]
Liczba głosów : 100
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lis 2017, o 17:02 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 145
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Niech się lepiej wezmą za egzekwowanie wjazdu do strefy B i A. Dzis auta z rejestracjami wskazujacymi na turystów od skrzyzowania sw Idziego z Grodzką az po sam Wawel niemalże. A na Pl Wszystkich Sw. przez 5 minut naliczylem ze 20 przejezdzajacych nieuprawnionych samochodów. Na Traugutta urwany znak 'zakaz postoju', w wielu miejscach łamanie przepisów, Kazimierz to jeden wielki parking a znaki 'zakaz postoju' sa nagminie łamane, a jedyny patrol SM jaki dzis widzialem to pod Kebabem Pasja na Karmelickiej i to bynajmniej nie w celach sluzbowych.

_________________
pracownik PKP SA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2017, o 23:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1623
Lokalizacja: Kraków
Ale kto się ma za to wziąć? Straż Miejska, gdzie dla większości strażników auto zaparkowane na środku chodnika to "no wie Pan, niestety ktoś zadzwonił, ale rozumiemy, że nie ma miejsc, a trzeba gdzieś parkować"?

Szliśmy dzisiaj przez Mały Rynek, na Siennej, na ŚRODKU Małego Rynku (strefa piesza) stoi nielegalnie kilka pojazdów, w tym z jednego akurat WYSIADA KIEROWCA I PASAŻEROWIE. Akurat jechał radiowóz SM, kierowca i drugi strażnik patrzą się na te auta, patrzą na wysiadającego kierowcę... pojechali dalej. Jakąś minutę później przejechał tamtędy jeszcze drugi radiowóz SM + radiowóz policji, ze skutkiem identycznym.

Skoro oni potrafią totalnie olewać łamanie przepisów w miejscach takich, jak np. Mały Rynek, to naprawdę sądzisz, że zrobią cokolwiek gdzie indziej...? Zresztą zerknij sobie (być może się już coś zmieniło), jak np. wygląda sytuacja na Szczepańskiej, między Rynkiem, a pl. Szczepańskim. Dzień w dzień po kilka aut (często te same) zaparkowane na zakazie od strony hotelu... I może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że na Rynku jest stały patrol SM, który widzi te auta kilkadziesiąt, jak nie kilkaset razy dziennie i ma to totalnie głęboko w d.... W sumie to się nawet zacząłem zastanawiać, czy oni nie mają jakiegoś układu z tymi strażnikami...

O kwestiach takich, jak "pakietowanie interwencji" - zbierają zgłoszenia z kilku dni i jadą.... raz, odhaczając oczywiście każde zgłoszenie jako zrealizowane, realizacji interwencji na zasadzie "jest 10 aut, więc podejdziemy do 3, a resztę olejemy", interwencji na zasadzie "nie ma znaku, odstępujemy od interwencji" mimo, że oznakowanie jest prawidłowe, realizacji interwencji z godzin południowych np. o 3 w nocy etc... nawet nie wspominam.

Ostatnimi hitami jak dla mnie (okolice TAURON Areny) są:
- patrol stoi 2h w jednym miejscu, 10m od radiowozu stoją auta parkujące nielegalnie... myślisz, że do nich podeszli? :rotfl:
- był jakiś koncert na TAURON Arenie, na trawniku/chodniku wzdłuż ulicy stoi z 30 samochodów, zaraz za nimi dwa radiowozy SM i kilku strażników, myślisz, że ile aut spisali... ? ZERO :rotfl: Swoją drogą panowie zajęci byli... przestawianiem (tak, przestawianiem, w 4 osoby), jakiegoś nielegalnie parkującego samochodu tak, aby kolejny kierowca mógł przejechać (no przecież, jak auto stoi 2m za znakiem B-35 i blokuje przejazd, to nie mona wezwać lawety, bo biedny kierowca musiałby zapłacić, prawda...?). Jak widać da się;
- interwencja, gdzie do zgłoszeń z dwóch dni przyjechali trzeciego dnia, z 10 aut podeszli do 3, a kolejnym kierowcom "powiedzieli, aby odjechać", bo mieli inną interwencję (tak, to jest oficjalny zapis z interwencji :D);
- dostawczak stoi na środku ronda pomiędzy blokami, większe auta wyjeżdżają z garażu trawnikiem, dyżurny SM nikogo nie wysyła przez 2h "nie ma patroli, jak zaczną kolejną zmianę, to może ktoś podjedzie" oraz nie przekierowuje sprawy na policję, bo uwaga... "nie wiem, czy chcieliby to przyjąć" :sugoi:

Jak coś zgłaszacie na 986, to polecam potem dzwonić z pytaniem, jak przebiegła interwencja, bo czasem można dowiedzieć się ciekawych rzeczy :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2017, o 19:04 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 145
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Faktycznie żenada.... A w weekend zaparkowane auta pojawiają sie nawet na Szewskiej, Sławkowska standard, choc widzialem ostatnio auta z blokadami.. Nieraz ktos do rynku wjedzie. Często dzwonie z tematem na SM. "No bo przeciez musial gdzies zaparkowac" :wall:

Dlatego jestem za słupkami.

_________________
pracownik PKP SA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2017, o 01:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 605
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
To wjadą za słupki, jak to ma miejsce przy Pałacu Larischa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2017, o 15:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20573
Kraków. Wjazd na Kazimierz tylko dla wybranych
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,12676921/
Cytuj:
Strefa ograniczonego ruchu zostanie wprowadzona w centrum Kazimierza. Wjeżdżać będą mogli do niej tylko mieszkańcy i osoby z identyfikatorami wydanymi przez urząd.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2017, o 23:04 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4387
Lokalizacja: Kraków
Uchwała o zmianach w Strefie Płatnego Parkowania przeszła w stosunku głosów 19 za 18 przeciw.
M.in. podział strefy P1 na 4 części oraz zmiany w zasadach przyznawania abonentów mieszkańca.
Tak głosowali radni:
https://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=6 ... S_ID=15327


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2017, o 16:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20573
Cytuj:
Zmiany na Kazimierzu się przyjmują
wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Jest zbyt wcześnie, aby oceniać jak sprawdza strefa ograniczonego ruchu na Kazimierzu. Otrzymujemy uwagi i zaproszenia do rozmów – żadne jednak nie dotyczą likwidacji strefy. Pewne jest jedno: ruch na Kazimierzu jest mniejszy, a piesi są bezpieczniejsi. Zmiany wprowadzane są zaś zgodnie z przepisami.

Obrazek
Fot. Mieszkaniec Kazimierza

Ideą uruchomionej w zeszłym tygodniu Strefy Ograniczonego Ruchu na Kazimierzu, było uspokojenie ruchu na historycznych uliczkach, by podnieść poziom bezpieczeństwa pieszych: dzieci idących do szkoły, turystów, mieszkańców poruszających się w swoich sprawach po dzielnicy. Zmiana odbyła się równolegle do reorganizacji Strefy Płatnego Parkowania pod kątem spełnienia wymogów ustawowych określających szerokości chodnika.

Zmiany w SPP oznaczały zmniejszenie liczby miejsc postojowych na ulicy. Biorąc pod uwagę, że uliczki historycznego Kazimierza są wykorzystywane nie tylko do parkowania, ale też do tranzytu, zachodziła obawa, że ruch w dzielnicy wzrośnie – samochody krążące w poszukiwaniu miejsca postojowego nakładałyby się na pojazdy przejeżdżające przez dzielnicę tranzytem. Tymczasem Kazimierz jest jednym z najchętniej odwiedzanych w Krakowie miejsc. Ruch pieszy i zwiększona liczba samochodów na ulicach się wykluczają. Aby zadbać o dobro najmniej chronionych uczestników ruchu ulicznego, o pieszych, zdecydowaliśmy się wprowadzić zakaz wjazdy na teren dzielnicy samochodów nienależących do mieszkańców.

Jest bezpieczniej, zbieramy uwagi

Jeszcze zbyt wcześnie, by dokonywać dokładnej analizy skutków wprowadzonych zmian. Kierowcy nie nauczyli się nowej organizacji ruchu, nadal zdarza im się popełniać błędy, szczególnie tam, gdzie wprowadziliśmy układ jednokierunkowy: na ulicach Wawrzyńca i Miodowej. Wciąż zdarza się, że samochody nieuprawnione wjeżdżają do strefy.

A mimo to, od lokalnych organizacji reprezentujących mieszkańców i przedsiębiorców otrzymujemy sygnały, że efekty są pozytywne. Samochodów jeżdżących po Kazimierzu jest mniej, kwartał stał się spokojniejszy, bardziej przyjazny pieszym. Część przedsiębiorców zwraca się z uwagami i wnioskami o kolejne konsultacje. Nie chodzi jednak o likwidację strefy – idea szybko się przyjęła. Wnioski dotyczą godzin obowiązywania strefy, lub godzin dostaw. Pojawiają się też głosy mieszkańców kwartałów po zachodniej stronie ul. Krakowskiej, by i tam wprowadzone zostały podobne rozwiązania. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu będzie się spotykał w tych sprawach z mieszkańcami i wspólnie podejmował decyzje, które będą odpowiadały mieszkańcom Kazimierza i będą możliwe do zrealizowania.

Wszystko zgodnie z prawem

Uspokajanie ruchu na ulicach zabytkowej i historycznej części Krakowa nie jest proste – obostrzone jest wieloma wymogami prawnymi. Ograniczanie ruchu na Kazimierzu jest jednak możliwe i konieczne, właśnie ze względu na podniesienie poziomu bezpieczeństwa pieszych. Ulice Kazimierza są zbyt wąskie, by pogodzić na nich zarówno tranzytowy ruch samochodów i wzmożony ruch pieszych. Stąd idea ograniczenia ruchu.

Systematycznie uzupełniane są też wymagane prawem „niebieskie koperty”, a więc miejsca zarezerwowane dla osób z niepełnosprawnościami. W całej Strefie Płatnego Parkowania będzie ich zgodnie z wymogami prawa minimum 4 proc. wśród wszystkich. Już dziś wyznaczona jest więcej niż połowa z nich, a pozostałe malowane są, gdy tylko pojawiają się odpowiednie warunki pogodowe. Wcześniej staraliśmy się dobrać odpowiednie lokalizacje.

Kierowcy szybko przyzwyczajają się do zmian

W ostatnich tygodniach wprowadziliśmy wiele zmian w organizacji ruchu w Starym Mieście. Kierowcy, wbrew obawom, dość szybko się do nich przyzwyczajają i nie dochodzi do sytuacji zagrażających bezpieczeństwu. Dość dobrym przykładem jest skrzyżowanie ulic Gertrudy, Bernardyńskie, Stradom i Podwale. Zupełnie nowe rozwiązanie, które przeniosło cały ruch samochodowy na jedną z nitek Podwala oraz uniemożliwia skręt w lewo z ul. Bernardyńskiej sprawdza się. Wyłączenie sygnalizacji świetlnej podniosło jednocześnie płynność ruchu i zmniejszyło długość zatorów samochodowych i tramwajowych na tym skrzyżowaniu. Wciąż zdarzają się kierowcy, którzy nie zwracają uwagi na znaki, ale z każdym dniem jest ich coraz mniej.

Bardzo szybko przyjęło się również tzw. nocne parkowanie, na ul. Dietla. Po przywróceniu chodników dla pieszych, zapadła decyzja, by zewnętrzne pasy ul. Dietla mogły służyć parkowaniu. Ponieważ ulica jest dość istotnym szlakiem, parkowanie jest możliwe w godzinach od 20 do 7 rano następnego dnia. Kierowcy bardzo chętnie korzystają z tego rozwiązania, niemal od pierwszych godzin jego obowiązywania. Parkując swoje pojazdy na noc, po powrocie z pracy do domu. Jednocześnie w godzinach nocnych, ruch na ul. Dietla jest spokojniejszy. Szpaler samochodów stojący na prawym pasie, skłania większość kierowców do zwolnienia, dzięki czemu szum opon jest niższy.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/216008,17 ... jmuja.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 60, 61, 62, 63, 64

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL