Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 06:08

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Następna strona

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?
Tak, z nakazem prawoskrętów 60%  60%  [ 60 ]
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów 27%  27%  [ 27 ]
Nie 13%  13%  [ 13 ]
Liczba głosów : 100
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 cze 2017, o 00:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1442
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Czyżby zapomnieli jedynki z przodu dodać? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2017, o 15:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Ten artykuł z kolei podaje, że zniknie ok. 4000 miejsc. Właśnie rozmawiałem z autorem artykułu, liczba 4000 jest tą prawdziwą, podaną przez ZIKiT dzisiaj.

Reorganizacja ruchu w centrum Krakowa jednak w przyszłym roku?
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... zlym-roku/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2017, o 14:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Będą zmiany w strefie parkowania - ubędzie miejsc postojowych
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... owych.html
Cytuj:
Pomysł zielonych stref, wewnątrz których mogliby jeździć i parkować tylko mieszkańcy, jest już nieaktualny?
– Chcemy go wprowadzić pilotażowo jeszcze w wakacje na dwóch obszarach. Pierwszy z nich wyznaczać mają ulice: Miodowa, Dajwór, św. Wawrzyńca i Krakowska. Drugi ulice: Straszewskiego, Zwierzyniecka, Krupnicza oraz Al. Trzech Wieszczów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2017, o 11:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Zdjęcia zielonego Placu Nowego z drona:
ZIELONY PLAC NOWY Z GÓRY, MORZE ZAMIAST ASFALTU
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zielon ... 21232.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2017, o 17:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mogliby wreszcie zrewitalizować ten plac. Wyłączyć CAŁY z ruchu:
- z Warszauera tylko prawoskręt w Estery
- z Meiselsa tylko prawoskręt w Nową
- z Izaaka tylko lewoskręt w Estery (zmieniony kierunek ruchu na Estery)

Zlikwidować wszelkie bariery architektoniczne typu krawężniki czy obskurne schody, zlikwidować nieposiadający walorów estetycznych asfalt i wyłożyć jakimś ładnym brukiem. No i koniecznie jakieś drzewa!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 12:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
ZABLOKUJĄ KRAKOWSKĄ W PROTEŚCIE PRZECIW LIKWIDACJI MIEJSC PARKINGOWYCH
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zablok ... 21992.html
Cytuj:
Protest odbędzie się we wtorek 12 września na ul. Krakowskiej, na wysokości ulicy Węgłowej, w godzinach 17-18. Uczestnicy będą spacerować po przejściu dla pieszych.
:thumbdown:

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2017, o 22:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1275
Lokalizacja: Kraków
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że Łenczyńskiemu chodzi wyłącznie o rozgłos.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2017, o 17:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Artykuł ZIKiT nt. nadchodzących zmian w Strefie Płatnego Parkowania. Przy okazji po raz kolejny pada potwierdzenie, że szykują się (kolejne) wzmocnienia komunikacji:
"Poza staraniami w zakresie zachowania przestrzeni do parkowania ZIKiT planuje również wzmocnienie komunikacji zbiorowej kursującej przez Strefę Płatnego Parkowania".

Cytuj:
Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania
czwartek, 7 września 2017 r.

W najbliższym czasie w krakowskiej Strefie Płatnego Parkowania wejdą w życie zmiany, które uporządkują sposób organizacji parkowania z korzyścią dla pieszych. Korekta, której organizacją zajmuje się ZIKiT, jest wynikiem wprowadzenia w życie zaleceń pokontrolnych Wojewody Małopolskiego nakazującego doprowadzenia strefy do zgodności z przepisami*. Wprowadzenie nowej organizacji ruchu w strefie wzbudza protesty, jednak ZIKiT, jako jednostka administracji samorządowej jest zobligowana do działania w ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA– nawet jeżeli rozumie emocje stojące za organizatorami tych protestów.

Obrazek
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Staramy się zmienić strefę w taki sposób, aby korzystanie z niej było możliwie najwygodniejsze dla wszystkich – i dla kierowców i dla pieszych. Wykorzystujemy wszystkie mieszczące się w ramach prawa metody by zachować możliwie najwięcej miejsc postojowych i jednocześnie zrealizować nałożony na nas obowiązek.

Zmiany polegają przede wszystkim na wprowadzeniu nowej systemowej organizacji ruchu. Gdybyśmy ograniczyli się do prostej likwidacji miejsc parkingowych tam, gdzie chodnik ma mniej niż 2 metry szerokości przeznaczonej dla pieszych, oznaczałoby to likwidację nawet 5000 – 6000 miejsc postojowych. Dzięki zmianom w organizacji ruchu udało się nam ograniczyć tę liczbę o połowę

ZIKiT planował również wprowadzenie licznych tzw. „stref zielonych” w miejscach o najmniejszej liczbie miejsc parkingowych, do których mogliby wjechać i parkować tylko mieszkańcy danej podstrefy SPP. Niestety podczas konsultacji wąska grupa aktywistów z Podgórza, organizujących dziś protesty przekonała wielu mieszkańców aby odrzucili to rozwiązanie. Osoby które doprowadziły do odrzucenia tej skierowanej do mieszkańców oferty parkingowej dziś rozwieszają ulotki w których alarmują, że miasto nie ma oferty parkingowej dla mieszkańców w związku ze zmianami w parkowaniu! Zielone strefy powstaną póki co tylko w Dzielnicy I, gdzie mieszkańcy podczas konsultacji wyrazili największe poparcie proponowanym przez ZIKiT rozwiązaniom.

Poza staraniami w zakresie zachowania przestrzeni do parkowania ZIKiT planuje również wzmocnienie komunikacji zbiorowej kursującej przez Strefę Płatnego Parkowania, jako alternatywy dla przemieszczania się samochodem, a także wprowadzenie zmian w zakresie możliwości nabywania abonamentów w Strefie Płatnego Parkowania, które mają na celu maksymalne zabezpieczenie interesu mieszkańców.

Staramy się również umożliwić zarówno wjazd jak i parkowanie samochodów dostawczych, aby lokalne sklepy i punkty usługowe mogły funkcjonować bez przeszkód. Jednak w tym wypadku również musimy się przede wszystkim stosować do obowiązujących przepisów.

Zarzucano nam również likwidację kopert dla osób niepełnosprawnych. W wyniku nowej organizacji funkcjonowania strefy liczba niebieskich kopert ulegnie zwiększeniu. Natomiast w niektórych miejscach trzeba je przesunąć, aby dostosować ich położenie do obowiązujących przepisów.

Z powyższego wynika, że zmiany w Strefie Płatnego Parkowania są nieuniknione, natomiast ich zakres jest wynikiem maksymalnego dążenia ZIKiT-u do wygody zarówno mieszkańców strefy jak i wszystkich mieszkańców Krakowa.

----------------------------------------------------------------
*
Dz.U. 1985 Nr 14 poz. 60 USTAWA z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Opłatę, o której mowa w art. 13 ust. 1 pkt 1 pobiera się za postój pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania.

Dziennik Ustaw nr 220 poz. 2181 z dnia 3 lipca 2003 r. (z póź. zm.) w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drodze.

Wystąpienie pokontrolne Wojewody Małopolskiego z dnia 4 marca 2016 r., znak: WI-V.431.11.2015 dotyczące między innymi realizacji zadań z zakresu organizacji ruchu na drogach publicznych miasta Krakowa.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/213002,17 ... wania.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2017, o 13:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1625
Lokalizacja: Kraków
Problem w tym, że o wzmocnieniach KMK planowanych przez ZIKiT, to słychać już z 10 lat ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 12:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Cytuj:
Harmonogram korekty w Strefie Płatnego Parkowania
piątek, 22 września 2017 r.

W odpowiedzi na liczne pytania dotyczące czasu zmian w poszczególnych strefach SPP przedstawiamy harmonogram zmian:

Obrazek
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Strefa P1: 16 - 27 października

Strefa P2: 9 – 20 października

Strefa P3: 21 września – 4 października

Strefa P4: 22 września – 4 października

Strefa P5: 2 – 10 października

Strefa P6.1: 22 września – 6 października

Strefa P6.2: 22 września – 6 października

Strefa P6.3: 20 – 29 września

Strefa P6.4: 20 – 29 września

Strefa P6.5: 20 – 29 września

Strefa P7: 2- 10 października

Strefa P8: 11 – 27 września

Strefa P9 Aleje: 28-29 września

Strefa P10 Bronowice: 2 – 13 października

Obrazek
http://zikit.krakow.pl/utrudnienia/2134 ... wania.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 16:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Cytuj:
Mini rondo na Beliny-Prażmowskiego – czyli zmiany w SPP to nie tylko likwidacja miejsc postojowych
piątek, 22 września 2017 r.

Skrzyżowanie ulic Beliny-Prażmowskiego, Grochowskiej i Bolesława Chrobrego niedługo będzie rondem. Zmiana zostanie dokonana w ramach reorganizacji Strefy Płatnego Parkowania.

Obrazek
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Z inicjatywą tej zmiany wystąpiła grupa mieszkańców zaniepokojonych bardzo częstym wymuszaniem pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu. Pomimo prawidłowego oznakowania pionowego i poziomego niektórzy kierowcy gubili się i wymuszali pierwszeństwo powodując zagrożenie na drodze. Po zmianie organizacji ruchu takie sytuacje już się nie będą zdarzać, ponieważ przejeżdżając przez mini rondo kierowcy intuicyjnie wiedzą, kto ma pierwszeństwo.

Grupa mieszkańców zgłosiła tę zmianę jako projekt dzielnicowy do Budżetu Obywatelskiego. Projekt został przez ZIKiT zaopiniowany pozytywnie, jednak ze względu na skąpe środki w Budżecie Obywatelskim nie przeszedł do fazy realizacji pomimo poparcia mieszkańców.

Projekt będzie realizowany w ramach korekty Strefy Płatnego Parkowania i jest przykładem tego, że zmiany w strefie nie ograniczają się do likwidacji miejsc parkingowych. To okazja do uporządkowania całego obszaru strefy, w tym zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i kierowców.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/213471,17 ... owych.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 18:41 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 32
W ramach likwidacji części miejsc do parkowania dopuszczony został kontraruch rowerowy na ul. Oboźnej (kierunek od Wrocławskiej do Łokietka).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 13:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3281
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Strefa Płatnego Parkowania: oto harmonogram prac [LISTA]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... lista.html

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 17:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Niezłe grafiki ukazujące, jak wyglądałoby miasto (na przykładzie Warszawy) bez aż tak dużej liczby samochodów.

Miasto bez samochodów — czy to możliwe?
http://www.miastobezsamochodow.pl/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2017, o 19:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3281
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Niezłe grafiki ukazujące, jak wyglądałoby miasto (na przykładzie Warszawy) bez aż tak dużej liczby samochodów.

Miasto bez samochodów — czy to możliwe?
http://www.miastobezsamochodow.pl/

Trochę pusto. Najważniejsze, żeby parkowanie było ucywilizowane, na czytelnie wyznaczonych miejscach i w ograniczonej ilości, bez robienia holocaustu. Niemniej jednak ,,pomarzyć zawsze można".

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL